حالت تاریک
Image
Logo
یکشنبه, 15 مهر 1403
سیاست‌مداران در مسیر امام زمان (عج) باشند
امام جمعه کنگاور:

سیاست‌مداران در مسیر امام زمان (عج) باشند

امام جمعه کنگاور گفت: استانداران امام زمان کسانی هستند که مردم خاک قدم‌های آن‌ها را به تبرک برمی‌دارند، سیاستمداری که در جمهوری اسلامی به این سو نرود لیاقت سیاستمداری برای این جامعه مهدوی را ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: متأسفانه غیبت امام زمان (عج) برای برخی از شیعیان عادی شده است، زندگی آن‌ها در حال گذر است اگر مسئله شرعی داشته باشند به مرجع تقلید خود رجوع می‌کنند، در مجالس عزا و شادی معصومین (ع) هم شرکت می‌کنند و به طور کلی زندگیشان در حال گذر است ولی امام زمان (عج) را فراموش کرده‌اند.  

امام جمعه کنگاور افزود: یکی از اصلی‌ترین دلایل غیبت عدم اجتماع قلوب شیعیان است، حضرت مهدی موعود (عج) می‌فرماید: «اگر شما شیعیان دل‌هایتان مستمر می‌شد در عهدی که باید نسبت به ما وفادار می‌بودید سعادت دیدار ما از شما گرفته نمی‌شد.» و در روایت دیگر آمده است: «اگر شیعیان ما برای تعهدی که به ما دارند جمع شوند و بخواهند وفاداری کنند و پای ولایت ما بایستند قلب‌هایتان باید به هم نزدیک باشد»؛ مشکل اصلی غیبت خود ما هستیم چرا که ما امام (عج) را به غیبت برده‌ایم و ما ایشان را دوباره دعوت به ظهور می‌کنیم اگر حضرت ولی‌عصر (عج) خودشان می‌آمدند چرا از ما خواسته است که منتظر باشیم؟  

وی تصریح کرد: طبق روایات یکی از دلایل غیبت خوف از جان امام (عج) است، غیبت به معنای نامرئی بودن و یک ویژگی غیرانسانی داشتن نیست بلکه در روایت آمده است که غیبت حضرت مهدی (عج) مانند حضرت یوسف (ع) است؛ در قرآن کریم آیه ۵۸ سوره مبارکه یوسف آمده است: «وَ جاءَ إِخْوَةُ یُوسُفَ فَدَخَلُوا عَلَیْهِ فَعَرَفَهُمْ وَ هُمْ لَهُ مُنْکِرُونَ»؛ یعنی می‌تواند مانند حضرت یوسف (ع) در میان امت باشد ولی ناشناخته باشد.  

حسینی بیان داشت: امام واسطه فیض الهی برای مخلوقات است؛ ما خورشید را از مخلوقات الهی می‌دانیم و سبب فیض برای مخلوقات الهی است؛ امام زمان (عج) هم واسطه فیض خداوند برای بشریت است؛ مردم خورشید را به اندازه وسعتشان استفاده می‌کنند بهره‌مندی از وجود امام زمان (عج) نیز به اندازه وسعت، تلاش و کوشش ما است.  

امام جمعه کنگاور گفت: وقتی انسان از جایی به بعد کم می‌آورد باید کسی بیاید و او را نجات دهد و امام زمان (عج) در عین غیبت می‌آید و بندگان را نجات می‌دهد و به خاطر همین است که بشر امروز علیرغم اینکه امام در غیبت است اما نیازمند هدایتگری منجی است و بیشتر دنبال این امام و کسی است که از آسمان بیاید و دستش را بگیرد.  

وی عنوان کرد: فردی که در انتظار ظهور امام عصر (عج) است، از ظلم، فساد، بی‌عدالتی، بی‌هویتی و سرگردانی جهان امروز آزرده بوده و به دنبال پایان دادن به این وضع است و از طرف دیگر مشتاق رسیدن به حکومت حق و عدالت و معنویت است، لذا به همین سبب است که در روایت، انتظار منتظر را از جنس اعمال برشمرده‌اند «افضل الاعمال انتظار الفرج».  

امام جمعه کنگاور خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین عواملی که باعث می‌شود این ولی خدا از پس پرده غیبت بیرون بیاید خود ما هستیم؛ حضرت مهدی (عج) خیلی آدم‌های ویژه‌ای می‌خواهد، ما باید از دنیای خود با اینکه زنده‌ایم بگذریم، از دنیا گذشتن در حال شهادت کار آسانی است، سطح مقام یارانی که امام (عج) یارانی می‌خواهد بالاتر از شهدای کربلا بالاتر نیست بلکه کارکردشان متفاوت است. 

حسینی اذعان داشت: امام زمان (عج) برای گرفتن جهان از قید ستم می‌آید، اگر کسی به مهدویت معتقد ولی اهل سیاست نباشد یا جاهل است یا لاف‌زن و دروغگو و دروغ‌پرداز و تحریف‌کننده دین است، حضرت ولی‌عصر برای ریاست کردن بر جهان می‌آید هرکسی می‌خواهد به امام زمان مقرب شود باید ولایت را علیه استکبار جهانی توضیح دهد و باید قیام کند.  

وی  اضافه کرد: امام زمان می‌آید که جهان را پر از عدل و داد کند نه با سخنرانی، موعظه و نه با عبادت و نماز بلکه با حکومت، کاری از جنس حکومتی انجام دهد به این ترتیب است که عرصه سیاست از سیاست‌بازان حرفه‌ای و قدرت‌طلبان بی‌دین و بی‌معنویت پاک خواهد شد؛ استانداران امام زمان کسانی هستند که مردم خاک قدم‌های آن‌ها را به تبرک برمی‌دارند، سیاستمداری که در جمهوری اسلامی به این سو نرود لیاقت سیاستمداری برای این جامعه مهدوی را ندارد. 

وی در پایان گفت: برای اینکه به امام زمان (عج) مقرب شویم باید حکومت خود را از افراد ناشایست پاک کنیم آن‌گاه ما یار امام زمان (عج) خواهیم بود، امام زمان حکومت جهانی دارد، برای قدرت‌آفرینی و برای امت اسلامی مرز در جهان نشناسیم، مظلومان جهان را نجات دهیم تا به امام زمان مقرب شویم در واقع شعارهای مهدوی باید سیاسی شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از