حالت تاریک
امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد:

ضرورت استکبارستیزی با لگوگیری از حضرت زینب(س)

ضرورت استکبارستیزی با لگوگیری از حضرت زینب(س)

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز به الگوگیری از حضرت زینب(س) دریافته‌ایم که باید در برابر استکبار ایستادگی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، با دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: عمل به آنچه که پیامبر اسلام (ص) برای ما آورده و پرهیز از آنچه ایشان ما را از انجام آن نهی کرده نسخه‌ای حیات‌بخش است.

وی با بیان اینکه تقوای الهی یعنی دائم مراقب اعمال خود باشیم، افزود: به‌گونه‌ای رفتار نکنیم که گویا مرگی در کار نیست، آخرتی و حساب و کتابی در پیش نیست زیرا عقاب و مجازات خداوند بسیار سخت است.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: امروز سالگرد آزادسازی سوسنگرد در سال ۱۳۵۹ است که در آن روزها افرادی از مؤمنان با دست خالی در مقابل دشمن ایستادند، درحالی‌که ارتش هنوز انسجام لازم را نداشت و بسیج هم شکل نگرفته بود اما با توکل بر خدا در برابر ارتش بعث عملیات خود را به نتیجه رساندند و سوسنگرد را آزاد کردند.

حجت‌الاسلام غفوری اذعان کرد: پیروزی جمهوری اسلامی اسلامی در دوران دفاع مقدس نسخه‌ای موثر برای ملت‌های مظلوم شد زیرا ثابت کرد که می‌توان با اراده قوی ولی با دست خالی در برابر دشمن مجهز ایستاد.

وی افزود: آنچه که امروز در جبهه مقاومت در حال انجام است و سبب پیروزی در برابر داعش شد آنچه باعث پیروزی یمن شد و اکنون در جبهه مبارزه علیه رژیم صهیونیستی درحال پیروز شدن است نتیجه مجاهدت شهیدان والا مقام و رزمندگانی است که در ابتدای جنگ مقابل دشمن ایستادند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اذعان کرد: مجاهدت رزمندگان، دوران دفاع مقدس را به یک افتخار بزرگ تبدیل کرد که برای همیشه در تاریخ باقی ماند و سرمشق همه آزادگان جهان شد.

به گفته حجت‌الاسلام غفوری نهالی که در دوران دفاع مقدس کاشته شد امروز دنیای اسلام را در بر گرفته و منشا روحیه استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی بین همه مستضعفان و مظلومان شده است.

وی با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س)، افزود: ایشان اسوه مقاومت و ایستادگی در سخت‌ترین صحنه‌های مصیبت عالم بودند و الگویی برای همه زنان و مردان مومن است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: حضرت زینب (س) پیام عاشورا را به دنیا رساند و همین سبب شد که حکومت اموی مدت چندانی پایدار نباشد.

حجت‌الاسلام غفوری با بیان اینکه امروز به تاسی از حضرت زینب (س) دریافته‌ایم که باید در برابر استکبار ایستادگی کنیم، خاطرنشان کرد: سربازان امام خمینی (ره) در اقصی نقاط دنیا از نسخه‌ای که حضرت زینب (س) در کوفه و شام ارائه کرد، الگو گرفتند که بر اساس آن اکنون سرنوشت عالم در حال تغییر است.

وی با بیان اینکه امروزه شاهد شکل‌گیری نظم نوین جهانی هستیم، افزود: بصیرت کنونی به برکت نسخه‌ای است که حضرت زینب (س) برای بشریت به ارمغان آورده است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: همچنین ایام‌الله هفته بسیج را در پیش رو داریم چه اینکه این عنوان مقدس با خون شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب و در ادامه با تقدیم شهدای امنیت و دفاع از حرم معنا پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بسیج به معنای برخورداری از اخلاص، ایمان، تواضع و تقوا است، افزود: بسیج به‌معنای استقامت، ایستادگی، حمایت از مظلوم، مقابله با ظالم و عشق به خدا و شهادت است.

حجت‌الاسلام غفوری با بیان اینکه امروز بیش از پیش به نسخه حیات‌بخش بسیج نیاز داریم، با آرزوی آزادی قدس شریف، گفت: مقاومت مردم غزه ثابت کرد که کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی با همه تجهیزات نظامی، حریف یک کشور کوچکی به نام فلسطین نخواهند بود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از