حالت تاریک
انتخابات عزت و آبروی نظام است؛

انتخاب آگاهانه راهی برای پیشبرد اهداف انقلاب

انتخاب آگاهانه راهی برای پیشبرد اهداف انقلاب

شرکت در انتخابات وظیفه‌ای الهی، ملی و انسانی است زیرا انتخابات، یکی از شاخص‌های رشد ملی و همچنین عزت و آبروی نظام است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«مرصاد»؛ شمارش معکوس انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آغاز و تنها هفت روز دیگر تا برگزاری این رویداد سرنوشت‌ساز باقی مانده و تلاش نامزدها با تشکیل ستادهای استانی، بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در برنامه‌های تلویزیونی، فضای مجازی و به کارگیری شیوه‌های مختلف برای جلب حداکثری آرای مردمی روز به روز در حال افزایش است.

نکته بسیار مهم در انتخابات پیش رو، مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رأی است که تأثیرات ملی و بین‌المللی در عرصه‌های اقتصادی، روابط سیاسی، دیپلماسی، سرنوشت فردی و اجتماعی آحاد ملت برجای خواهد گذاشت و بر این اساس مشارکت و حضور گسترده در انتخابات، بسیار مهم و ارزشمند است.

 در این راستا امامین انقلاب همواره در پیام‌ها و سخنرانی‌ها، بر اهمیت انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید داشته و آنرا وظیفه‌ای الهی، ملی و انسانی برشمرده‌اند زیرا انتخابات، یکی از شاخصه‌های رشد ملی و همچنین عزت و آبروی نظام است.

رئیس جمهور منتخب باید به شعارها و اصول امامین انقلاب اعتقاد کامل داشته باشد

سعید بهشتی‌راد در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ پس از ضایعه فقدان رئیس جمهور شهید طبق قانون باید انتخابات برای انتخاب رئیس جمهور جدید برگزار شود. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: یکی از پایه‌های اصلی مشروعیت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم هستند بنابراین خواست و حمایت مردم یکی از عوامل مهم در نظام اسلامی است.

وی گفت: مردم ایران با مشایعت کم‌نظیر خود از پیکر مطهر شهدای خدمت و شهید جمهور نشان دادند که به خدمتگزاران واقعی مردم و رهروان راه ولایت علاقه قلبی دارند. 

بهشتی‌راد خاطرنشان کرد: در ایستادگی مردم در مسیر انقلاب شکی نیست اما دشمنان ایران اسلامی همیشه به دنبال جدا کردن مردم از مسئولان و نظام بوده‌اند، رسانه‌های معاند به‌ویژه در فضای مجازی به دنبال کاهش حضور مردم در انتخابات هستند. 

وی تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی، آمریکا و برخی کشورهای غربی به دنبال حضور نیافتن مردم در انتخابات هستند زیرا آنها می‌دانند که یکی از پایه‌های مهم مشروعیت نظام، مردم هستند.

بهشتی‌راد ادامه داد: اگر مردم تا این مرحله پای کار انقلاب و نظام نبودند، ایران اسلامی به این بالندگی، اقتدار و جهان‌شمولی نمی‌رسید لذا برای تداوم عزت و افتخارات کسب‌شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم باید در صحنه‌های حساس مشارکت گسترده و پرشوری از خود نشان دهند.

وی گفت: مردم ایران شاهد واقعیت‌های موجود در سطح جهان هستند و گرگ‌های کمین‌کرده برای انقلاب را می‌شناسند، هر چقدر میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد پشتوانه نظام، انقلاب و رئیس جمهور منتخب مستحکم‌تر خواهد بود و ایران اسلامی در مجامع جهانی محکم‌تر در مقابل دشمنان خواهد ایستاد و از حقوق ملت ایران بهتر دفاع خواهد کرد. 

بهشتی‌راد با بیان اینکه مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را هم یک حق و هم یک تکلیف برشمردند، گفت: بنابراین شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حق هر فرد ایرانی است که برای حقوق و نظام خود ارزش قائل است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی محور و مرجع اسلام ناب محمدی است و تنها کشوری است که احکام اسلامی آن‌گونه که شایسته است در آن اجرا می‌شود، برای معرفی و پیاده‌کردن بهتر احکام و قوانین اسلامی حضور مردم عاملی بسیار تأثیرگذار است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاوه بر حضور پرشور و گسترده، حضور آگاهانه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است یعنی مردم باید کسی را انتخاب کنند که به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی اعتقاد عملی داشته باشد.‌

وی اذعان داشت: رئیس جمهور منتخب باید به شعارها و اصول امامین انقلاب اعتقاد کامل داشته باشد و برای عمل به آن عزم جدی داشته باشد لازمه سر کار آمدن یک رئیس جمهور در تراز انقلاب انتخاب آگاهانه مردم است. 

