حالت تاریک
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:

عملیات وعده صادق بی‌وجود اساتید میسر نمی‌شد

عملیات وعده صادق بی‌وجود اساتید میسر نمی‌شد

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه عملیات وعده صادق بدون وجود علما، دانشجویان و اساتید ایران زمین ممکن نبود، گفت: هر آنچه که تسخیرشدنی است به وسیله علم به تسخیر در خواهد آمد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدنبی احمدی عصر امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه در آئین نکوداشت روز معلم و تکریم سرآمدان آموزشی دانشگاه رازی که در سالن همایش دانشکده ادبیات و علوم انسانی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به روایات، اظهار داشت: العلم سلطان و العلم نور، علم سلطان و نور است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: اگر کشور ما به مرحله‌ای رسیده که سر تعظیم در برابر هیچ ابرقدرتی خم نمی‌کند به برکت وجود اساتید، معلمان، علما، فضلا، خبرگان، برجستگان، دانشمندان و فرهیختگان پرتلاش ایران زمین است. 

وی گفت: ما مدیون کسانی هستیم که برای علم ارزش قائل هستند و آن را در خدمت به بشریت به‌کار می‌بندند حتی عملیات عظیمی همچون وعده صادق نیز به برکت اساتید سرافراز ایران اسلامی انجام شد، اگر دانشمندان و اساتید نخبه ایران زمین نبودند فناوری‌هایی همچون پهپاد و انواع موشک‌های پیشرفته نیز در این کشور وجود نمی‌داشت.

احمدی با بیان اینکه عملیات وعده صادق بدون وجود علما، دانشجویان و اساتید ایران زمین ممکن نبود، تصریح کرد: هر آنچه که تسخیر شدنی است به وسیله علم به تسخیر در خواهد آمد حتی اقتصاد نیز که تقریباً در کشور افسارگسیخته بود و نقطه ضعفی به شمار می‌آمد در هنگام انجام عملیات صادق به تسخیر علم درآمد طوری‌که با انجام این عملیات قیمت طلا و ارز نیز کاهش پیدا کرد. 

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: هر آنچه در حوزه علم است در دستان با کفایت اساتید گران‌قدر دانشگاه، معلمان و دانشجویان عزیز است، علم باید با اخلاق، اعتقاد و دین آمیخته شود تا همه چیز را به تسخیر خود درآورد و از تمام سطح‌ها و موانع عبور کند. 

وی افزود: در کشور ما مرسوم است که روزها را با ولادت بزرگان دین و علم نام‌گذاری می‌کنند مثلاً روز مرد با ولادت حضرت امیر(ع) و روز زن با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز پرستار با ولادت حضرت زینب(س) روز پاسدار با ولادت امام حسین(ع) و روز جانباز با ولادت حضرت عباس(ع) مصادف است اما روز معلم با روز شهادت استاد شهید مطهری مصادف است دلیل آن این است که شاید اگر کسی سعادت حضور در کلاس را پیدا کند به مقام شهید راه پیدا می‌کند.

احمدی خاطرنشان کرد: معلمان و استادان می‌سوزند و با سوختن خود نور می‌افشانند آنها روشنی‌بخش هستند، راه را روشن می‌کنند، باعث ایجاد بصیرت، تعالی، ترقی و پیشرفت می‌شوند.

وی با بیان اینکه معلمان تعقل، تفکر، اندیشه، خرد، علم و دانش را به جامعه هدیه می‌کنند، گفت: باید آن‌گونه که شایسته مقام معلم و استاد است او را تکریم کنیم.

احمدی با بیان اینکه افکار و اندیشه اساتید، معلمان و عالمان ایران اسلامی مرزهای جهانی را درنوردیده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ دشمن با برنامه‌ریزی ماجراها و آشوب‌های بی‌سابقه‌ای در کشور ایجاد کرد و ۵۰ هزار نیروی مسلح آموزش‌دیده را وارد کشور کرد اما با تدابیر اساتید کشور آن بحران‌ها به خوبی و بدون خشونت از جانب مسئولان و نیروهای امنیتی مدیریت شدند.

وی اذعان داشت: امروزه شاهد آن هستیم که دولت‌های مستبد در کشورهای غربی با خشونت‌بارترین شکل ممکن با دانشجویان و اساتیدی که به طور مسالمت‌آمیز در حمایت از مردم غزه تجمع می‌کنند، برخورد می‌کنند. 

احمدی ادامه داد: اساتید کشور به‌ویژه اساتید دانشگاه رازی باید به این موضوعات ورود پیدا کرده و با ارتباط خوبی که با اساتید دانشگاه‌های غربی دارند آنها را نسبت به جنایات رژیم منحوس صهیونیستی و حمایت‌های دولت‌های غربی از این رژیم سفاک، آگاه کنند تا نگرش و جهان‌بینی اهل علم در آن کشور تغییر پیدا کند و آنها هیأت‌های حاکمه خود را مجبور به بازبینی در سیاست‌های خود کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از