حالت تاریک
رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی سرپل‌ذهاب مطرح کرد:

تلاش فرهنگ عمومی برای تحقق گام دوم انقلاب

تلاش فرهنگ عمومی برای تحقق گام دوم انقلاب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: آنچه به‌عنوان شورای فرهنگ عمومی به دنبال آن هستیم، انسجام بین دستگاه‌های فرهنگی در راستای تحقق سند چشم‌انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب است.

خسرو تمری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، ضمن گرامی‌داشت روز شورای فرهنگ عمومی، اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی حوزه فرهنگ عمومی شهرستان وظایف و مسئولیت‌های ارزشمندی دنبال می‌کند که این مسئولیت‌ها می‌تواند جهت دهنده به فرهنگ شهرستان باشد.

 

  وی افزود: آنچه به‌عنوان فرهنگ عمومی به دنبال آن هستیم، انسجام بین دستگاه‌های فرهنگی در راستای تحقق سند چشم‌انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب است. 

 

تمری عنوان کرد: رویکرد و روند جلسات شورای فرهنگ عمومی متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب تدارک و تدوین خواهد شد. 

 

وی بیان کرد: فرهنگ عمومی به دنبال این است که به نوعی سامان مناسبی را، در سطح شهرستان و کشور ایجاد کند که این سامان با ساز و کار همکاری و همراهی تمام دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند محقق شود. 

 

 تمری افزود: شورای فرهنگ عمومی از نظر ساز و کار اجرایی، متشکل از دستگاه‌های اداری و تعدادی افراد حقیقی است که می‌توانند زمینه‌ساز تحقق اهداف این شورا فراهم کنند. 

 

 وی گفت: در شورای فرهنگ عمومی به دنبال ساز و کار تحقق بیانیه گام دوم انقلاب خصوصا در حوزه بحث سبک زندگی اسلامی به‌عنوان هفت بند اصلی مدنظر مقام معظم رهبری هستیم.

 

رئیس اداره ارشاد اسلامی سرپل‌ذهاب گفت: نکته اصلی که در شورای فرهنگ عمومی باید مورد توجه قرار دهیم، داشتن برنامه و توان اجرا کردن آن به شکل هدفمند است.

 

تمری خاطرنشان کرد: همچنین رصد تمام فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی به صورت عمومی و سایر دستگاه‌ها در حوزه شرح وظایف قانونی که در بودجه سال ۱۴۰۲، در بخش‌های اساسی کشور به آنها ابلاغ شده از جمله فرزند آوری، حجاب و عفاف، تحکیم بنیان خانواده، که در سرفصل اعتبارات تمام دستگاه‌ها این موضوع گنجانده شده‌است و از وظایف شورای فرهنگ عمومی است که آنها را رصد و دنبال کند. 

 

وی گفت: در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، مصوبات خوبی در سال‌های گذشته اجرایی شد که نمونه آن طرح موفق شهرمن، شهر نماز بود که توانست یک ظرفیت مناسبی در پویش نماز خوانی میان دانش‌آموزان کلاس اولی شهرستان به انجام برساند.

 

تمری تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم در شورای فرهنگ عمومی چنین اهدافی را با محوریت سبک زندگی اسلامی به انجام‌ برسانیم و از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهادها استفاده کنیم.

تلاش فرهنگ عمومی برای تحقق گام دوم انقلاب

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از