حالت تاریک
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل؛

مانور زلزله در شهرستان پاوه برگزار شد

مانور زلزله در شهرستان پاوه برگزار شد

همزمان با سومین روز از هفته پدافند غیرعامل، مانور  پیشگیری از سوانح جاده‌ای در سه‌راهی باینگان پاوه برگزار شد.

زینب میرجانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: این مانور در راستای مصوبات شورای پدافند غیرعامل شهرستان و به همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با مشارکت فعال دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌صورت میدانی برگزار شد.

 

وی افزود: هدف از اجرای مانور زلزله، ایجاد آمادگی بیشتر برای مقابله با حوادث، اتفاقات و مسائل اضطراری و کنترل آنها، مشخص کردن نقاط ضعف، ایجاد هماهنگی بیشتر و درک بهتر از نقش‌ها و مسئولیت‌ها، همچنین برآورد کمی و کیفی منابع موجود، بهره‌گیری از تجهیزات فیزیکی و سنجش آمادگی ادارات خدمات‌رسان در مقابله با این حوادث بوده است.

 

مسئول پدافند غیر عامل شهرستان پاوه تصریح کرد: مانور پدافند غیرعامل به معنی انجام اقداماتی برای مقابله با اتفاقات و مسائل طبیعی و غیرطبیعی از قبیل سیل، زلزله، آتش‌سوزی و تصادفات و ... است که در این مانور هماهنگی فعالیت‌ها و استفاده حداکثری از منابع در کوتاه‌ترین زمان ممکن در راستای پیش‌بینی حداقل خسارات، صدمات و تلفات، طبقه­‌بندی و اولویت­‌گذاری آن مورد سنجش قرار می‌گیرد.

 

میرجانی گفت: شهرستان پاوه از لحاظ موقعیت جغرافیایی امکان دارد با حوادث و بحران‌های مختلفی مانند جاری شدن سیل، وقوع زلزله، اتش‌سوزی و مسدود شدن جاده‌ها روبه‌رو شود که باید همه دستگاه‌ها بر اساس مسئولیت و ظرفیت‌ خود برای خدمات‌رسانی در هر یک از این سناریوها آمادگی داشته باشند.

 

وی ادامه داد: مطابق با مصوبات شورای پدافند غیرعامل شهرستان هر دستگاه موظف است با همکاری سایر دستگاه‌ها به‌طور  مشترک یا مستقل، اقدام به برگزاری مانور کرده و امکانات و تجهیزات خود را اعلام کند تا در وضعیت بحرانی بتوانیم بر اساس آن نسبت به اسکان اضطراری، مدیریت شرایط و ارائه خدمات مختلف به مردم اقدام کنیم.

 

میرجانی گفت: امروز نیز این مانور با هدف آمادگی در مقابل بلایای طبیعی و غیرطبیعی برگزار شد و در آن میزان عملکرد هر دستگاه خدمات‌رسانی مورد سنجش قرار گرفت.

 

این مانور با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان راهداری، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، جمعیت هلال احمر، فوریت‌های پزشکی و  آتش‌نشانی شهرستان برگزار شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از