حالت تاریک

مجوز TCO «هما» تمدید شد

مجوز TCO «هما» تمدید شد

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در پی موفقیت در ارزیابی و نظارت های آژانس ایمنی هوایی اروپا (EASA)، موفق شد مجدد مجوز TCO خود را برای پرواز به اتحادیه اروپا تمدید کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) برای همه شرکت‌های هواپیمایی که به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرواز دارند، از سال ۲۰۱۶ (آذر ماه ۹۵) داشتن مجوز Third Countries Operators و یا به اختصار TCO را برای شرکت هواپیمایی غیر اروپایی که به آسمان اتحادیه اروپا پرواز دارند، الزامی کرد و از آن تاریخ به بعد شرکت‌های هواپیمایی برای ادامه پرواز به این منطقه، باید هر ۲ سال یک بار برای گرفتن این مجوز در بخش‌های قوانین ومقررات، عملیات هواپیماها، قابلیت پروازی هواپیماها، حمل ونقل کالاهای خطرناک و مدیریت ایمنی مجددا مورد ارزیابی قرار ‌گیرند.

ناوگان مورد استفاده در مسیرهای اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران- اتحادیه اروپا به صورت مستمر تحت این نظارت و بازرسی قرار دارد.

به گزارش هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در سال‌های اخیر بازرسی‌های کمیته بازرسی وایمنی هوایی اتحادیه اروپا (SAFA) به‌طور مستمر بازرسی‌های بیش از حد نرمال و توام با سخت گیری را برای اطمینان از ایمنی ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مسیر اروپا انجام می‎‌دهد.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از