حالت تاریک
بکُشید ما را زنده‌تر می‌شویم؛

مبارزه با دشمن در ایستگاه شهادت متوقف نمی‌شود

مبارزه با دشمن در ایستگاه شهادت متوقف نمی‌شود

دشمن به خیال خام خود می‌خواهد با شهادت، مبارزات ملت ایران را متوقف کند در حالی که به فرموده امام راحل بکُشید ما را زنده‌تر می‌شویم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ پس از دوران دفاع مقدس تاکنون جوانان غیور و مخلص در دفاع از مرزهای اسلام و حریم اهل بیت (ع) در مقابل دشمن قرار می‌گیرند و با احساس تکلیف برای پاسداری از حق و ارزش‌های اسلام، صحنه‌هایی زیبا از ایثار و شجاعت را خلق می‌کنند و امروز ایران اسلامی به واسطه خون همین شهدا در اوج قدرت قرار دارد.

جهاد در راه خدا وسیله عزت است و شهدای مدافع حرم برای حفظ امنیت در کشورهای اسلامی و دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) به شهادت رسیده و توطئه استکبار و گروه‌های تکفیری را در تجزیه کشورهای اسلامی و تضعیف جهان اسلام خنثی می‌کنند پس ملت ایران به تقدیم سرداران چون شهید امیدزاده افتخار می‌کند و بر عهد خود که همانا ادامه دادن راه شهدا است، مصمم‌تر خواهند شد.

بکُشید ما را ملت ما سلیمانی‌تر می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه بندگان مخلص خدا همیشه و در همه حال در آرزوی شهادت هستند و دعایشان این است که اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِیقَ الشَّهادَةِ فِی سَبِیلِکَ، اظهار داشت: بکُشید ما را، ملت ما سلیمانی‌تر می‌شود.

وی افزود: پیغمبر اکرم (ص) فرمود کسی که از خانه به قصد حفظ مرز و برای جنگ و جهاد بیرون می‌رود هر قدمی که برمی‌دارد ۷۰۰ هزار حسنه برایش می‌نویسند و ۱۰۰ هزار گناه از وی بخشیده می‌شود و ضمانش بر عهده خدای متعال خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه ادامه داد: پیغمبر (ص) فرمود مافوق هر نیکی، نیکی بزرگتری است مگر آنجایی که در راه خدا کشته می‌شوند که دیگر بالاتر از آن نیکی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی گفت: راه این شهدای گران‌قدر همچون شهید امیدزاده معروف به حاج صادق که افتخار کرمانشاه است و همچنین همرزمانش ادامه خواهد داشت و بی‌شک سرنوشت اشغال‌گران قدس شریف هیچ انتهایی به‌غیر از شکست و نابودی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: این همرزم شهید سلیمانی در سوریه به‌دست شقی‌ترین افراد صهیونیستی به شهادت رسید اما ما به تاسی از قرآن کریم افتخار می‌کنیم زیرا شهید زنده و رستگار است و نزد خداوند روزی می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی خاطرنشان کرد: در روایتی از امام صادق (ع) بیان شده که شهدا از دسته کسانی هستند که به مقام شفاعت نائل شده‌اند و در روایت دیگری از امام رضا (ع) درخصوص فضلیت جنگ‌جویان نقل می‌کنند که از لحظه ورود به میدان تا هنگام جنگیدن فرشتگان اطراف شهید را می‌گیرند و از خدا می‌خواهند در میدان دشمنان خدا ثابت‌قدم شوند.

وی افزود: بدون تردید خون پاک حاج صادق امیدزاده و همه شهدای مقاومت هم‌چون حاج قاسم سلیمانی چهره پلید این شیطان بزرگ و رژیم غاصب صهیونیستی را رسوا خواهد کرد و این اقدامات و نامردی‌هایی که در به شهادت رساندن اسوه‌های ایثار و شهادت انجام دادند حتما منجر به نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی گفت: از خدای متعال می‌خواهیم که به درستی ما را رهرو راه شهید حاج صادق که افتخار و فرزند کرمانشاه است، قرار دهد و همچنین قدردان خانوداه شهدا و همرزمان شهدا باشیم و از خدای متعال مسألت داریم که مقام شهادت را رزق دلدادگان قرار دهد.

ارزش ملت‌ها در روحیه شهادت‌طلبی آن‌ها است

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار رشید اسلام حاج صادق امیدزاده و یاران هم‌رزمش اظهار داشت: فرمانده اطلاعات سپاه قدس در دوران عمر با برکت خود توانست مجاهدت‌های زیادی انجام دهد. در جریان سوریه و مبارزه با داعش یکی از عناصر راهبردی در جبهه مقاومت بود که ان شاءلله خداوند این شهید سعید را با امام حسین(ع) و اولیاءلله محشور کند.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: یکی از افتخارات و ویژگی‌های مکتب اسلام این است که در آن بن‌بست وجود ندارد چه انسانی که زنده است و فعالیت می‌کند و چه انسانی که در راه آرمان‌هایش جان می‌دهد.

 وی گفت: خداوند قرارگرفتن در یک چنین موقعیتی را به إِحدَى الْحُسْنَيَيْنِ تعبیر می‌کند یعنی یکی از دو نیکی و به عبارتی کسی که در راه خدا تلاش، مبارزه و جهاد می کند اگر پیروز شود یا به شهادت برسد اجر خودش را گرفته بنابراین خداوند به مسلمانان رهنمود می‌دهد در مسیر خدایی و تلاش برای احقاق اجرای عدالت و اجرای احکام اسلام بن‌بستی وجود ندارد.

