حالت تاریک
فرماندار سرپل‌ذهاب مطرح کرد:

جایگاه ممتاز ایران از نظر شتاب رشد علمی

جایگاه  ممتاز ایران از نظر شتاب رشد علمی

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: آمار و ارقامی که در خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی طی این ۴۵ سال وجود دارد جمهوری اسلامی ایران را در یک جایگاه ممتاز از نظر شتاب رشد قرار داده که چند برابر میانگین جهانی است

صدرالله بابلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و آغاز چهل و پنجمین بهار انقلاب، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان معجزه تاریخ بشریت در جهان مدرن و در فضایی مملو از اندیشه‌های مارکسیستی و لیبرالیستی که جز ایدئولوژی خود برای هیچ تفکری ارزش قائل نبودند شکل گرفت و توانست شکل سومی از گفتمان تحول را در جهان شکل دهد و به اندازه‌ای تاثیرگذار بود که نگاه اندیشمندان جهان را متوجه خود کرد و اظهار نظرهای ارزشمندی را از طرف شخصیت‌های بزرگ جهانی به خود جذب کرد.

فرماندار سرپل‌ذهاب افزود: میشل فوکو یکی از بزرگان جهان درباره انقلاب می‌گوید انقلاب اسلامی ایران روح دنیای فاقد روح است که نشان دهنده بزرگی آن است چه اینکه در آن زمان تمام تفکرات موجود حول گفتمان مادی گرایی و اقتصاد بود امام راحل انقلاب اسلامی را در قالب یک گفتمان جدید بر اساس ارزش‌های دینی و انسانی و اخلاقی عرضه کرد.


حضور در انتخابات یک دستاورد مهم سیاسی است
وی با اشاره به دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی، افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات مختلف در طول ۴۵سال گذشته و مشارکت آن‌ها در تعیین سرنوشت کشور یک دستاورد مهم سیاسی است و شرکت در مراسم مختلف، استقلال نظام در عرصه منافع ملی و روابط بین‌الملل که در کمتر کشوری شاهد آن هستیم از دیگر دستاوردهای کشور در عرصه سیاسی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: در حوزه اجتماعی، ایجاد وفاق اجتماعی و روابط انسانی حاکم بر جامعه از دستاوردهای انقلاب است که اگر به گذشته برگردیم می‌بینیم قبل از انقلاب در حوزه‌های اجتماعی وضعیت نامناسبی داشتیم در حالی که اکنون در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان، علمی و آموزشی و… وضعیت کشور قابل قیاس نیست.

وی درادامه گفت: با نگاهی گذرا به خاطرات نویسندگان قبل از انقلاب همچون اسدالله علم و سایر مقامات دربار پهلوی می‌توان به مصیبت‌هایی که بر وضعیت مردم قبل از انقلاب وجود داشت، پی برد.


وضعیت سواد در کشور قبل از انقلاب بسیار اسفناک بود

بابلی افزود: وضعیت سواد در کشور قبل از انقلاب بسیار اسفناک بود به‌طوری که بخش بزرگی از جامعه که باز بخش اعظمی از آن را بانوان تشکیل می‌دادند، بیسواد بودند و مشارکت جدی در مناسبات اجتماعی نداشتند.


در حوزه هوا فضا از کشورهای برتر در جهان هستیم

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی در حوزه هوا فضا از کشورهای برتر در جهان است، در موشک‌های ماهواره‌بر جزو چند کشور اول دنیا است درحالی‌که قبل از انقلاب این موضوع هیچ معنا و مفهومی نداشت اما اکنون در ساخت ماهواره‌هایی که با موفقیت در مدار زمین قرار می‌گیرند در رتبه‌های برتر جهان قرار دارد.


در بُعد نظامی امروز در اوج اقتدار و عزت قرار داریم

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه نظامی، اذعان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران در بُعد نظامی امروز در اوج اقتدار و عزت قرار دارد درحالی که قبل از انقلاب چنین اقتداری وجود نداشت و از آنجا که ارتش شکل‌گرفته توسط رضاخان ملعون توان ایستادگی در برابر متفقین را نداشت و تهران به سرعت به تسخیر آن‌ها درآمد اما امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه موشکی یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان با سطح بالایی از دقت علمی و تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی است که ایران را به‌عنوان یک کشور برجسته در جهان مطرح کرده و امروز به بیش از ۵۰ کشور دنیا صادرات تسلیحاتی دارد.


ایران یک ابرقدرت در برخورداری از دستاوردهای پزشکی است

نماینده عالی دولت در شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: ایران اسلامی یک ابرقدرت در برخورداری از دستاوردهای پزشکی و خدمات درمانی است که کشور را ممتاز کرده است چه خدماتی که در قالب طرح سلامت در مناطق روستایی ارائه می‌شود و چه سایر طرح‌هایی که در حوزه دارو و درمان وجود دارد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه نانو، تولید علم و دانش، هسته‌ای و سایر حوزه‌ها در رتبه‌های برتر جهانی قرار دارد در حالی که پیش از انقلاب وضعیتی ناامیدکننده، اسفناک و مصیبت‌بار داشته است.

این مقام مسئول گفت: در حوزه خدمات گازرسانی در کشور یک آمار امیدوارکننده داریم همچنین امروز تمام شهرها و قاطبه روستاهای ما از نعمت برق برخوردار هستند در حالی که پیش از انقلاب درصد بسیار کمی از برق برخوردار بودند و در آب‌رسانی امروز بیش از ۸۰ درصد روستاهای کشور از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند در حالی‌که میانگین جهانی آن کمتر از ۷۰ درصد است ولی وضعیت آب‌رسانی به روستاها پیش از انقلاب اصلا قابل قیاس با امروز نیست اما ما نتوانستیم خدماتی را که انقلاب و نظام برای رفاه مردم در طول ۴۵سال گذشته انجام داده برای امید آفرینی به جامعه به خوبی تبیین کنیم.

بابلی خاطرنشان کرد: آمار و ارقامی که در خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی طی این ۴۵ سال وجود دارد جمهوری اسلامی ایران را در یک جایگاه ممتاز از نظر شتاب رشد قرار داده که چند برابر میانگین جهانی است که باید به همه این موارد توجه داشته و آن را در جامعه تبیین کنیم.

وی افزود: مورد دیگری که ما باید به آن توجه داشته باشیم اقتدار و قدرتی است که مرهون ایثار، فداکاری، ایستادگی و شجاعت شهدا و مرهون تدابیر عالمانه امامین انقلاب و حمایت‌ها و حضور همیشه در صحنه مردم است که باعث اقتدار بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی شده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف امروز باعث شده که روز به روز به قله نزدیک‌تر شده و این امید را به وجود آورده که در آینده نزدیک این قله را فتح کرده و با فتح آن شاهد یک ایران قدرتمند خواهیم بود.


دهه فجر یوم‌الله و معجزه قرن است

بابلی در پایان افزود: این دهه فجر که یوم‌الله و معجزه قرن است فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد امید در دل مردم برای ادامه دادن راه انقلاب و مشارکت در صحنه‌های مختلف انقلاب خصوصا در انتخابات پیش رو است که قطعا با حضور گسترده خود پای صندوق‌های اخذ رأی باعث اقتدار و عزت بیش از پیش انقلاب و نظام شده و نقشه‌های دشمن را خنثی خواهند کرد.



انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از