حالت تاریک
عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان:

شاهد اتفاقات تازه‌ای در تاریخ سیاسی غرب هستیم

شاهد اتفاقات تازه‌ای در تاریخ سیاسی غرب هستیم

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به اعتراض دانشجویان آمریکا به جنایات رژیم منحوس صهیونیستی گفت: شاهد اتفاقات تازه‌ای در تاریخ سیاسی غرب هستیم.

حسن رحیمی‌روشن در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی مقطع مهمی از تاریخ خاورمیانه را رقم زد، مقطعی که به معنای واقعی یک برش تاریخی بود که البته با ادامه مقاومت فلسطینی‌ها و سرانجام عملیات وعده صادق این مقطع و این برش کامل‌تر شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: تاریخ جهان را باید به پیش از عملیات‌های وعده صادق و طوفان الاقصی و پس از این دو حادثه شگرف تقسیم کرد که از یک سمت مقاومت جانانه ملت فلسطین و عملیات بازدارنده بزرگ جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در طول تاریخ ۷۵ ساله رژیم منحوس صهیونیست‌ها بود که سرشار از حماسه و شجاعت است.

رحیمی خاطرنشان کرد: ملت فلسطین علی‌رغم تحمل همه تراژدی‌های وحشتناکی که در این چند ماه اخیر به آنها وارد شد اما همچنان این مقاومت غیرتمندانه ادامه دارد و موضوع مهمی که در این مقطع زمانی باید به آن پرداخت شود جنایت‌ها و حمایت‌های رژیم غربی از جمله رژیم آمریکا و همچنین همراهی نسبی برخی کشورهای به ظاهر اسلامی مثل اردن، عربستان، ترکیه و مصر است که در چهارچوب عملیات وعده صادق در کنار رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفتند.

این استاد دانشگاه اذعان کرد: طی چند ماه اخیر پس از عملیات طوفان الاقصی، فضای سیاسی جهان با همه فراز و نشیب‌های خود وارد مرحله‌ای جدیدی شده است و آن مرحله بیدار شدن وجدان خفته بشری است که نمونه‌هایی از آن را در دانشگاه‌های آمریکا می‌بینیم.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا همدان اذعان کرد: قطعاً در روزهای آتی اعتراضات در دانشگاه‌های اروپایی را نیز خواهیم دید؛ لذا ما شاهد اتفاقات تازه‌ای در تاریخ سیاسی غرب هستیم که سابقه چندانی نداشته است و این بیداری وجدان‌ انسان‌های با شرفی است که امروز در دانشگاه‌های آمریکا می‌بینیم.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: دانشجویان و حتی اساتیدی که خیلی مسالمت آمیز وارد صحنه اعتراض به کشتار بی‌گناهان در منطقه غرب آسیا و به ویژه فلسطین اشغالی و مردم مظلوم غزه شدند، گذشته از اهمیت این مسئله که نشان می‌دهد انسان‌های اصیل و با شرف در همه جا یافت می‌شود وحشی‌گری است که پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان و اساتید به خرج داده که تصاویر آن به لطف فضای مجازی در همه جهان پخش شده است.

رحیمی اذعان کرد: این اتفاقات اخیر که در دانشگاه‌های آمریکا شاهد بودیم در واقع شعارهای دروغین حقوق بشر و شعارهای دروغین آزادی بیان و شعارهای دروغین بشر دوستانه، غربی را به چالش کشید و اثبات کرد که هر جا که منافع رژیم‌های مستبد و در ظاهر دموکراسی غرب به خطر بیفتد هیچ خط قرمزی برای خود متصور نیستند و شعارهایی که در دهه‌های گذشته علیه ملت‌‌های دیگر به‌کار می‌گرفتند.

عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: مستکبران جهانی از حقوق بشر، ابزاری برای سرکوب ملت‌ها، علی‌الخصوص تسلط بیشتر بر ملت‌ منطقه خاورمیانه ساخته بودند، اما اکنون این شعارها رنگ باخته است و از دید اهل نظر دور نبود که رژیم‌های به اصطلاح لیبرال دموکراسی غربی از رژیم‌های استبدادی در منطقه خاورمیانه حمایت کرده و می‌کنند.

وی ابراز کرد: اصولا رژیم‌های مردم سالار در هیچ کجای جهان به نفع غربی‌ها تفسیر نشده یعنی غربی‌ها علی‌رغم شعاری که برای آزادی، مردم سالاری و سیستم انتخابات مردم‌سالار سر می‌دادند هیچ‌گاه طرفدار دموکراسی و سیستم انتخاباتی مبتنی بر هر نفر یک رأی نبوده و در واقع حامی رژیم مستبد خاورمیانه بوده‌اند.

رحیمی در پایان بیان کرد: با اینکه حداقل در شعارهایی که داده می‌شد، مردم جهان احساس می‌کردند که با رژیم‌‌های مواجه هستند که طرفدار آزادی و حقوق بشر هستند اما خوشبختانه با رفتارهای وحشیانه خود در چند روز اخیر ، چهره واقعی و پلیدشان را به جان نشان دادند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از