حالت تاریک
رئیس شورای عالی استان‌ها:

سیستم نظارت بر انتخابات شوراها غلط است

سیستم نظارت بر انتخابات شوراها غلط است

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: سیستم نظارت بر انتخابات شوراها غلط است و هنوز نتوانسته‌ایم این مشکل را رفع کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، پرویز سروری امروز سوم آبان ماه سال 1402 در نشست با تعدادی از اعضای شورای اسلامی استان کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: خدمت به مردم و رفع مشکل آنها بزرگترین نعمت است که در جمهوری اسلامی نصیب ما شده است و باید این فرصت را غنیمت بدانیم.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اساساً جمهوری اسلامی بر اساس مشارکت مردم شکل گرفته است، افزود: از زمان جنگ تاکنون مردم در همه موضوعات محور تمام برنامه‌های جمهوری اسلامی بوده‌اند.

 

وی گفت: شورای عالی استان‌ها نیز به عنوان عالی‌ترین شورای پیش‎بینی شده در نظام حقوقی ایران دارای اختیارات وسیع‌تری نسبت به سایر شوراهاست و علاوه بر نظارت بر امور سایر شوراها، ارتباط با سایر دستگاه‌های اجرایی و تهیه طرح‌های قانونی را نیز به عهده دارد.

 

سروری با بیان اینکه شوراها رابط بین مردم و نظام هستند، ادامه داد: باید قانون اساسی در زمینه شوراها به درستی اجرا شود تا شوراها بتوانند به درستی ایفای نقش کنند.

 

وی افزود: برای ارتقای جایگاه شوراها باید تمامی دستگاه‌های مسئول کمک کنیم تا اقدامات مهمی صورت گیرد. سروری با اشاره به اینکه رئیس جمهور در دولت مردمی به حضور مردم معتقد است، خاطرنشان کرد: کار شورا با تعاملات شکل می گیرد چون فلسفه وجودی شورا حلقه اتصال بین مردم و مسئولین هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به بحث مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد و گفت: این موضوع در دستور کار و جزو برنامه هفتم توسعه است و طبق تفاهم‌نامه و طی جلسات متعدد در چهار پنج استان شروع کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم مصوبه را از مجلس بگیریم.

 

سروری در بخش دیگری از سخنانش گفت: سیستم نظارت بر انتخابات شوراها غلط است و همه ما بر این مسئله اذعان داریم و نمایندگان حق دخالت در امور آنها را ندارند و از طریق شورای نگهبان به این مسئله ورود کرده‌ایم.

 

وی تصریح کرد: ما نمی گوییم نمایندگان مجلس در انتخابات شوراها دخالت می‌کنند، اما قطعا نماینده‌ای که خودش از یک شهرستان رای می‌گیرد، زمانی که برای تایید یا رد صلاحیت داوطلبان شورا ورود کند، در این زمینه اثرگذار خواهد بود.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها در پاسخ برخی سوالات اعضا در مورد زمین‌های قولنامه‌ای و سوءاستفاده‌های زمین‌خواران گفت: پیگیری این موضوع در برخی استان‌ها، استاندار جلسه‌ای با دادستان داشته و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای تا حدی این مشکل رفع شده است.

 

وی ادامه داد: یک راهکار این است که که فردی که خواهان زمین است به محضر (دفترخانه اسنادرسمی) برود و امضاء گواهی دهد که این زمین با این مشخصات از آن وی است که اگر بعدها مشخص شود گواه کذب بوده است علاوه بر زمین تمام خسارات بخاطر گواهی کذب از وی اخذ شود.

سیستم نظارت بر انتخابات شوراها غلط است
سیستم نظارت بر انتخابات شوراها غلط است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از