پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-02-30 16:21 - شماره خبر : 7057 0
مدیرکل مطالعات و آموزش وزارت میراث فرهنگی خبرداد:

فعالیت ۴ هزار اقامتگاه بوم‌گردی در کشور

مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۴ هزار اقامتگاه بوم‌گردی در کشور در حال فعالیت و تعدادی نیز در حال احداث هستند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ابوطالب قاسمی امروز یک‌شنبه در سومین سمینار آموزشی‌-تجربی اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بوم‌گردی‌ها در کمتر از یک‌دهه توانستند به عنوان یک محل کسب و کار در روستاها رشد و نمو پیدا کنند.

مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: تعداد ۴ هزار اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در سطح کشور مشغول فعالیت و تعداد زیادی نیز در حال احداث و کسب مجوز هستند.

وی در ادامه گفت: موضوع آموزش و کیفیت خدمات که از ضعف‌های بوم‌گردی است در این سلسله سمینارهای آموزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: در موضوع آموزش بحثی که وجود داشت سرفصل‌ها و محتواهای آموزشی بود که مناسب با نیازهای بوم‌گردی‌ها و بهره‌برداران در جامعه روستایی نبود لذا در وزارتخانه سعی بر این بود متناسب با نیازهای این حوزه سرفصل‌های آموزشی تدوین و طراحی شود.

وی ادامه داد: در این سرفصل‌های جدید می‌توانیم علاوه بر توسعه کمی و کیفی در روستاها، در موضوع اقتصاد روستاها اثربخشی خود را با آموزش در توسعه اجتماعی روستاها به‌کار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان شکل‌گیری و رشد خانه‌های‌ بوم‌گردی حدود ۶ سال است، گفت: طی این مدت اثرات پر رنگی در نواحی روستایی داشته‌اند که با ارتقای آموزش می‌توانند به عنوان مقصد مهم جذب گردشگران داخلی و خارجی عمل کنند.

قاسمی گفت: خانه‌های بوم‌گردی در توسعه همه‌جانبه و پایدار در روستاها برای مردم نقش ایفا می‌کنند و یک بخشی در این سمینار نحوه بازاریابی اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

وی با اشاره به اینکه مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی سفیران فرهنگی هستند، گفت: برای تبلیغ باید اصالت فرهنگی، صنایع دستی، نمادهای فرهنگی در این اقامتگاه‌ها به نمایش درآید.

مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث فرهنگی تأکید کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید با اصالت فرهنگی خودشان ایجاد و ساخته شوند.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NYRED
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار