حالت تاریک
معاون علم و فناوری سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص):

بسیج از مرجعیت علمی برخوردار است

بسیج از مرجعیت علمی برخوردار است

معاون علم و فناوری سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بسیج به‌دنبال علم نافع است، گفت: بسیج از مرجعیت علمی برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، کوروش بابلی امروز دوشنبه در جشنواره جهادگران علم و فناوری و تجلیل از نخبگان بسیجی که در سالن شهید شهریاری دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: به فرموده امام علی(ع) علم، سلطان است که هر کسی آن را داشته باشد بر دیگران تسلط پیدا می‌کند و هر کسی از آن محروم باشد بر وی تسلط پیدا می‌کنند.

 

معاون علم و فناوری سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قلدری و زورگویی امروز کشورهای جهان استکبار به واسطه علمشان است، افزود: علم نافع و نگهدارنده علمی است که با عمل صالح همراه باشد.

 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، گفت: علمی که تبدیل به ثروت شود و اقتدارآفرین باشد، علم نافع است.

 

بابلی با اشاره به اینکه بسیج به‌دنبال علم نافع است، ادامه داد: بسیج می‌تواند در مرجعیت علمی کشور هم در حوزه سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری به‌عنوان بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی به آنها کمک کند.

 

وی تفاوت کار علمی بسیج با دیگر مجموعه‌ها را در نیاز محور بودن علم دانست و گفت: بسیج به‌دنبال علمی است که نیاز جامعه را برطرف کند و پیامدهایی در رفع دغدغه‌های مردم مانند ارتقای سطح رفاه آنها را داشته باشد.

 

حمایت از دانشگاه‌ها راهی برای تجاری‌سازی علم است

 

در ادامه این مراسم مصطفی مصطفایی نیز، اظهار داشت: طبق سخنان مقام معظم رهبری پیشرفت علمی کشور باید همراه با خودباوری، امید به موفقیت و همچنین به‌صورت حرکت جهادی باشد.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: اگر بخواهیم پیشرفت علمی در کشور اتفاق بیفتد باید این سه مقوله از منویات معظم‌له را مد نظر داشته باشیم.

 

وی گفت: نوآوری و ابتکار، شجاعت علمی، اعتماد به نفس و کار متراکم علاج کار پیشرفت علمی کشور است.

 

مصطفایی با اشاره به پژوهش‌محور بودن کار دانشگاه‌ها، ادامه داد: علم باید به فناوری و فناوری هم به صنعت و صنعت نیز به توسعه کشور متصل شود.

 

وی با بیان اینکه علم باید به گونه‌ای به‌کار گرفته شود که رفاه، آسایش و توسعه را در جامعه به‌دنبال داشته باشد، افزود: به نظر می‌رسد با توجه و حمایت بیشتر از دانشگاه‌ها و پروژه‌های پژوهشی می‌توان در عرصه فناوری و تجاری‌سازی علم به موفقیت‌هایی دست یافت.

 

مصطفایی با تاکید بر ضرورت تکریم و تشویق علم‌آموزی، گفت: برگزاری چنین جلسات و نشست‌هایی در راستای همین امر صورت می‌گیرد.

 

گفتنی است در این مراسم از خانواده نخبه بسیجی شهید مسعود امیری توسط سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) تجلیل شد.

بسیج از مرجعیت علمی برخوردار است
بسیج از مرجعیت علمی برخوردار است
بسیج از مرجعیت علمی برخوردار است
بسیج از مرجعیت علمی برخوردار است
بسیج از مرجعیت علمی برخوردار است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از