حالت تاریک
یک استاد دانشگاه:

شهید صدرزاده از رویش‌های انقلاب اسلامی است

شهید صدرزاده از رویش‌های انقلاب اسلامی است

یک استاد دانشگاه گفت: شهید مصطفی صدرزاده نمونه‌ای از رویش‌های انقلاب اسلامی است.

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: شهید مصطفی صدرزاده نمونه ای از انسان‌های رشد یافته در مسیر رویش‌های انقلاب اسلامی است که بسیار خوب درخشید و این نشان‌دهنده بالندگی انقلاب اسلامی و انقلابیون است.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: دشمن پس از انقلاب اسلامی تلاش زیادی کرده که نسل انقلاب را مایوس جلوه دهد و وانمود کند که همراه و هماهنگ با این آرمان‌ها نیستند و به خاطر مشکلات از انقلاب رویگردان شده اند در حالی که واقعیت‌ها و شواهد موجود خلاف این را نشان می‌دهد.
وی گفت: بسیاری از جوانان همچون شهید صدرزاده که پس از انقلاب به‌دنیا آمدند و تربیت شدند نمادی از رویش‌های انقلاب اسلامی هستند و از این قبیل جوانان در بین قشر دانشجویان و دانش‌آموزان بسیار هستند که حاضر شدند به خاطر حفظ نظام و انقلاب جانشان را فدا کنند.

شفیعی ادامه داد: شهید صدرزاده جوان دهه شصتی بود جوانی که در 19 شهریور سال 65 در شوشتر به دنیا آمد، در سال 92 راهی سوریه شد و در لشکر فاطمیون حضور پیدا کرد و در کمتر از دو ماه به عنوان فرمانده گردان عمار از لشکر فاطمیون به انجام مأموریت‌ پرداخت.

وی گفت: شهید صدرزاده شخصیت خاصی داشت که از زمانه خود جلوتر بود و همین فرزند زمانه بودن موجب شد تا با موقعیت‌شناسی از آسایش و راحتی خودش بگذرد و پای در جبهه‌ مقاومت بگذارد.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: صفا، اخلاص، صِدق، ایثار، ترجیح رضای حضرت حق بر همه چیز، بر همه‌ی عشق‌ها و همه‌ی محبوبها.. اراده و عزم راسخ در راه خدا و عشق به اهل بیت علیهم السلام، نمایشگر بخشی از شخصیت ممتاز شهید عزیز مصطفی صدرزاده است.

شفیعی تصریح کرد: حضور و انگیزه شهید صدرزاده در میدان رزم و جهاد او را به ستاره درخشان تبدیل کرد و جزو شهدایی لقب گرفت که شهید حاج قاسم سلیمانی به او لقب سیدابراهیم داده بود و حتی شهید سلیمانی عنوان کرده بود که من عاشق مصطفی هستم و این جمله در حقیقت نشان‌ از اوج ارادت سردار دل‌ها به شهید صدرزاده دارد.

وی گفت: ایشان به مرحله ای از ایمان، اخلاص و تقوا رسیده بود که شهادتش را پیش بینی کرده بود و گفته بود که من با شلیک یک گلوله شهید می شوم و این نشان می دهد که اگر جوانان ما بخواهند می توانند به مرحله ای از کمال، تقوا، انسانیت، دانش و شجاعت برسند و شهید صدرزاده می تواند می تواند الگوی جوانان ما باشد.

شفیعی ادامه داد: ایشان در سه سالگی در روز تاسوعا با توجه به حادثه سختی که برایش پیش می آید مادرش او را نذر حضرت عباس می کند و در نهایت در سن 29 سالگی در آبان سال 94 در روز تاسوعای حسینی به شهادت می رسد.

این استاد دانشگاه گفت: وصیت نامه شهید صدرزاده نمونه ای از جوانان پرورش یافته مکتب اسلام است و خطاب به افرادی که کار فرهنگی می کنند می گوید: ما باید در وهله اول از خودمان شروع کنیم باید با شیطان نفس بجنگیم تا بتوانیم روی دیگران اثربخش باشیم.

وی افزود: در بخش دیگری از وصیت نامه شهید آمده که اگر می خواهید کارتان برکت پیدا کند به دیدار خانواده شهدا بروید. روحیه شهادت طلبی را در بین جوانان تقویت کنید و گوش به فرمان سخنان مقام معظم رهبری باشید.

شفیعی گفت: ما امروز در سراسر کشور هزاران هسته مقاومت در مساجد و هیئت ها داریم و از همین هسته های مقاومت جوانانی به عنوان مدافع امنیت و بسیجی بر می خیزند و رشد می کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در باره شأن و جایگاه شهید صدرزاده دارد که فرمود: «گاهی اوقات شما می‌بینید از یک روستا یک شخصیت منور و نورانی برمی‌خیزد. از یک روستای اطراف شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل مصطفی صدرزاده به وجود می‌آید. ما از این مصطفی‌های صدرزاده در تمام سرتاسر کشور بسیار داریم، هزاران داریم اینها همه امیدبخش است» گفت این شهید نمادی از همان رویش های مورد نظر رهبری هستند. بر همین اساس جوانان ما بدانند امثال شهید صدرزاده ها کم نیستند و باید از رفتار و اخلاق این شهید همواره الگو بگیرند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از