دوشنبه 26 شهر 1403
1402-09-16 15:17 - شماره خبر : 2724 0
امام جمعه قصرشیرین:

شورای فرهنگ عمومی قرارگاهی برای گره‌گشایی است

امام جمعه قصرشیرین گفت: شورای فرهنگ عمومی قرارگاهی برای گره‌گشایی و رفع مشکلات شهرستان است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق صالحی در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در قصرشیرین با تاکید بر برگزاری منظم و اهمیت هم‌اندیشی اعضا در راستای حل مشکلات شهرستان، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی قرارگاهی برای گره‌گشایی و رفع مشکلات شهرستان است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین خاطرنشان کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی با تصمیم‌گیری اندیشمندانه جمع و پیگیری دلسوزانه می‌تواند منطقه را در مسیر پیشرفت قرار داده و باعث ارتقای فرهنگی و اجتماعی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی اذعان کرد: کار فرهنگی یک بحث عمیق و مدت‌دار بوده و فرهنگ به‌عنوان یک اولویت بر اقتصاد مقدم است چرا که اگر فرهنگ نباشد دیگر بخش‌ها نیز معنا ندارد.

وی افزود: انتظار می‌رود تمام اقدامات و امور مهم و کلان فرهنگی قصرشیرین در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مصوب و سپس اجرایی شود از این رو نیازمندی و شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگی منطقه از جمله وظایف مهم این شورا است.

امام جمعه قصرشیرین به مشکلات و نیازمندی‌های فرهنگی و اجتماعی قصرشیرین همچون نداشتن مصلای نماز، سالن اجتماعات و تکمیل نشدن کتابخانه عمومی به دلیل کمبود اعتبار اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن قصرشیرین در یکی از کانون‌های اصلی رویداد بزرگ اربعین ضرورت فضاسازی و ایجاد اِلمان شهری متناسب با آن را بیش از پیش افزایش داده است تا این شهرستان به‌عنوان دروازه کربلای معلا جلوه‌گری بیشتری داشته باشد.



ضرورت نام‌گذاری معابر قصرشیرین به‌نام شهدا

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: مدیران شهرستان فعالانه در راستای تقویت فرهنگ شهرستان حضوری پیشرو داشته باشند.

مراد باباخانی افزود: قصرشیرین قدم‌گاه شهدا و محل تردد زائران عتبات عالیات است، جا دارد کمیته مربوطه شهرستان در نام‌گذاری خیابان‌ها و معابر با استفاده از نام ائمه اطهار (ع) و شهدا به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشد.

https://mersadnews.ir/short/VMmqv
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار