حالت تاریک
معاون فرماندار هرسین تأکید کرد:

ضرورت ساماندهی پسماندهای شهر هرسین

ضرورت ساماندهی پسماندهای شهر هرسین

معاون فرماندار هرسین گفت: ساماندهی مکان دفن زباله و پسماندهای شهر هرسین از مهمترین مطالبات مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مصطفی احمدی‌وجد به‌منظور بررسی عملکرد ادارات شهرستان هرسین این بار به اداره حفاظت محیط زیست رفت و پس از گفتگو با مدیر و کارکنان‌ این اداره به نظارت بر چگونگی انجام وظایف محوله پرداخت.

مهمترین موضوع و معضل مورد پیگیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار هرسین در این بازدید ساماندهی مکان قدیمی دفن غیر بهداشتی پسماند شهرستان بود و مقرر شد طی جلسه‌ای که در فرمانداری برگزار خواهد شد اداراتی که در راستای موضوع جلسه وظایفی دارند نسبت به این امر مهم‌ توجیه و به‌صورت عملیاتی وظایف خود را به انجام برسانند.

 

چگونگی نظارت در بحث پسماندها و آلاینده‌های صنایع و واحدهای تولیدی منطقه، ساماندهی پسماندهای روستایی بخش مرکزی و سنگبری‌ها و همچنین بررسی مستندات پرونده‌های معرفی شده اشخاص حقیقی و حقوقی به دستگاه قضایی بخشی دیگر از موارد مورد پیگیری معاون فرماندار هرسین بود.

 

  احمدی‌وجد ضمن تقدیر از رئیس و کارکنان‌ اداره محیط زیست هرسین ادامه داد: بر اساس مستندات موجود در اداره حفاظت محیط زیست تعدادی از کارخانجات که به قوانین و استانداردهای مربوط به انتشار آلاینده‌ها و مدیریت پساب‌های صنعتی خود پایبند نبوده به مراجع قضایی معرفی و احکامی نیز در این راستا صادر شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار از این موضوع به‌عنوان یک اقدام شایسته تقدیر یاد کرد و از مدیر اداره مذکور خواست ضمن استمرار این روند کاملا قانونی فعالیت‌های خود را به‌منظور اطلاع مردم رسانه‌ای کند.

 

بررسی میزان آلایندگی همه صنایع ، واحدهای صنعتی کوچک و سنگبری‌هایی که محل دفن پسماند ندارند و همچنین آموزش چگونگی حفاظت محیط زیست در مدارس از دیگر مواردی بود که معاون فرماندار هرسین خواستار پیگیری آن شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از