حالت تاریک
رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه:

شهدا بهترین الگوهای تمدن‌سازی هستند

شهدا بهترین الگوهای تمدن‌سازی هستند

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه گفت: اگر بخواهیم در راستای تمدن‌سازی اقدامی انجام دهیم بهترین گزینه برای الگوگیری اسلامی، شهدای والامقام هستند.

قاسم امجدیان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: چیدمان برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه با نگاه تمدنی و با توجه به مباحث بیانیه گام دوم انقلاب صورت گرفته است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از اهداف برنامه‌های کنگره ملی شهدا جهاد تبیین بوده است، افزود: اگر بخواهیم در راستای تمدن‌سازی اقدامی انجام دهیم بهترین گزینه برای الگوگیری اسلامی، شهدای والامقام هستند.

وی گفت: یکی از اقدامات بسیج دانشجویی در راستای جهاد تبیین برای برگزاری کنگره ملی شهدا، جمع‌آوری زندگی‌نامه شهدا بوده و سعی‌ شده اقدامات عملی که با رفتارهای آنها تشابه دارد به صورت گام تمدن‌ساز درآوریم.

امجدیان ادامه داد: در راستای گام تمدن‌ساز در مرحله اول برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت بوده که در سطح استان و کشور این اردوها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور نیز بر این اساس تعریف شده و با گام تمدنی انجام گرفته، اردوهای جهادی نیز با همین دیدگاه احیاگر تمدنی برگزار شده است.

امجدیان در ادامه با بیان اینکه کارهای جهادی زیادی در سطح استان انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: نشست‌های بصیرتی، یادواره‌های شهدای استانی، شهرستانی، دانشگاهی و حتی کشوری هم در قالب همین کنگره ملی شهدا بوده است.

وی افزود: سرکشی از خانواده شهدا یکی دیگر از این اقدامات بوده، جمع‌آوری مقالات و پایان‌نامه‌ها و تعریف‌کردن موضوع شهدا برای پایان‌نامه‌ها یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان بسیج دانشجویی بوده است.

امجدیان در ادامه تصریح کرد: اگر بخواهیم گامی تمدنی برداریم بهترین الگو برای معرفی به مردم، همین شهدا هستند.

وی گفت: کنگره شهدا یک روند است که از سال‌ها پیش شروع شده و ادامه دارد لذا کنگره شهدا یعنی اینکه ما بیاییم این گام تمدنی را شهدایی کنیم.

امجدیان درباره اهمیت چنین کنگره‌ای گفت: مهم‌ترین کار این است که در قالب کنگره و یادمان‌ها، سیره شهدا و کارهایی که انجام داده‌اند به مردم و به‌ویژه جوانان نشان دهیم که تمدنی‌شدن هزینه دارد و باید مثل شهدا از جانمان بگذریم.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از