حالت تاریک
با وجود عضویت نماینده استان در فراکسیون ورزش؛

خواب ۱۶ساله پروژه دهکده المپیک در کرمانشاه

خواب ۱۶ساله پروژه دهکده المپیک در کرمانشاه

پروژه دهکده المپیک یکی از پروژه‌های نیمه‌‌تمام ورزشی در استان کرمانشاه است که در صورت تکمیل هم هرگز در آن قواره و طرح اولیه ظاهر نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، قضیه پروژه دهکده المپیک از این قرار است که سال ۱۳۸۱ زمین آن از شرکت جهاد نصر کرمانشاه خریداری شد اما همچنان با گذشت سال‌ها به‌بهره‌برداری نرسیده است.

 

 این پروژه در سال ۱۳۸۶ کلید خورد اما اکنون پس از ۱۶ سال همچنان در رکود به‌سر می‌برد و اگر روزی هم تکمیل شود دیگر نمی‌تواند در قد و قواره همان طرح اولیه ظاهر شود تا جایی که شاید نتوان آن را دهکده المپیک نامید!

 

اکنون سالیانه یک تا دو میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص می‌یابد که تنها صرف هزینه‌های نگهداری آن می‌شود درحالی که یکی از نمایندگان مردم این استان عضو فراکسیون ورزش مجلس است و انتظار می‌رفت حداقل در این سال‌ها قدری شاهد پیشرفت روزافزون پروژه مذکور می‌بودیم.

 

نقش نمایندگان در چنین پروژه‌هایی حائز اهمیت است

فرهمند سال‌افزون در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد با اشاره به اینکه دهکده المپیک یک طرح کشوری بود، اظهار داشت: قرار شد در هفت استان کشور دهکده‌هایی احداث شوند که قابلیت برگزاری مسابقات بین‌المللی را داشته باشند و این اتفاق خوبی برای ورزش استان بود.

 

مسئول واحد فنی و مهندسی اداره كل ورزش و جوانان استان كرمانشاه افزود: کرمانشاه جزو هفت استان برگزیده بود که در این راستا فضایی به مساحت ۱۴۰ هکتار برای احداث پروژه فوق در سال ۱۳۸۱ از شرکت جهاد نصر خرید.

 

وی گفت: در طرح اولیه تعداد ۴۸ فضا از جمله سالن‌های چند منظوره، استخر، فضای تفریحی برای خانواده و کودکان، انواع رشته‌های ورزشی، هتل، پارکینگ و.. در نظر گرفته شد.

 

 

سال‌افزون تصریح کرد: یکی از آن فضاها استخر قهرمانی بود که در سال ۸۶ کلید خورد و اکنون پس از گذشت حدود ۱۶ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده و تقریباً ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: استخر قهرمانی یکی از بزرگترین استخرهای قهرمانی در کشور است که متاسفانه چندین سال است بودجه قطره چکانی به آن تعلق می‌گیرد و بودجه هم به نحوی است  که هر مبلغی پرداخت می‌شود برای حفظ، نگهداری و نگهبانی وسائل صرف می‌شود.

 

 

سال‌افزون گفت: یک سالن شش هزار نفره هم در این دهکده وجود دارد که حدوداً ۶۷ یا ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال ۹۷ جزو پروژه سفر رهبری بوده اما هنوز اعتبارات آن با وجود اینکه در سفر ریاست جمهوری مصوب و ابلاغ شده ولی تاکنون عملیاتی نشده است.

 

 

وی اذعان کرد: این دو پروژه تحت نظر شرکت اماکن و نگهداری توسعه ورزشی است که مستقیماً زیر نظر وزارت ورزش است و پس از تحویل اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بهره‌بردار آن است.

 

 

سال‌افزون با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان مجری این دو  پروژه نیست بلکه بهره‌بردار است، گفت: به‌منظور تکمیل این پروژه‌ها دائما مکاتباتی با شرکت فوق انجام می‌شود اما متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده‌ایم.

 

 

وی با اشاره به اینکه با این اعتبارات بعید می‌دانم این دهکده در قواره آن دهکده‌ای که روز اول طراحی شده بود، ظاهر شود، گفت: این پروژه با طرح اولیه‌ای که برنامه‌ریزی و جانمایی شده زمین تا آسمان فرق دارد زیرا از آن طرح خارج شده است.

 

مسئول واحد فنی و مهندسی اداره كل ورزش و جوانان استان كرمانشاه تصریح کرد: قطعاً نقش نمایندگان در چنین پروژه‌هایی حائز اهمیت است و می‌توانند پیگیری و مطالبه‌گری کنند.

 

 

وی گفت: این پروژه‌های بالای 70 درصد پروژه‌هایی هستند که اگر اعتبارات آنها ابلاغ و به موقع پرداخت شود از لحاظ زمانی و فنی زمان چندانی نیاز ندارد بلکه در طول یکسال تکمیل خواهند شد.

 

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، پروژه دهکده المپیک یکی از ده‌ها ابر پروژه‌ای است که مورد بی‌مهری مسئولان به‌ویژه نمایندگان مردم استان در مجلس قرار گرفت که حتی با وجود عضویت در فراکسیون‌های تخصصی همچنان خاک می‌خورد!

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از