حالت تاریک
یک تحلیلگر مسائل سیاسی:

قطعنامه آتش‌بس سند پیروزی فلسطین مقابل صهیونیست‌ها است

قطعنامه آتش‌بس سند پیروزی فلسطین مقابل صهیونیست‌ها است

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: قطعنامه شورای امنیت یکی از نشانه‌هایی است که حاکی از پیروزی ملت فلسطین و جبهه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها است که ضربه حیثیتی بر این رژیم غاصب وارد کرده است.

 

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: صهیونیست‌ها در جریان عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی شکست‌های زیادی را متحمل شدند و فلسطینی‌ها با کمک جبهه مقاومت توانستند دیدگاه افکار عمومی جهان را نسبت به خودشان به واقعیت تبدیل کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه افزود: در گذشته صهیونیست‌ها به دلیل تسلط خبری توانسته بودند جای ظالم و مظلوم را عوض کنند اما امروزه مظلومیت ملت فلسطین در میان افکار عمومی جهان و حتی در کشورهای حامی رژیم صهیونیستی به اثبات رسیده است.

وی گفت: امروزه یک حمایت مردمی در سطح جهان از ملت فلسطین به وجود آمده است افکار عمومی جهان از صهیونیست‌ها به دلیل ارتکاب جرایمی نابخشودنی همچون کودک‌کشی، تجاوز به حقوق مردم، احترام نگذاشتن به قوانین بین‌المللی و جنایات واضح جنگی متنفر شده‌ است.

ترقی تصریح کرد: صهیونیست‌ها با این جنایات وحشیانه در میان افکار عمومی جهان رسوا شده‌اند ضربه‌هایی که مقاومت در این برهه از زمان بر صهیونیست‌ها وارد کرده است در طول ۷۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و امروزه مقاومت ماهیت و توانمندی بالای نظامی خود را به جهانیان و کشورهای حامی صهیونیست‌ها نشان داده است. 

وی خاطرنشان کرد: نیروی مقاومت وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی را تحت تاثیر خود قرار داده است و امنیت کشتی‌رانی را در دریاها در معرض خطر قرار داده است ناتوانی ارتش رژیم اشغالگر قدس در مقابله با مقاومت و حماس برای همگان روشن شده است.

ترقی افزود: امروزه بسیاری از شهرک‌نشین‌های رژیم صهیونیستی آواره شده و در چادرها زندگی می‌کنند بسیاری از یهودیان ساکن رژیم صهیونیستی نیز در حال مهاجرت معکوس و فرار از این کشور جعلی هستند بسیاری از کارگاه‌ها، کارخانجات، دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در اثر انتقال نیروها به جبهه‌های جنگ، فرار و مهاجرت مردم از کار افتاده‌اند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: تمام این موارد بحران‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی بسیاری برای رژیم صهیونیستی پدید آورده است که اگر بخواهند به حیات خود ادامه دهند راهی به‌غیر از پذیرش آتش‌بس و قطعنامه سازمان ملل برای آنها باقی نخواهد ماند. 

وی گفت: از دیگر سو قطع پشتیبانی سیاسی کشورهای اروپایی و آمریکایی در پی عملکرد افراطی صهیونیست‌ها در ارتکاب جنایات متعدد موجب ایجاد مشکلات و اختلافات درونی در بین آنها شده است و ما امروزه شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری در صدور قطعنامه برای آتش‌بس بوده‌ایم.

ترقی عنوان کرد: اکثریت اعضای شورای امنیت قطعنامه‌ای را تصویب کرده‌اند که اگرچه به آتش‌بسی پایدار اشاره نکرده اما در هر حال به ضرر رژیم صهیونیستی بوده است بنابراین آنها با عصبانیت از گسیل هیأت خود به آمریکا جلوگیری کرده‌اند تا نارضایتی خود را از آمریکا در وتو نکردن این قطعنامه نشان دهد.

وی تصریح کرد: این قطعنامه یکی دیگر از نشانه‌هایی است که حاکی از پیروزی ملت فلسطین و جبهه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها است که علاوه بر وارد کردن ضربه‌های شدید نظامی بر صهیونیست‌ها در عرصه بین‌المللی نیز ضربه حیثیتی بر این رژیم غاصب وارد کرده و جایگاه این رژیم جعلی را در بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل تضعیف کرده است. 

ترقی افزود: این قطعنامه در حالی صادر شده است که هیچ نشانه‌ای از پیروزی صهیونیست‌ها بر ملت فلسطین وجود ندارد و هیچ کدام از اهدافی که صهیونیست‌ها در این نبرد دنبال می‌کردند اعم از نابودی حماس، فراری دادن و تسلیم شدن ملت فلسطین محقق نشده است. 

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند اسرای خود را با زورآزمایی نظامی ناجوانمردان آزاد کنند در شرایطی که شکست رژیم صهیونیستی برای همه دنیا روشن شده  و پشتیبانان این رژیم در رساندن امکانات به آنها دچار مشکل جدی و ناامنی در دریای سرخ شده‌اند تصویب این قطعنامه نشان دهنده پیروزی بزرگ ملت فلسطین و مقاومت است. 

ترقی ادامه داد: تبادل اسرا نیز پیروزی دیگری را نصیب جبهه مقاومت خواهد کرد زیرا با آزاد کردن تعداد انگشت‌شماری از صهیونیست‌ها بخش کثیری از رزمندگان مقاومت از زندان‌های رژیم اشغالگر آزاد خواهند شد و در این میان روند جریانات به گونه‌ای است که شکست رژیم صهیونیستی را اجتناب ناپذیر می‌کند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه این جنایات، نسل‌کشی و جسارت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی نباید بدون پاسخ بماند، گفت: مردم باید در راهپیمایی امسال در  روز جهانی قدس در محکومیت گستاخی‌ها و جنایات حضوری گسترده و همراه با بصیرت  داشته باشند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از