حالت تاریک
دیداری از جنس جوانی؛

دانشجویان کرمانشاهی در روز دانشجو میزبان استاندار شدند

دانشجویان کرمانشاهی در روز دانشجو میزبان استاندار شدند

استاندار کرمانشاه به مناسبت روز دانشجو با حضور در دانشگاه صنعتی، مهمان دانشجویان این دانشکده شد و با آنها به گفتگو پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، نشست استاندار با دانشجویان حال و هوایی متفاوت از یک جلسه کسل‌کننده یا استرس‌زا دارد؛ حال و هوایی از جنس جوانی، نشاط و انگیزه و صد البته دغدغه‌مندی.

اگرچه دغدغه‌مندی وجه مشترک همه جوانان و به‌ویژه دانشجویان است اما جوانان کرمانشاهی بیش از دیگران نگران آینده هستند زیرا در استانی زندگی می‌کنند که نرخ بیکاری، تورم و آسیب‌های اجتماعی بالاتر از میانگین کشوری است.


صرف نظر از دغدغه‌های این قشر بیدار، پرسش‌های آنها از استاندار مطالبه‌گرانه بود و با طرح سوالاتی دقیق و هدف‌مند برنامه‌های استاندار و دولت را برای جوانان جویا می‌شدند.

در این نشست صمیمی، دانشجویان دانشگاه‌های استان همچنین مشکلات مربوط به خوابگاه‌های دانشجویی، امور صنفی، حمایت از نخبگان، تشکیل کمیته‌های تخصصی برای کارآفرینی، معضل بیکاری، عدم توجه به ظرفیت‌های گردشگری، تورم قیمت‌ها و چندنرخی بودن، نبود امکانات تفریحی در استان و برخی از آسیب‌ها و معضلات شهری را مطرح کردند.


اخبار خوش استاندار کرمانشاه برای دانشجویان

 محمدطیب صحرایی در این دیدار به حوادث ۱۶ آذر که منجر به روز دانشجو شد اشاره کرد و اظهار داشت: شاید دانشجویان آزاده و آزادی‌خواهی که در صحن دانشگاه تهران خونشان به زمین ریخت فکر نمی‌کردند به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره آنها نسل جوان و فرهیخته این کشور در چنین ایامی دور هم جمع شوند و به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند.
 
صحرایی با اشاره به اهمیت محیط علمی دانشگاه، گفت: در احادیث داریم که «علم سلطان است» لذا با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان و نخبگان برای اداره عالمانه و مجاهدانه استان ضرورت دارد.
 

نقش پالایشگاه آناهیتا در اشتغالزایی برای جوانان

استاندار کرمانشاه در ادامه با توجه به دغدغه و اهمیت اشتغال جوانان از آغاز به‌کار طرح پالایشگاه آناهیتا خبر داد و افزود: این پالایشگاه می‌تواند نقش مهمی در جذب فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی داشته باشد.
 
وی گفت: ایجاد اشتغال مولد، مفید و پایدار دغدغه شبانه‌روزی استانداری و مجموعه‌های مخلص مستقر در استان است که  استاندار خود را به دلایل مختلف موظف به تلاش و پیگیری مداوم برای رفع مشکل بیکاری کرده است.
 
 صحرایی تصریح کرد: کارشناسی‌هایی که قبل از سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ انجام شده بود و توجه ویژه‌ای معظم‌له به رشد متوازن کشور، مصوباتی را برای استان به ارمغان آورد.
 
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته تعدای از این مصوبات یا سهوا یا عمدا مورد بی‌توجهی واقع شده‌اند، تصریح کرد: در سال‌های گذشته تدابیری برای دغدغه‌هایی همچون اشتغال مولد و جلوگیری از مهاجرت نخبگان و صنعت‌گران استان اندیشیده شده بود اما به موقع پیگیری نشدند.
 
وی گفت: در مجموع طرح‌های بسیار خوبی برای استان مصوب شده بودند که متاسفانه در طول سالیان گذشته معطل مانده‌اند.
 
صحرایی با بیان اینکه به لطف خداوند اخیراً تفاهم‌نامه اجرایی تخصیص پالایشگاه نفت آناهیتا در استان کرمانشاه امضا شد، خاطرنشان کرد: در خصوص اهمیت و جایگاه این تفاهم‌نامه باید بگوییم این تفاهم‌نامه بین چندین طرف امضا شد.
 
 استاندار کرمانشاه گفت: طرفین تفاهم‌نامه پالایشگاه آناهیتا عبارتند از صندوق توسعه ملی به‌عنوان تضمین‌کننده سهم مالی این قرارداد، وزارت نفت، قرارگاه خاتم‌الانبیاء که مجری این طرح در چهار سال آینده خواهد بود و بانک سپه و  ناظران اجرای این تفاهم‌نامه نیز شخص استاندار و نیز نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خواهند بود.
 
وی با تاکید بر اینکه این پالایشگاه باید ظرف چهار سال آینده به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: آورده‌ای که عملیاتی‌شدن این پروژه از نظر سرمایه‌گذاری برای استان خواهد داشت نزدیک به ۱۶ برابر بودجه تخصیصی به استان است که مبلغی بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
 
صحرایی افزود: تخفیف اولیه‌ای که برای ایجاد ارزش‌افزوده با مصوبه قانونی مجلس برای ایجاد این پالایشگاه در نظر گرفته شده مزیت منحصر به فردی برای آن ایجاد کرده است.
 
وی گفت: خوراک این پالایشگاه از طریق خط لوله‌ای که از دزفول به کرمانشاه کشیده شده تضمین می‌شود و این پالایشگاه روزانه حداقل ۱۵۰ هزار بشکه تولید خواهد داشت.

