حالت تاریک
معاون فرهنگی اوقاف کرمانشاه خبر داد:

زیارت 180 هزار نفر از بقاع متبرکه کرمانشاه

زیارت 180 هزار نفر از بقاع متبرکه کرمانشاه

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از زیارت 180 هزار نفر از بقاع متبرکه کرمانشاه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید میرزایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی و احتمال بارش باران اقامه نماز عید فطر در بقاع متبرکه به دلیل اینکه در سطح استان دو فضای بزرگ مسقف داریم تنها در امامزاده احمد شهرستان سنقر و امامزاده احمد بن اسحاق شهرستان سرپل ذهاب برپایی نماز عید فطر را خواهیم داشت و در مابقی بقاع اقامه نماز برگزار نخواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه عنوان کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه بر اساس رسالتی که در حوزه خدمات‌دهی به زائران نوروزی دارد، با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های مفصلی را برای بقاع متبرکه تدارک دیده که از ۲۲ اسفندماه  سال گذشته شروع و تا ۲۲ فروردین‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی بیان کرد: ویژه برنامه‌ها در دو قالب و در دو طرح اجرا شده است که طرح نخست آرامش بهاری که ویژه زائران، گردشگران، زائران و مجاوران بقاع متبرکه است و دوم ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان که صرفاً در ماه مبارک رمضان اقداماتی صورت گرفته است.

وی افزود: در راستای دو برنامه اجرا شده ۳۱ مبلغ به بقاع متبرکه در طی این مدت به مناطق محروم اعزام و مستقر شده‌اند و تخصص مبلغین در حوزه‌های کودک و نوجوان، تفسیر قرآن کریم، مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی بوده و این طرح از اوایل ماه مبارک رمضان شروع و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه ۳۲ بقعه متبرکه گردشگرپذیر هستند که در ایام نوروز زائران و مسافرین بومی و غیربومی از سایر استان‌ها به این بقاع متبرکه برای زیارت و توسل در ایام نوروز در حوزه گردشگری حضور پیدا کرده‌اند و در ۱۵ بقعه از این ۳۲ بقعه خیمه‌های معرفت، محلی برای غرفه‌های قرآنی و سایر اقدامات فرهنگی برای کودکان، نوجوانان و جوانان برپا شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اذعان کرد: ویژه ماه مبارک رمضان ۳۰ محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه در طول این ایام اجرا شد و ذیل آن جلسات تفسیر قرآن کریم، جزخوانی قرآن کریم و بحث اقامه نماز در این بقاع متبرکه با حضور مبلغین انجام شده و قریب به ۶ هزار نفر در محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی تصریح کرد: با توجه به اینکه بقاع متبرکه هم میزبان زائران و مسافرین نوروزی و هم میزبان روزه‌داران بوده‌اند تلاش کردیم برنامه‌های تلفیقی در این ایام برگزار شود که یکی از این برنامه‌ها سفره‌های افطار ساده بود که ما در سفره‌های افطار ساده میزبان قریب به ۱۷ هزار نفر بودیم که روزه‌داران در کنار امامزاده‌ها روزه خود رو افطار کردند.

وی با اشاره به توزیع بن‌ به افراد بی‌بضاعت در ایام ماه رمضان و نوروز ابراز کرد: علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی در بقاع متبرکه قریب به ۲ هزار و ۵۰۰ بن خرید کفش در این ایام سال نو برای کمک به افراد بی‌بضاعت در بقاع متبرکه توزیع شده و اعتبار آن از محل نیات موقوفات امور خیریه استان کرمانشاه تأمین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی در پایان تصریح کرد: از ابتدای شروع سفرهای نوروزی تا به امروز بیش از ۱۸۰ هزار نفر از بقاع متبرکه استان زیارت کرده و قریب به ۵۳ هزار نفر از خیمه‌های معرفت بازدید کرده‌اند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از