حالت تاریک
فرماندار کنگاور:

تقویت نگاه جهادی از برکات انقلاب است

تقویت نگاه جهادی از برکات انقلاب است

فرماندار شهرستان کنگاور با اشاره به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب تقویت نگاه جهادی برای خدمت‌رسانی به محرومان است.

ایرج صادقی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، با تأکید بر اینکه نیاز است دستاوردهای انقلاب در این چهل و پنج سال برای مردم و خصوصا قشر جوان و نوجوان تشریح کنیم اظهار داشت: یکی از این دستاوردهای نظام در حوزه سلامت و بهداشت است که می‌توانید مقایسه کنید وضع سلامت با قبل از انقلاب که بعد از انقلاب امید به زندگی ۲۱ سال افزایش پیدا کرده است.

 

فرماندار شهرستان کنگاور با بیان اینکه در قبل از انقلاب ۴۰ درصد پزشکان خارجی بودند، تصریح کرد: اکنون ۱۰۰ درصد پزشکان ما داخلی هستند و بسیاری از آنان به کشورهای منطقه نيز خدمات پزشکی ارائه می‌دهند و نیز ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز بیماران در داخل کشور تامین می‌شود و جزو چهار کشور برتر در علم ناباروری هستیم. 

 

وی به دستاوردهای حوزه اقتدار ملی و امنیت نیز اشاره کرد و گفت: کشور ایران جز ۹ کشور قدرتمند موشکی جهان است این در حالی است که در بحرانی‌ترین منطقه جهان قرار گرفته‌ایم و در بحث ترورها و اغتشاشات با حضور فعال مردم توطئه‌های دشمن نقش برآب شد و با رشادت‌های سردار سلیمانی خطر داعش که تا ۴۵ کیلومتری قصرشیرین جلو آمده بودند دور شد.

 

صادقی یکی از دستاورد های انقلاب را تقویت نگاه جهادی برای خدمت‌رسانی به محرومان برشمرد و خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته تعداد ۴۴ هزار دانشجو در ۴ هزار و ۵۰۰ روستا به مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کردند. 

 

وی در ادامه به دستاوردهای انقلاب در سطح شهرستان کنگاور نیز اشاره کرد و ابراز داشت: دورافتاده ترین روستاها که ۶۰ کیلومتر با کنگاور فاصله دارد از نعمت آسفالت برخوردار هستند و امسال هم چند روستای زیر ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود و پس از آن شهرستان کنگاور نیز به عنوان شهرستان سبز معرفی خواهد شد.

 

پیگیری برای ثبت جهانی معبد آناهیتا

فرماندار کنگاور ادامه داد: در حوزه شهرستان ۱۲۰ اثر تاریخی وجود دارد که ثبت ملی شده‌اند و درصدد هستیم که معبد آناهیتا که دومین بنای سنگی کشور بعد از تخت جمشید است را به ثبت جهانی برسانیم که این امر موجب رونق گردشگری و حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان می‌شود.

 

وی افزود: در حوزه قانون‌گذاری هم بعد از انقلاب اتفاقات خوبی افتاده و مشارکت سیاسی مردم هم در قانون اساسی و هم انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا مستقیما صورت می‌گیرد و انتخابات آزادی که در نظام ما وجود دارد قابل قیاس با انتخابات سایر کشورها نیست انتخابات در سایر کشورها اجباری است و اگر شهروندی در انتخابات شرکت نکند جریمه و از برخی امتیازات اجتماعی محروم می‌شود. 

 

صادقی تصریح کرد: در حوزه مسکن در سطح شهر کنگاور علاوه بر یک‌هزار و ۵۰ واحد مسکن که در دولت‌های نهم و دهم ساخته در این دولت نیز یک‌هزار و ۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن ساخته شده که زوج‌های جوان می‌توانند از آن استفاده کنند و در حوزه جوانی جمعیت هم به ۱۴۰ خانواده زمین اعطا شده است.

 

وی به مشکل آب شرب در سطح شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه آب شرب نیز در همه روستاها از نعمت آب شرب برخوردار هستند و هفته آينده حفر سه حلقه چاه را در دستور کار قرار دارد که مشکلات کم‌آبی تا حد بسیاز زیادی مرتفع شود.

 

کنگاور رتبه اول تولید عسل و شیر 

فرماندار کنگاور با اشاره به اینکه شهرستان کنگاور در تولیداتی از جمله شیر و عسل رتبه اول استان را دارد اذعان داشت: در دهه فجر امسال هم ۴۳ طرح با اعتبار ۲۴۵ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی۲۱۴ نفر در سطح شهرستان و روستاها افتتاح شد.

 

وی از انتخابات به عنوان رویدادی مهم یادکرد و گفت: قطعا مردم متدین و ولایت‌مدار شهرستان با لبیک به فرمان مقام معظم‌رهبری و در راستای ارتقای وحدت و امنیت ملی در انتخابات شرکت خواهند کرد و نیز در یوم الله۲۲ بهمن حضور چشم‌گیری خواهند داشت.

 

۲۰۰ شبکه خارجی در پی کمرنگ‌کردن حضور مردم در انتخابات

فرماندار کنگاور با تأکید بر اینکه دشمنان از حضور مردم در حماسه‌های ملی واهمه دارند اذعان داشت: انتخابات بسیار مهم است و لذا بیش از ۲۰۰ شبکه خارجی به دنبال القای یأس و ناامیدی در مردم و کم‌رنگ‌ جلوه دادن انتخابات هستند.

 

صادقی در پایان با بیان اینکه انتخابات نماد مردم‌سالاری‌ دینی است ابراز داشت: ما به عنوان مجریان قانون امانت‌دار آرای مردم هستیم و رعایت قانون را در دستور کار قرار داده و اصل بی‌طرفی را رعایت خواهیم کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از