حالت تاریک
معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت مطرح کرد:

انتخاب درست مقدمه ظهور و نجات بشریت

انتخاب درست مقدمه ظهور و نجات بشریت

معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت با تأکید بر انتخاب افراد صالح و شایسته گفت: هر تلاشی در بهبود وضع جامعه انجام دهیم مسلماً به ظهور و نجات بشریت ارتباط دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در دوران غیبت یکی از راهبردهای اصلی جامعه باید این باشد که شرایط را برای ظهور امام زمان(عج) مهیا کند، ما نمی‌توانیم زمان ظهور را تعیین کنیم چون مبنایی داریم که اگر کسی زمان ظهور را تعیین کند کذاب و دروغگو است و عملاً خود را شریک در علم خدا می‌داند. 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت افزود: با این حال نباید دست از تلاش برداریم؛ اگر تلاشمان منتج به ظهور شد که خدا را شکر می‌کنیم و اگر منتج به ظهور نشد حداقلش این است که ما تکلیف خود را انجام داده‌ایم، باید ماکت کوچکی از جامعه را آماده کنیم که حضرت ولیعصر(ع) به‌عنوان منتظَر واقعی بیاید. 

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ماکت کوچکی از جامعه دوران قبل از ظهور است، به تعبیر سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی ایران حرم است و باید از این حرم پاسبانی کنیم؛ بنابراین کسی که سکاندار مسئولیت کشور است با ویژگی‌هایی که در تراز فردی دارد می‌تواند شرایط را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کند. 

نصوری بیان داشت: اسلام مبانی را به ما یاد داده است که باید بر اساس آن انتخاب درست را انجام دهیم؛ این فرد مسئول باید دارای یک‌سری ویژگی‌ها باشد، به‌عنوان مثال مهم‌ترین ویژگی که می‌تواند داشته باشد باایمان باشد؛ در قرآن کریم ایمان به خدا، ایمان به مبانی، ایمان به ارزش‌ها و ایمان به نگاه توحیدی بسیار تاکید شده است. 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت ادامه داد: ویژگی بعدی فرد منتخب این است که عدالت‌خواه باشد، وقتی امام زمان(عج) ظهور کند یکی از اهداف عالی که دنبال می‌کند اجرای عدالت در جامعه است و تلاش می‌کند که عدالت و به‌خصوص افراد را در مسیر عدالت‌محوری قرار می‌دهد و قسط یعنی جامعه در مسیر عدالت حرکت می‌کند. 

وی افزود: فرد منتخب باید ضد فساد باشد یعنی مبارزه با فساد را در پیش بگیرد چرا که می‌خواهد زمینه‌ای را فراهم کند که جامعه به سمت معنویت حرکت کند و با فساد مالی و اقتصادی به شدت و به جد نه با لفظ مخالف باشد و باید با فساد مبارزه کند و لازمه‌اش این است که خودش نیز پاک‌دست باشد لذا باید پاک‌ترین‌ها را انتخاب کنیم که در فردای کشورمان رانت و اختلاس تکرار نشود. 

نصوری اذعان داشت: ویژگی بعدی فرد منتخب این است که ساده‌زیست باشد، محمدبن‌خلاد نقل می‌کند روزی امام رضا(ع) فرمود: به خدا سوگند اگر روزی امر حاکمیت بر مردم به دست من افتد غذای ساده می‌خورم، لباس ساده می‌پوشم و خود را به‌خاطر مردم به سختی و مشقت خواهم انداخت؛ این بیان حضرت(ع) نشان می‌دهد که کسی که در جامعه اسلامی بر مسند امور قرار می‌گیرد باید اصول ساده‌زیستی را رعایت کرده و به‌خاطر مشکلات مردم از راحتی خود بگذرد. 

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید جمهور خاطرنشان کرد: نکته بعدی نگاه انقلابی و جهادی این فرد مسئول است، شهید رئیسی نشان داد که این ویژگی‌هایی که لازم است یک فرد داشته باشد و بستر را  برای فرج امام زمان(عج) آماده کند، بر این نگاه راهبردی استوار است که بر اساس آن بتواند انقلابی و جهادی عمل کند و اهدافش طوری نباشد که نگاه مادی‌گرایانه داشته باشد بلکه تلاش کند که بستر را برای افراد خاصی که از ته دل کار می‌کنند و می‌توانند نگاه جهادگرانه داشته باشند، فراهم کند.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت گفت: ویژگی بعدی فرد منتخب ایجاد افزایش روحیه امیدوارانه نسبت به آینده است، کسی که رئیس‌جمهور می‌شود هم خود و هم افرادی که انتخاب می‌کند باید این نکات راهبردی را داشته باشند، در کل مدیریت اجرایی این کشور نقش بسیار کلیدی دارد، مقام معظم رهبری هم در فرمایشات خودشان این نگاه را داشتند که فرد منتخب باید باایمان، عدالتخواه، ضد فساد و با نگاه امیدوارانه و جهادی باشد.

نصوری افزود: اگر انتخابات خوب برگزار شود و انتخاب درست نهادینه شود مقدمه ظهور حضرت قرار می‌گیرد، مردم در زمان حضرت علی(ع) به در خانه حضرت هجوم آوردند ولی نجات پیدا نکردند چرا که تصادفاً و در اثر فشارها به حضرت(ع) رجوع کرده بودند و این انتخاب خوب برایشان نهادینه نشده بود به همین دلیل ابوموسی اشعری را به امیرالمومنین تحمیل کردند. 

وی در پایان گفت: مردم باید به سطحی از تشخیص برسند که مسئولانی که انتخاب می‌کنند در حد و اندازه یاران امام زمان(عج) باشند نه اینکه تصادفاً یکی را انتخاب کنند، هر تلاشی در بهبود وضع جامعه انجام دهیم مسلماً به ظهور و نجات بشریت ارتباط دارد. 

 

انتخاب درست مقدمه ظهور و نجات بشریت

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از