حالت تاریک

ایجاد گمرک پتروشیمی در راستای تسهیل صادرات

ایجاد گمرک پتروشیمی در راستای تسهیل صادرات

ناظرگمرکات استان کرمانشاه، از اعلام آمادگی برای ایجاد گمرک پتروشیمی در راستای تسریع و تسهیل صادرات محصولات پالایشگاه و پتروشیمی‌های استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد و به نقل از گمرک علی‌اصغر عباس‌زاده ناظر گمرکات استان کرمانشاه در بازدید از پتروشیمی بیستون در جلسه‌ای که با حضور رئیس هیأت مدیره، مدیرعامل و مدیران بخش‌های کاری شرکت پتروشیمی بیستون برگزار شد، گفت: از آنجا که استان کرمانشاه با دارا بودن پالایشگاه و چندین پتروشیمی فعال، یکی از قطب‌های این صنعت در کشور است و از جایگاه مناسبی برخوردار است، بنابراین از حیث صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی در کشور شرایط مطلوب و ممتازی را داراست.

وی با اعلام آمادگی، گفت: مجموعه گمرکات استان کرمانشاه این آمادگی را دارد تا در صورت اختصاص مکانی مشترک و مورد موافقت پالایشگاه و پتروشیمی‌های فعال استان کرمانشاه و با فراهم کردن بسترهای مورد نیاز با تخصیص نیرو و استقرار کارشناس گمرکی به‌صورت خدمات فوق‌العاده گمرکی در صادرات محصولات پالایشگاه و پتروشیمی‌های کرمانشاه ارائه خدمت کند.

ناظرگمرکات استان کرمانشاه افزود: ارائه خدمات فوق‌العاده گمرکی در این مکان، در سرعت‌بخشی به فرایند تشریفات گمرکی محصولات و فرآوردهای نفتی و پتروشیمی استان نقشی تاثیرگذار خواهد داشت.

وی ارائه تسهیلات وخدمات گمرکی به واحدهای تولیدی، تعامل و همکاری هرچه بیشتر با تولیدکنندگان و صادرکنندگان خوشنام را از رویکردهای گمرک بیان کرد و افزود: از آنجا که گمرک سازمانی بین‌المللی است و روان‌سازی و ارائه تسهیلات گمرکی در سرلوحه کار این سازمان است لذا گمرک ایران نیز در راستای اجرای قوانین منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای خود ضمن ایفای نقش ملی خود از جهت اینکه از چرخه جهانی نیز عقب نماند در انجام وظایف بین‌المللی نیز گام‌های مثبت و مفیدی را برداشته باشد.

براندیشه رئیس هیأت مدیره شرکت پتروشیمی بیستون ضمن تشریح عملکرد و فعالیت‌های شرکت، اشاره‌ای به محصولات تولیدی خود داشت و افزود: این شرکت در زمینه تولید و فروش محصولات خود توانسته است علاوه بر حضور چشم‌گیر در عرصه رقابت داخلی، گام‌های قابل توجه‌ای در صادرات محصولات خود و ایجاد بازارهای متفاوت در بازار جهانی برداشته است.

رئیس هیأت مدیره شرکت پتروشیمی بیستون ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همراهی مجموعه گمرکات استان کرمانشاه با پتروشیمی بیستون در صادرات محصولات خود، افزود: بقا و ادامه حیات واحدهای تولیدی کشور در گرو تعامل و همکاری سازمان‌ها و دستگاه اجرایی است و از انجا که شاکله اصلی واحدهای تولیدی را صادرات محصولات آنان تشکیل می‌دهد، لذا گمرک نقش ویژه‌تری را بر عهده خواهد داشت، پس هرچه تسریع و روانسازی امورات بیشتر باشد موفقیت‌های واحدهای تولیدی نیز بیشتر و ماندگاری آنان در بازارهای بین‌المللی نیز ادامه دار خواهد بود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از