حالت تاریک
رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت کرمانشاه مطرح کرد:

شهریور بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا

شهریور بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا از اواسط شهریور تا اواسط مهر است.

حسین بیگلری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: با توجه به اینکه ویروس فصلی آنفلوانزای انسانی از اوایل پاییز تا اواسط بهار می‌تواند موج‌هایی از عفونت تنفسی را ایجاد کند توصیه می‌شود گروه‌های در معرض خطر و کادر بهداشت و درمان نسبت به دریافت این واکسن اقدام کنند.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا از اواسط شهریور تا اواسط مهر است اما در هر فرصتی که امکان داشته باشند تزریق آن توصیه می‌شود.

 بیگلری خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون بالا، افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی و کلیوی، سالمندان بالای 65 سال، زنان باردار، افراد دریافت کننده داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، افراد دارای چاقی مفرط، کسانی که در مراکز نگهداری معلولان هستند وکودکان و نوجوانانی که از آسپرین در طولانی مدت استفاده می‌کنند در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا هستند.

وی عنوان کرد: واکسن آنفلوانزا جزو واکسن‌های بسیار سالم است که باید در زنجیره سرد یعنی در دمای دو تا هشت درجه نگهداری شود و بلافاصله پس از خروج در عضله بازو تزریق شود.

 بیگلری تصریح کرد: واکسن آنفلوانزا پس از دو تا سه هفته در بدن ایمنی ایجاد می‌کند البته در افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند ممکن است ایمنی چندان بالا نباشد اما می‌تواند در برابر موج های آنفلوانزای فصلی نوعی ایمنی نسبی ایجاد کند.

بیگلری اذعان کرد: کودکانی که اولین بار است واکسن آنفلوانزا را دریافت می‌کنند بهتر است در دو نوبت به فاصله یک ماه این واکسن تزریق شود.

 به گفته بیگلری واکسن آنفلوانزا می‌تواند تا حدود زیادی از شدت عوارض این ویروس در بدن جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: واکسن آنفلوانزا واکسن سرماخوردگی نیست بلکه صرفا از آنفلوانزای انسانی به‌عنوان یکی از شدیدترین ویروس‌های تنفسی در فصل سرما جلوگیری می‌کند.

وی افزود: ممکن است افرادی که این واکسن را تزریق می‌کنند باز هم به آنفلوانزا مبتلا شوند اما به نوع خفیف‌تر آن مبتلا خواهند شد همچنین این واکسن از ایجاد درگیری ریوی یا پنومونی جلوگیری می‌کند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از