حالت تاریک
رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه مطرح کرد:

انتظار یک‌ساله سینما پیروزی برای صدور مجوز

انتظار یک‌ساله سینما پیروزی برای صدور مجوز

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه باید در حوزه فرهنگ برای سرمایه‌گذاران مشوق ایجاد کنیم، گفت: سرمایه‌گذار پردیس سینمایی پیروزی بیش از یک‌سال در انتظار صدور مجوز است.

افشین آزادی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به آخرین وضعیت پروژه سینما پیروزی کرمانشاه اظهار داشت: قرارداد همکاری برای ساخت سینما پیروزی کرمانشاه اردیبهشت‌ماه سال گذشته بین سرمایه‌گذار و حوزه هنری انقلاب اسلامی منعقد شد اما با گذشت بیش از یک سال از زمان این تفاهم‌نامه هنوز مجوز لازم از سوی دستگاه‌های متولی صادر نشده است.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: پردیس سینمایی پیروزی در هفت طبقه ساخته خواهد شد اما متأسفانه با وجود پیگیری‌های فراوان صدور مجوز در مرحله کمیسیون ماده پنج معطل مانده و انتظار می‌رسد راه و شهرسازی و شهرداری کرمانشاه همکاری بیشتری را برای اجرای این پروژه فرهنگی داشته باشند‌.

آزادی تصریح کرد: سرانجام با هماهنگی صورت گرفته پرونده پردیس سینمایی پیروزی در کمیسیون ماده پنج در هفته جاری بررسی می‌شود و در صورت صدور مجوز این پردیس طی مدت دو سال ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سینماداری سرمایه‌گذاری سودآوری نیست و متوسط بلیت برای هر نفر ۵۰ هزار تومان است، تنها می‌توان با ایجاد مشوق سرمایه‌گذاران را جذب کرد و در صورت طولانی شدن فرآیند صدور مجوز امکان انصراف سرمایه‌گذار وجود دارد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه بیان کرد: برای تشویق سرمایه‌گذاران برای ورود به مسائل فرهنگی نیازمند ایجاد مشوق هستیم و سرمایه‌گذار پردیس سینمایی پیروزی با تجربه سابق به این عرصه ورود کرده تا در سایر طبقات تجاری نیز فعالیت تفریحی و فرهنگی را داشته باشد.

آزادی عنوان کرد: در پردیس سینمایی پیروزی پنج سال سینمایی متوسط و کوچک را خواهیم داشت تا همزمان امکان اکران چند فیلم وجود داشته باشد و خانواده‌ها بتوانند از آن بهره‌مند شوند و سرمایه‌گذاری این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اضافه کرد: استان کرمانشاه از لحاظ بهره‌مندی از سالن‌های سینمایی در پایین‌ترین رتبه کشور قرار دارد و با ساخت و راه‌اندازی پردیس سینمایی پیروزی و اضافه‌شدن یک هزار و ۲۰۰ صندلی به ظرفیت صندلی‌های سینماهای کرمانشاه صعود هشت پله‌ای را در کشور خواهیم داشت.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه افزود: دولت‌ها انگیزه و تمایلی برای ساخت و نگهداری سینماها ندارند و خیلی از سینماداران به دلیل نبود توجیه اقتصادی در حال کناره‌گیری از این عرصه هستند و با توجه به اینکه تنها سرگرمی و تفریح مردم استان حضور در سینما است باید به این حوزه توجه جدی شود.

آزادی خاطرنشان کرد: درخواست حوزه هنری استان کرمانشاه و سرمایه‌گذار تسهیل فرآیند صدور مجوز و تخفیف عوارض بر اساس معافیت‌های قانونی موضوعات فرهنگی است و در شهرهای یزد و ارومیه شهرداری و شورای شهر به‌صورت داوطلبانه مجوز ساخت پردیس سینمایی را صادر کردند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از