صحرایی با بیان اینکه این پالایشگاه تأمین سوخت مورد نیاز استان‌های غرب کشور را تضمین خواهد کرد، ادامه داد: نکته مهمی که در این پروژه وجود دارد ایجاد یک میدان گسترده شغلی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های متنوع دانشگاهی است.
 
وی گفت: تا زمانی که این پروژه به ثمر می‌نشیند باید به صورت منظم و مستمر روند پیشرفت آن را بررسی کرد تا از کند شدن احتمالی کار جلوگیری شود البته برای پیشرفت اهداف استان به معجزه‌ای به نام پیگیری نیازمندیم.
 
صحرایی در ادامه گفت: استانداری در چند ماهه اخیر جلسات متعددی با وزیر میراث فرهنگی داشته است، در این جلسات در مورد ثروت هنگفتی که در استان کرمانشاه مورد غفلت واقع شده است گفتگو شد که این ثروت عظیم میراث گران‌بهای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان است.
 
وی افزود: در این جلسات در مورد تله‌کابین کرمانشاه نیز که ۱۸ سال است مصوب شده اما اجرای آن محقق نشده سخن به میان آمد و برنامه استانداری این است که تا به ثمر نشستن پروژه تله‌کابین آن را با جدیت پیگیری کند.
 
صحرایی بیان کرد: از دلایلی که مانع تحقق این پروژه شده این است که بعضی از کارشناسان معتقد هستند که تله‌کابین در نزدیکی آثار تاریخی طاق‌بستان قرار گرفته و آن را تحت‌الشعاع قرار داده است و بعضی نیز خواهان جابه‌جایی و کسب اجازه از سازمان‌های بین‌المللی بوده‌اند.
 
وی افزود: مسائل مذکور باعث شده‌اند تا این پروژه سال‌های طولانی به مرحله عملیاتی نرسد، ان‌شاءالله با پیگیری‌های جدی تمام مشکلات و موانع موجود بر سر راه تحقق این پروژه برطرف خواهد شد.
 
صحرایی اذعان داشت: این پروژه و بسیاری دیگر از پروژه‌های نیمه‌تمام، نشان‌دهنده این است که پیشرفت و رشد استان در گرو پیگیری مجدانه است.
 

پیگیر نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی هستیم

استاندار کرمانشاه گفت: درخصوص نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی جلسه‌ای در دفتر وزارت  نفت برگزار کردیم و پیگیر تأمین بودجه شکل‌گیری این نیروگاه بودیم همچنین در جلسات پیشین با وزیر نفت، قسمتی از بودجه اجرای این نیروگاه محقق شد و تا نهایی‌شدن بودجه آن و عملیاتی‌شدن این طرح پیگیری‌ها همچنان ادامه خواهند یافت.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: افتتاح خوابگاه دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته و درصدد هستیم که تا تابستان سال ۱۴۰۳، سه بلوک از این خوابگاه آماده و نهایی شود که در سفر آتی رئیس جمهور به استان نیز بودجه کامل این طرح گرفته می‌شود و با سرعت بیشتری تمام فازهای آن به بهره‌برداری خواهند رسید.
 
صحرایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما وارث اوضاع کنونی هستیم که قرار نیست با معجزه تغییر کند البته شرایط کنونی دشوار است و نیازمند صبر که با تلاش مداوم از آن عبور خواهیم کرد.
 
وی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر شاهد اخبار خوشحال‌کننده دیگری نیز بوده‌ایم، افزود: از آن جمله می‌توان به آغاز به‌کار و جذب نیرو توسط شرکت سوخت سبز یا همان بیواتانول اشاره کرد.
 
صحرایی تصریح کرد: این شرکت با تلاش پیگیرانه وارد بورس شد و در بازار سوم بورس به‌عنوان اولین شرکت پروژه ایران پذیرفته شد، این شرکت تنها به‌مدت دو روز توانست ۲۵۰ میلیارد تومان سهام بفروشد که چنین جذب سرمایه‌ای برای مسئولان بورس تعجب‌آور بود.وی ادامه داد: عملیاتی شدن و اجرای این دست پروژه‌های عظیم در استان کرمانشاه شدنی است و در حال حاضر با پیگیری منظم هفتگی چهار شرکت بزرگ دیگر استان نیز در صف ورود به بورس قرار گرفته‌اند.
 
استاندار کرمانشاه گفت: بورس یک جریان جایگزین و قابل استفاده به‌عنوان سرمایه است که ضعف‌های بودجه‌های سالانه را تکمیل و جبران می‌کند.
 
وی اذعان داشت: اگر شرکتی مانند بیو اتانول قرار بود با بودجه دولتی راه اندازی شود شاید تا به حال شاهد عملیاتی شدن آن نبودیم.صحرایی اظهار کرد: پیگیر آن هستیم تا بتوانیم سهام راه‌آهن و چندین کارخانه دیگر استان را نیز در بورس عرضه کنیم و یکی از کارخانه‌های بزرگ بخش خصوصی استان نیز تا قبل از دهه فجر وارد بازار بورس خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی کرمانشاه نیز به زودی برای جذب نیرو اقدام به انتشار آگهی خواهد کرد، گفت: امیدواریم که به لطف الهی و با تلاش جمعی بتوانیم در ماه‌های آینده آگهی‌های متعدد، پی در پی و مفصلی برای جذب نیرو و رفع مشکل اشتغال در استان داشته باشیم.
 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، برگزاری نشستی صمیمی با مقام ارشد استان بارقه امیدی در دل‌ جوانان دانشجو ایجاد کرد چرا که بی‌واسطه مشکلات خود را به گوش استاندار رساندند و در ادامه بیشتر از قبل پیگیر مسائل خود خواهند بود.

دانشجویان کرمانشاهی در روز دانشجو میزبان استاندار شدند

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از