پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1402-09-18 14:49 - شماره خبر : 2770 0
رئیس بنیاد شهید سرپل‌ذهاب مطرح کرد:

جنگ ترکیبی دشمن نبردی برای تسلط بر اندیشه‌ها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سرپل‌ذهاب با تاکید بر لزوم بصیرت‌افزایی و سواد رسانه‌ای برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، گفت: جنگ ترکیبی دشمن نبردی برای تسلط بر ذهن و اندیشه مردم است.

محمد بهرامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: جنگ ترکیبی جدیدترین نوع نبرد دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با کشور و ملت ایران است که از جنگ‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، تبلیغاتی، رسانه‌ای و شناختی و… در آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: دشمن در جنگ ترکیبی فارغ از مباحث نظامی، باور، عقاید، فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی مردم را نشانه می‌رود و سعی می‌کند با روایت‌های غلط و اخبار نادرست بر مردم تاثیر گذاشته و از این طریق به اهداف خود برسد.

بهرامی با تأکید بر لزوم بصیرت‌افزایی و هوشیاری مردم، اذعان داشت: بصیرت و هوشیاری مردم و افزایش سواد رسانه‌ای بزرگترین سد در برابر جنگ ترکیبی دشمنان است که از طریق روشنگری و روایت درست اخبار و اطلاعات و در یک کلام با جهاد تبیین در جامعه حاصل می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: در اغتشاشات سال گذشته دشمن توانست در مقطعی با روایت نادرست از یک اتفاق تعدادی از مردم را به خیابان‌ها بکشاند که خساراتی را به اموال عمومی وارد کردند و در این بین تعدادی نیز کشته شده و برخی نیز توسط عوامل دشمن به شهادت رسیدند اما با ورود نیروهای انقلابی و روایت درست از حوادث این آشوب‌ها به تدریج کم شده و روشنگری در جامعه باعث فروکش شدن اغتشاشات شد.

بهرامی خاطرنشان کرد: روایت انقلابی مردم چون بر مدار حق و حقیقت است در نهایت پیروز میدان جنگ ترکیبی و شناختی با دشمنان نظام و انقلاب شد و همه دنیا مشاهده کردند که در سالگرد اغتشاشات با وجود تمام تبلیغات رسانه‌ای دشمنان، کوچکترین اتفاقی در داخل کشور حادث نشد که نشان‌دهنده روشدن دست عوامل خودفروخته دشمن در رسانه‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است.

وی در پایان افزود: برنامه‌ریزی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان نظام و انقلاب بسیار مهم است چون تلاش‌های دشمن به این یک مورد ختم نشده و در ادامه مسیر پیشرفت نظام و انقلاب از موارد مختلف برای روایت نادرست و اغفال مردم استفاده خواهند کرد تا به هر طریق ممکن بر ذهن و فکر مردم خصوصا نسل جوان و نوجوان کشور مسلط شده و آن‌ها را در مسیری که خود می‌خواهند قرار داده و به کشور ضربه بزنند و ما باید آمادگی کافی برای مقابله با دشمن را داشته و با ارتقای سواد رسانه‌ای به تقابل با دشمنان قسم‌خورده نظام و انقلاب بپردازیم.

https://mersadnews.ir/short/Vwo03
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار