حالت تاریک
جانشین سپاه حضرت نبی‌ اکرم(ص) استان کرمانشاه:

گرامیداشت عملیات بازی‌دراز جهاد تبیین عملی است

گرامیداشت عملیات بازی‌دراز جهاد تبیین عملی است

جانشین سپاه حضرت نبی‌ اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین بازی‌دراز یک جهاد تبیین عملی است که تمام مقدمات برای برگزاری باشکوه آن فراهم شده است.

 

سردار مسعود قنبری در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز یک جهاد تبیین عملی با حضور کاروان‌های راهیان‌نور از سراسر کشور است.

وی افزود: این مراسم علاوه بر گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین بازی‌دراز به‌عنوان مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور سراسر کشور در سال یک‌هزار و ۴۰۳ است.

سردار قنبری با اشاره به اقدامات انجام گرفته تصریح کرد: تمهید مقدمات در حوزه امنیتی از ورود به استان در شهرستان کنگاور تا قله‌های رفیع بازی‌دراز بسیار مهم است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای برقراری امنیت این مراسم انجام شده است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی‌ اکرم(ص) استان ادامه داد: در حوزه امداد و نجات نیز پاسگاه‌های امدادی هلال‌احمر استان و پایگاه‌های اورژانس در مسیر فعال هستند و حتی بخش امداد خودرو نیز برای امدادرسانی به خودروها در مسیر فعال شده است.

قنبری با اشاره به اهمیت اسکان میهمانان و عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای اسکان زائران اذعان داشت: شهرستان‌های گیلانغرب و قصرشیرین نیز آماده اسکان بخشی از زائران هستند و امکانات لازم برای راحتی میهمانان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی‌که در این مسیر گام گذاشته‌اند قطعا برای تجدید بیعت با شهدا و امام راحل به بازی‌دراز خواهند آمد و بحث اسکان و راحتی برای آنها کم‌اهمیت است اما ما شأن میزبانی را رعایت خواهیم‌کرد و از تمام ظرفیت‌های موجود برای اسکان و پذیرایی از میهمانان استفاده می‌کنیم.

قنبری با اشاره به آمادگی موکب‌ها برای ارائه خدمات در مسیر افزود: ادارات استان و مردم میهمان‌نواز استان به‌صورت خودجوش آماده برپایی موکب خدمات‌دهی به زائران در مسیر رفت و برگشت هستند و برنامه‌ریزی لازم و جانمایی برای آنها انجام شده است.

جانشین فرماندهی سپاه استان کرمانشاه در ادامه گفت: مراسمات امسال نیز همچون سنوات گذشته در سه بخش یادواره شهید شیرودی در محل یادمان این شهید، یادواره شهدای عملیات بازی‌دراز در جوار حرم مطهر احمدابن‌اسحاق(ره) و صعود سراسری به ارتفاعات بازی‌دراز و برنامه‌های متنوع فرهنگی در محل یادمان با حضور سخنرانان و مداحان کشوری برگزار می‌شود.

قنبری خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم یک فضای خوب فرهنگی را ایجاد کرده و همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند از فناوری بزرگ راهیان‌نور بهره‌مندی خاصی به عمل آورده و تبادل فرهنگی با سایر استان‌های کشور را داشته باشیم.

وی افزود: هر ساله با توجه به هجمه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی، برگزاری مراسمات معنوی به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس از اهمیت خاصی برخوردار است و امسال نیز با توجه به شیطنت‌های رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی حضور مردم در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین بازی‌دراز یک حضور حماسی پررنگ و قابل قبول خواهدبود.

جانشین سپاه حضرت نبی‌ اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته قریب به ۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این مراسم معنوی شرکت‌ کردند و پیش‌بینی ما برای امسال با توجه به تعطیلی روز شنبه بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

قنبری با اشاره به موضوع ایاب و ذهاب زائران اذعان داشت: ما از تمام مسئولان کاروان‌ها درخواست داریم که در تردد خودروها نهایت مسائل ایمنی را رعایت کنند تا مشکلی برای زائران عزیزی که برای تجدید بیعت با شهدا به شهرستان سرپل‌ذهاب سفر می‌کنند به‌ وجود نیاید.

وی در پایان افزود: از همه عزیزانی که در این حوزه تلاش کرده و در کنار سپاه بودند از مردم و مسئولان چهار شهرستان غربی استان، به‌ویژه مسئولان و مردم شریف شهرستان سرپل‌ذهاب کمال تشکر و قدردانی را داریم.‌

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از