پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1402-08-21 23:14 - شماره خبر : 1719 0
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان گیلا‌‌ن‌غرب:

نام گیلان‌غرب با حماسه و مقاومت عجین شده‌است

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان گیلا‌‌ن‌غرب در همایش خاطره‌نویسی دوران دفاع مقدس گفت: نام گیلان‌غرب با حماسه و مقاومت عجین شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، همایش خاطره‌نویسی دوران دفاع مقدس امروز با حضور اصحاب قلم، نویسندگان، پیشکسوتان دفاع مقدس در جهت روایت دوران حماسه، ایثار و مقاومت درگیلان‌غرب برگزارشد.

محمدجوادنجفی، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان گیلانغرب در سخنانی با اشاره به اینکه نام گیلان‌غرب با حماسه و مقاومت عجین شده، اظهار داشت: امروز شکل‌گیری حرکت‌های مقاومت در لبنان و غزه و دیگر نقاط جهان برگرفته از رشادت و ایثار مردم ایران در دوران دفاع مقدس است.

 

وی در خصوص جایگاه  نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس افزود: چند سالی است که نهضت خاطره‌گویی و خاطره‌نویسی درباره حوادث دفاع‌مقدس در کشور شروع شده و هر سال، شاهد تولید آثار کمی و کیفی در این عرصه هستیم، تردیدی نیست که مهم‌ترین هدف از این کار،‌ انتقال پیام‌های دفاع‌مقدس است.

 

نجفی ادامه داد:‌ مخاطبان این خاطرات، با تاریخ و معارف بنیادین دفاع‌مقدس و سیره رفتاری شهدا، ایثارگران و فرماندهان آشنا می‌شوند گرچه این پیام‌ها لفظی و کتبی‌اند، اما در بطن خود کارکردهای تکوینی دارند.

 

وی خاطرات دوران جنگ را باعث خلاقیت دانست و تاکید کرد: این خاطرات، کارکردی عمیق و گسترده دارند که نویسندگان را در دچار تحول می‌کنند.

 

افشین آزادی رییس حوزه هنری استان کرمانشاه هم  با بیان اینکه ادبیات و فرهنگ مقاومت در این خطه از داشته‌های بسیار ارزشمند گیلان‌غرب است از تولید محتوای جدید در عرصه پایداری در استان خبر داد.

 

وی زنده نگهداشتن فرهنگ مقاومت با محوریت اتفاقات دوران دفاع مقدس را عنوان و تصریح کرد: گیلان‌غرب در طول تاریخ همواره تحولات مختلف را در ادوار مختلف داشته که در همه این رخدادها نقش بی‌بدیلی را داشته است.

 

در ادامه این همایش خانم فتاحی نویسنده کتاب «فرنگیس» نیز از چاپ وانتشار بیست و ششم این کتاب به ۸ زبان دنیا  و تهیه کتاب تاریخ شفاهی  خاطرات دفاع مقدس با استفاده از خاطرات دوران دفاع مقدس  با برگزاری دوره تربیت نویسندگی خبر داد.

 

گفتنی است شهرستان گیلان‌غرب در دفاع مقدس بالغ بر ۷۵۰ شهید و ۲۰۰۰ جانباز و  ۱۴۱ آزاده سرافراز تقسیم انقلاب اسلامی کرده است.

شهرستان گیلان‌غرب در غرب  استان کرمانشاه بالغ بر ۶۰ هزار جمعیت در دو بخش مرکزی و گواور دارد.

https://mersadnews.ir/short/V95nV
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار