حالت تاریک
به دنبال رضایت‌مندی خبرنگاران رقم خورد؛

حسن مدیریت کمیته رسانه اربعین در کرمانشاه

حسن مدیریت کمیته رسانه اربعین در کرمانشاه

سند بارز موفقیت کمیته رسانه اربعین در استان کرمانشاه رضایت‌مندی خبرنگاران از عملکرد این کمیته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ استان کرمانشاه پس از بازگشایی مرز خسروی و رفع مشکلات امنیتی در مسیر منتهی به این مرز طی سه سال متوالی توانست میزبان زائران اربعین حسینی باشد که این موضوع سبب رشد و توسعه زیرساخت‌های استان در حوزه‌های حمل و نقل، جاده‌ها و بهبود زیرساخت‌های مرزی شد به‌نحوی که رضایت‌مندی زائران و مسئولان کشوری را از وضعیت موجود در پی داشته است. 

با توجه به اینکه در سال نخست تجربه زیادی در حوزه مدیریت موضوعات اربعین در استان کرمانشاه وجود نداشت این مرز با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد که با برگزاری منظم جلسات ستاد اربعین استان کرمانشاه و بررسی نقاط ضعف و قوت طی دو سال زیرساخت‌ها و مشکلات تا حدود بسیار زیادی برطرف شد. 

توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای، ایجاد سایبان‌ها و مه‌پاش‌ها، افزایش تعداد گیت‌های گذرنامه، اجرای طرح سجاد، ساخت جاده برکت، راه‌اندازی پارکینگ‌های برکت و… از جمله اقدامات مؤثر برای افزایش رضایت‌مندی زائران اربعین حسینی بوده است. 

در حوزه اطلاع‌رسانی و مستندسازی طی دو سال گذشته صدا و سیمای مرکز کرمانشاه عهده‌دار مسئولیت این کمیته بود که با انجام اقدامات لازم با همکاری خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری توانست اطلاع‌رسانی و مستندسازی لازم را داشته باشد اما در حوزه پشتیبانی از سایر رسانه‌ها ناکام بود به‌نحوی که در جلسات ستاد اربعین گلایه‌مندی اصحاب رسانه را در پی داشت. 

پس ازعدم توانمندی صدا و سیما برای پشتیبانی از اصحاب رسانه مسئولیت کمیته رسانه به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه واگذار شد که با وجود ابلاغ دیرهنگام این موضوع سریعاً انجام اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت و نشست هم‌اندیشی برای احصا نیازمندی‌ها و مشکلات سنوات گذشته در اولویت قرار گرفت. 

معاونت فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گام نخست با توجه به نیاز اصحاب رسانه برای حضور در مرز خسروی اقدام به تهیه محل اسکان در این مرز کرد که با توجه به‌عدم ظرفیت در قرارگاه اربعین برای رفع مشکل اقدام به تجهیز اداره فرهنگ و ارشاد قصرشیرین به منظور اسکان، پذیرایی و حمل و نقل کرد. 

در گام بعد با توجه به ضرورت ایجاد اتاق تحریریه برای اطلاع‌رسانی به لحظه اخبار و اطلاعات با همکاری اداره‌کل راهداری یک اتاق در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفت که این محل نیز به رایانه و اینترنت مجهز و شرایط اسکان موقت نیز فراهم شد. 

اما یکی از نواقص کمیته رسانه ستاد اربعین استان کرمانشاه‌عدم صدور کارت تردد برای عبور از گیت‌های پلیس و حضور در نقطه صفر مرزی بود که گاهاً مشکلاتی را برای هماهنگی ایجاد می‌کرد و از سوی دیگر فاصله محل اسکان دائم با نقطه صفر مرزی بسیار زیاد بود که تردد در این مسیر در شرایط عادی حدود ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد. 

در بُعد رسانه با توجه به انتخاب ۹ درصدی مرز خسروی از سوی زائران اربعین حسینی برای تردد نیازمند اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای هستیم زیرا اکثر زائران با شرایط و امکانات مرز خسروی ناآشنا هستند که باید در سال اقدامات لازم در حوزه شبکه‌های سراسری و فضای مجازی انجام گیرد. 

از آنجا که بیشتر دستگاه‌های ستاد اربعین استان کرمانشاه در مرز خسروی دارای شرایط اسکان ویژه خود هستند و امکانات رفاهی ویژه خود را راه‌اندازی کرده‌اند ضرورت دارد مرکز رسانه‌ای و مستندسازی مرز خسروی در این مرز احداث شود تا طی سنوات آینده بتوان از آن بهره‌برداری لازم را به‌عمل آورد. 

همچنین در حوزه فضاسازی مسیر مرز خسروی از مسیرهای ورودی استان کرمانشاه به سوی مرز خسروی هیچ‌گونه تبلیغات محیطی وجود ندارد که باید برای این موضوع اقدامات لازم انجام گیرد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از