شفیعی با بیان اینکه شهدا پشتوانه واقعی انقلاب اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یک ظرفیت بزرگ نیازمند به یک پشتوانه خلل‌ناپذیر است و این شهدا از دوران انقلاب اسلامی تا دوران جنگ تحمیلی تا ترورهای گروهک‌ها تا جبهه مقاومت و تا به امروز به عنوان بزرگ‌ترین پشتوانه شکست‌ناپذیر انقلاب اسلامی هستند.

 وی با بیان اینکه مقامی که شهید دارد هیچ‌کس به پای آن نمی‌رسد و این بزرگ‌ترین امتیاز یک شهید است، گفت: خداوند درآیه 169 سوره آل‌عمران به مقام شهید اشاره کرده و می‌فرماید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند هیچ‌گاه به آنها مرده نگویید اینها زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

 شفیعی با اشاره به اینکه در روایات آمده بالاتر از هر نیکی، نیکی دیگری وجود دارد تا این‌که انسان در راه خدا به شهادت برسد، تصریح کرد: برتر از مقام شهادت هیچ مقامی را نمی‌توان متصور شد و اگر دشمنان با این تصور واهی که عناصر مهم و سازنده انقلاب اسلامی، اعضای نیروهای مسلح و سپاه عزیز ما را به شهادت برسانند می‌توانند خللی به انقلاب اسلامی وارد کنند و مردم را از مسیری که برگزیده‌اند باز دارند سخت در اشتباه هستند چرا که خون شهید در رگ‌های جامعه اسلامی جریان پیدا می‌کند و حیاتی تازه به جامعه می‌بخشد.

وی با بیان اینکه خون شهید بیداری‌بخش است و دیگران را زنده می کند، ادامه داد: شهادت یک موقعیت استثنایی برای برون‌رفت از بن‌بست‌هایی است که دشمن قرار داده، بنابراین شهدا راهگشا هستند.

این استاد دانشگاه گفت: کسی که جانش را در راه خدا داده بدان معنا است که از همه چیز خود گذشته، بنابراين می‌تواند بهترین الگو برای مردم به شمار برود.

وی با بیان این‌که ارزش ملت‌ها در روحیه شهادت‌طلبی آنها است، افزود: امام راحل فرمودند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد لذا خون هر شهید در هر جبهه‌ای باعث می شود که زنجیره‌ی اسارت در میان ملت ها شکسته شود و روحیه جان‌فشانی در آحاد مردم تقویت شود.

شفیعی در پایان خاطر نشان کرد: هر قطره خونی که از شهید بر زمین می‌ریزد رسالت مردم را سنگین‌تر می‌کند بنابراین حضور در صحنه و شرکت در انتخابات اسفندماه یکی از رسالت‌هایی است که شهدا بر دوش مردم گذاشته‌اند.

شهادت جان تازه‌ای بر پیکره نیروهای مقاومت می‌دمد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌مراد کماسی نیز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مقام شهادت یکی از امتیازات انسان در طول زندگی دنیوی است که خداوند به برخی از بندگان مخلص خود عطا می‌کند لذا شهادت هدیه خداوند برای تکمیل ظرفیت وجودی انسان در راستای بهره‌مندی از مواهب الهی در قیامت است.

وی با بیان اینکه بزرگترین عنوانی که خداوند در قرآن به شهدا داده است، حیات و زندگانی برای آن‌هاست، افزود: خداوند در این‌باره در قرآن می‌فرماید ولا تحسبن‌الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون، یعنی حتی ذره‌ای نباید به این فکر کرد که شهید مرده است بلکه وی زنده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: شهید نزد ذات اقدس الهی دارای رزق و روزی ویژه‌ای است خوشا به سعادت کسانی که زندگی‌شان به شهادت ختم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کماسی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران که به برکت هدایت‌های امام راحل و همراهی مردم شکل گرفت در دوران مختلف با شهادت عزیزان خود همراه بوده است؛ از شهدای دوران انقلاب گرفته تا شهدای دوران دفاع مقدس و پس از آن شهدای مدافع حرم و امنیت، لذا واژه شهادت در راه خدا، اسلام و انقلاب به بهترین شکل ترسیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از دیدگاه دنیوی و ظاهری به موضوع شهادت بنگریم با شهادت یک فرد، جان یک عزیز را از دست داده‌ایم اما از نظر ملکوتی شهادت نوعی سرمایه‌گذاری برای دوران ظهور است یعنی بهترین انسان‌ها در دنیا به شهادت می‌رسند اما در واقع جاودانه می‌شوند و در زمان ظهور منجی عالم بشریت دوباره به این دنیا باز خواهند گشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین کماسی تصریح کرد: امروزه شاهد جنایات وحشیانه و کور رژیم فاسد صهیونیستی علیه مقاومت در سوریه، فلسطین، لبنان و دیگر کشورهای منطقه هستیم این رژیم جعلی با به شهادت رساندن رزمندگان مقاومت به زعم خود می‌خواهد مسیری برای پیشبرد اهداف خود باز کند غافل از اینکه با هر شهادت جان تازه‌ای بر پیکره جهان اسلام و نیروهای مقاومت دمیده و جبهه مقاومت تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه افکار عمومی جهان و نیز مسئولان و مردم ایران اسلامی حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند، گفت: از خداوند متعال برای شهید امیدزاده و چهار شهید عزیز دیگر که توسط حملات وحشیانه رژیم غاصب به شهادت رسیدند علو درجات را خواستاریم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ نقش شهدای مدافع حرم در تأمین امینت جهان اسلام و کشور ویژه است لذا برقراری امنیت و آسایش نظام اسلامی را مدیون شجاعت شهدا و ایثارگری جانبازان و رزمندگان انقلاب اسلامی هستیم و البته فراموش نمی‌کنیم که انقلاب اسلامی به آسانی به دست نیامده است، لذا همه باید در راستای اعتلای این فرهنگ بیش از پیش بکوشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از