بهشتی‌راد افزود: تمام کسانی که از فیلتر شورای نگهبان گذر کرده‌اند قطعاً اصول اولیه را قبول دارند اما در میان این عزیزان حتماً کسی هست که اصلح‌تر باشد. 

وی بیان کرد: فرد اصلح کسی است که منویات مقام معظم رهبری را مد نظر دارد و پیرو راه شهید جمهور آیت‌الله رئیسی باشد‌.

بهشتی‌راد خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور اصلح در جهت احیای اصول انقلاب اسلامی گام برمی‌دارد و تمام تلاش خود را برای خدمتگزاری به مردم به کار می‌بندند لذا مردم باید سعی کنند به کسی رأی دهند که به اصول انقلاب اسلامی بیشترین تعهد را دارد.

ضرورت انتخابات آگاهانه برای پیشبرد اهداف انقلاب 

وی با بیان اینکه هر رأی مردم یک تیر به قلب دشمنان ایران اسلامی به‌ویژه آمریکا و اسرائیل است، گفت: انتخاب آگاهانه کسی که به اصول نظام و انقلاب پایبندی مستحکم‌تری دارد می‌تواند در پیشبرد اهداف انقلاب تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

رأی‌دادن باعث ایجاد هویت اجتماعی در فرد می‌شود

کوروش بابلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شرکت در انتخابات هم یک تکلیف و هم یک حق است تکلیف جنبه شرعی است که یک فرد باید انجام دهد و در صورت عدم انجام به مثابه آن است که آن شخص به تکلیف واجب شرعی خود عمل نکرده است.

معاون علمی فناوری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: از دیدگاه دیگر شرکت در انتخابات یک حق است، هر فرد حق دارد با معیارها و دیدگاه‌های خود فردی را انتخاب کرده و به او رأی دهد.

وی گفت: اگر هر فرد در اجتماع وظیفه شرعی و حقوقی خود را که شرکت در انتخابات است به اجرا برساند در یک فعالیت اجتماعی شرکت کرده و به نوعی هویت اجتماعی پیدا کرده است.

بابلی ادامه داد: بنابراین رأی‌دادن باعث ایجاد هویت اجتماعی در فرد می‌شود یعنی فرد در سرنوشت خود دخیل است و به یک نفر وکالت می‌دهد تا کارهای مهم او در سطوح مختلف را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در حقیقت افراد با شرکت در انتخابات فردی را به نیابت از خود برمی‌گزینند تا مسائل مهم آنها را پیگیری کند بنابراین شرکت در انتخابات یک فعالیت اجتماعی است. 

بابلی افزود: فردی که یک فعالیت اجتماعی را انجام می‌دهد باید در انتظار تبعات آن نیز باشد و کسی که در انتخابات شرکت نمی‌کند نباید انتظارات خود را نیز پیگیری کند. 

وی گفت: با به وجود آمدن این تکالیف و حقوق برای مردم، پیامدهای مهمی در جامعه اتفاق می‌افتد که یکی از مهم‌ترین آنها، ایجاد وحدت در جامعه است.

بابلی با بیان اینکه در واقع با رأی‌دادن نوعی ارتباط اجتماعی شکل می‌گیرد که موجب ایجاد وحدت در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که وحدت دارد جامعه‌ای پویا است و اختلافات کمی در آن وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: در کنار حق و تکلیف فرد باید انتخاب آگاهانه، با بصیرت و با مطالعه داشته باشد، امام علی(ع) در نامه خود به مالک اشتر توصیه‌هایی را داشته‌اند؛ ایشان می‌فرمایند شخصی که برای مسئولیتی انتخاب و گماشته می‌شود باید وجهه دینی او غالب باشد که این اصل در مورد شهید رئیسی صادق بود.

بابلی بیان کرد: شهید رئیسی دین و ارزش‌های دینی را در حوزه مدیریت خود گنجانده بود، یکی از رموز ماندگاری شهید جمهور، تقوای شخصی ایشان است. 

