حالت تاریک
رئیس دفتر شورای نگهبان در کرمانشاه خبر داد:

حضور ۵هزار ناظر در شعب رأی‌گیری کرمانشاه

حضور ۵هزار ناظر در شعب رأی‌گیری کرمانشاه

رئیس دفتر شورای نگهبان در کرمانشاه از حضور ۵هزار ناظر در شعب رأی‌گیری کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مفید ظهر امروز جمعه در ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار داشت: در پی شهادت رئیس‌جمهور و جمعی از همراهان ایشان فرآیند برگزاری انتخابات در کشور بر اساس قانون آغاز شد و در کمتر از ۵۰ روز زمینه برگزاری این رویداد مهم ملی فراهم آمد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: بر همین اساس هیأت اجرایی و نظارت در استان کرمانشاه در کمترین زمان ممکن تشکیل و احکام اعضای ستاد انتخابات توسط استاندار کرمانشاه ابلاغ شد و جانمایی شعب اخذ رأی انجام گرفت.

مفید تصریح کرد: بر اساس آخرین آمارها مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری مطلوب ارزیابی و پیش‌بینی می‌شود میزان مشارکت در ساعات آینده افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: پس از مشخص‌شدن فرآیند انتخابات، اعضای هیأت نظارت مستقر در شعب اخذ رأی مشخص شدند و آموزش لازم به افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام گرفت و همچنین در راستای افزایش سطح آمادگی ناظران سه مرحله رزمایش برگزار شد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رأی و نظر مردم را در نحوه مدیریت کشور تعیین‌کننده و اثرگذار می‌داند زیرا انتخابات تحقق نظام مردم‌سالاری دینی بوده و امروز به تعبیر مقام معظم رهبری لیلة‌القدر کشور است.

مفید بیان کرد: شرکت در انتخابات حق قانونی و ‌تکلیف شرعی هر شهروند است و مردم با شرکت در انتخابات می‌توانند در تعیین سرنوشت و شیوه مدیریت کشور مشارکت داشته و باید در این میان انتخاب اصلح را داشته باشند و مردم باید انتخاب اصلح را با توجه به شرایط کشور و برنامه‌های کاندیدا داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ۵ هزار و ۴۰۷ ناظر، وظیفه نظارت و بازرسی انتخابات ریاست‌جمهوری را در استان کرمانشاه عهده‌دار هستند و سلامت انتخابات با توجه به تأکید مقام معظم رهبری همواره در دستور کار قرار دارد و این مهم به معنای تحقق خواست و اراده مردم است.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه عنوان کرد: شورای نگهبان وظیفه نظارت بر اجرای درست انتخابات را عهده‌دار است و مردم می‌تواند مستندات تخلف صورت گرفته را به سامانه مردم ناظر گزارش کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از