حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
جمع‌آوری معتادان متجاهر در کرمانشاه نیازمند اعتبار
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه مطرح کرد:

جمع‌آوری معتادان متجاهر در کرمانشاه نیازمند اعتبار

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش جمعیت معتادان متجاهر در سطح شهر کرمانشاه، گفت: برای جمع‌آوری معتادان متجاهر نیازمند اعتبار هستیم.

بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: سازمان بهزیستی استان کرمانشاه می‌تواند از ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ برای نگهداری معتادان متجاهر استفاده کند که در این راستا طی سال گذشته با هماهنگی صورت گرفته این اقدام انجام گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۶ در کرمانشاه حدود ۶۰۰ نفر است که این معتادان بین سه تا ۶ ماه در این مراکز نگهداری می‌شوند و امکان نگهداری دائمی معتادان وجود ندارد.

شهبازی با بیان اینکه با کمک استاندار کرمانشاه سال گذشته توانستیم ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنیم، تصریح کرد: با اختصاص ۸ میلیارد تومان اعتبار و بهره‌گیری از تمام ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ توانستیم اوضاع را بهبود ببخشیم.

وی ادامه داد: اما متأسفانه از سال گذشته بر اساس ابلاغ دادستانی کل کشور نگهداری معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۵ ممنوع اعلام شد و ظرفیت بهزیستی برای نگهداری این معتادان کاهش پیدا کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای نگهداری معتادان متجاهر با کمبود اعتبار مواجه هستیم، عنوان کرد: وظیفه جمع‌آوری این افراد با شهرداری، پلیس و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

شهبازی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به‌عنوان سازمانی برای هماهنگی امور به‌دنبال تأمین اعتبار لازم برای جمع‌آوری معتادان متجاهر است.

وی تأکید کرد: به دلیل نبود اعتبارات و کاهش ظرفیت مراکز نگهداری معتادان شاهد افزایش جمعیت معتادان متجاهر در سطح شهر کرمانشاه هستیم.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از