وی اذعان داشت: در طول تاریخ مسئولانی که تقوا و اخلاص داشته‌اند، در مدیریت خود نیز موفق‌تر بوده‌اند، در کنار معیارهای دینی، برخی معیارهای مدیریتی نیز از اهمیت بالای برخوردار هستند زیرا  شخص با تجربه در موقعیت‌های خاص می‌تواند مدیریت بحران کند. 

بابلی افزود: انسان با تجربه در واقع در گذشته تجربه برخورد با حوادث گوناگون را داشته و اگر در آینده در معرض حوادث قرار گیرد بهتر از یک فرد بی‌تجربه می‌تواند آنها را مدیریت کند. 

وی بیان کرد: داوطلب ریاست جمهوری باید از دانش کافی برخوردار بوده و به وظایف قانونی خود آگاه باشد، نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌تواند وعده‌هایی دهد که خلاف اختیارات ریاست جمهوری است، در واقع وعده‌های او باید در چهارچوب اختیارات یک رئیس جمهور باشد.

بابلی بیان کرد: کاندیدای ریاست جمهوری باید به اوضاع کنونی جامعه و جهان اشراف کامل داشته و برای رسیدن به وضع مطلوب برنامه و ابزار داشته باشد و منابع خود را مشخص کند او باید در سخنان خود به صورت کمی و آماری صحبت کند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم شهید رئیسی این بود که کاری را که در توانش بود وعده می‌داد لذا نامزدهای انتخاباتی قبل از دادن هر وعده‌ای باید از توان انجام آن اطمینان حاصل کنند و رأی‌دهندگان باید به شعارهای نامزدهای ریاست جمهوری نیز توجه داشته باشند که فرد منتخب آنها از عهده برآوردن شعارهایش برمی‌آید.

ضرورت حضور مؤثر و بی‌بدیل زنان در انتخابات

فرشته همتی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شرکت مردم در انتخابات این پیام را می‌رساند که مردم نسبت به وظایف و عملکرد مسئولان مطالبه‌گر هستند. 

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه افزود: شرکت در انتخابات به معنای آن است که یک ملت نسبت به سرنوشت و کشور خود بی‌تفاوت نیست و نسبت به آبادانی آن نقش‌آفرین است.

وی گفت: به عبارتی شرکت در انتخابات به معنای این است که مردم در سرنوشت خود احساس مسئولیت می‌کنند.

همتی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به نقش اجتماعی و سیاسی زنان در آینده کشور اشاره کرد، گفت: معظم‌له بار سنگین‌تر و صریحی برای زنان در نظر گرفتند که نه تنها خودشان رأی دهند بلکه باید خانواده‌هایشان را به حرکت در بیاورند و این مسئله به معنای آن است که زنان نقش کلیدی در خانواده داشته و این تکلیف در انتخابات هم سنگین‌تر می‌شود.

وی همچنین به سخن دیگری از مقام عظمای ولایت درباره زنان اشاره و خاطرنشان کرد: زنان الگوی سوم نقش اجتماعی خود را در جامعه ایفا کنند، یکی از مصادیق آن حضور در انتخابات است.

همتی گفت: علاوه بر حضور و مشارکت حداکثری باید انتخاب آگاهانه داشته باشیم و معیار و ملاک‌هایی را در نظر بگیریم که رئیس‌جمهور آینده ادامه دهنده راه شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی در پایان با بیان اینکه حضور حداکثری و آگاهانه یک خط دفاعی مستحکم در برابر توطئه‌های دشمن ایجاد می‌کند، گفت: این پیغام را به جهانیان می‌رساند که مردم همیشه در صحنه حضور دارند و مدافع کشورشان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بدون شک انتخابات ریاست جمهوری، چهار سال پیش روی کشور را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و ... رقم خواهد زد و البته با توجه به اهمیت موضوع، مردم ایران اسلامی و استان کرمانشاه همواره ثابت کرده‌اند که در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات، حضوری گسترده داشته و دارند و با آرای خود در واقع بر اقتدار ملی و بین‌المللی کشور جمهوری اسلامی در نظام بین‌الملل افزوده‌ و به طور قطع در انتخابات هشتم تیرماه نیز شاهد خلق حماسه‌ای تماشایی از ملت ایران اسلامی در پای صندق‌های رأی خواهیم بود و با انتخابی آگاهانه چهاردهمین رئیس جمهور ایران اسلامی را  برمی‌گزینند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از