حالت تاریک
رئیس بسیج اقشار سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) خبرداد:

برگزاری کنگره شهدا در ورودی شرقی کرمانشاه

برگزاری کنگره شهدا در ورودی شرقی کرمانشاه

رئیس بسیج اقشار و متخصصین سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: کنگره ملی شهدای استان بیستم مهرماه سال جاری در ورودی شرقی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

نوروز اکبری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: کنگره ملی شهدا در همه استان‌ها به صورت متناوب انجام می‌شود و در استان کرمانشاه هم این کنگره در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی برپایی کنگره‌های شهدا را حرکتی ارزشمند و امیدآفرین در مقابل جنگ نرم دشمنان عنوان کرد و گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری بزرگداشت شهیدان برای آینده این نظام و انقلاب حیاتی و ضروری است و راز اقتدار این ملت نیز از همین موضوع ناشی می‌شود.

رئیس بسیج اقشار و متخصصین سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: محل تعیین‌شده برای برگزاری این کنگره در ورودی شرقی شهر کرمانشاه واقع خواهد بود، فضای در نظر گرفته شده محیطی قابل گسترش است که می‌توان در سال‌های آتی نیز برای برگزاری نشست‌های مشابه از آن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های لازم برای برگزاری این کنگره به منظور بزرگداشت ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان و ۱۶ هزار و ۴۰۰ شهید از سایر استان‌ها خواهد بود.

 اکبری گفت: برنامه کنگره با رویکردی مثبت و با نگاه به مشکلات موجود در استان تنظیم و انجام خواهد شد، در دو سال اخیر اتفاقات خوبی در این راستا در استان کرمانشاه صورت گرفته است.

اکبری افزود: مجموعه هیأت رئیسه، شورای سیاست‌گذاری، شورای ستاد اجرایی و شورای برگزاری کنگره در مجموعه استان و شهرستان‌ها، با بهره‌گیری از هفت الی هشت سطح مدیریتی، مشغول پیگیری امور مربوط به کنگره هستند. 

وی ادامه داد: تاکنون جلسات و نشست‌های خوبی برای انجام هماهنگی‌های لازم در راستای پیشبرد بهتر کارها تعداد ۲۴ کمیته تشکیل شده‌اند که یکی از آنها کمیته اقشار است.

اکبری تصریح کرد: از دیگر کمیته‌های قشرهای موجود می‌توان به کمیته دانشجویی، کمیته دانش‌آموزی، کمیته فرهنگیان، کمیته روحانیون و کمیته جامعه زنان اشاره کرد که هر کدام از این کمیته‌ها به تنهایی یک قشر محسوب می‌شوند که به صورت مستقل در حال فعالیت هستند. 

وی گفت: در این میان برخی اقشار نیز به بعضی از کمیته‌ها کمک می‌کنند، برای مثال بسیج رسانه به کمیته فضای مجازی و روابط عمومی کمک می‌کند و یا قشر هنرمندان که به کمیته فرهنگی یاری می‌رساند. 

اکبری بیان کرد: سایر اقشار نیز زیر مجموعه کمیته اقشار محسوب می‌شوند، برنامه‌های خوبی در اقشار مختلف همچون قشر صنعت، قشر اصناف، قشر کارگری، قشر حقوقدانان و قشر پیشکسوتان، تدارک دیده شده است.

وی عنوان کرد: قریب به ۹ قشر در حال پیگیری فعالیت‌ها و امور مربوط به کنگره هستند که برخی از فعالیت‌های این اقشار عبارتند از : یادواره شهدا، سرکشی از خانواده شهدا، چاپ کتاب، چاپ مقاله، چاپ زندگی‌نامه شهدا و پویش هر قشر و هر نفر یک خدمت به یاد شهدا است.

اکبری خاطرنشان کرد: از برنامه‌های شاخص این کنگره می‌توان به ساخت و اکران مستندهای خاص از اقشار مختلف جامعه اشاره کرد، طبق پیش‌بینی‌های انجام شده این کنگره در ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ همزمان با ورود تاریخی رهبر معظم انقلاب در سال ۹۰ به استان برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از