حالت تاریک
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

مدارس دولتی کرمانشاه تقویت می‌شوند

مدارس دولتی کرمانشاه تقویت می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح سند تحول بنیادین به ویژه برقراری عدالت آموزشی گفت: مدارس دولتی استان کرمانشاه تقویت می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سلمان محمدی صبح امروز سه‌ شنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم با حضور استاندار کرمانشاه اظهار داشت: باید در تمام سال قدردان زحمات معلمان باشیم زیرا حوزه مهم تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و نسل آینده کشور را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه که سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است، هفته بزرگداشت معلم نامگذاری شده که شعار محوری هفته معلم امسال «همه مدیون تو هستیم» است.

محمدی تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش به گفته رئیس جمهور اولویت نخست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و اگر می‌خواهیم ایران قوی بسازیم باید مدارس قوی داشته باشیم.

محمدی بیان کرد: مدرسه قوی ساخته نخواهد شد مگر اینکه معلمان قوی در مدارس حضور داشته باشند برای تقویت مدارس، دانشگاه فرهنگیان بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد زیرا معلمان وظیفه تربیت آینده‌سازان کشور را عهده‌دار هستند.

وی با بیان اینکه حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش همواره مورد تاکید مسئولان بوده است، افزود: سردار سلامی فرمانده کل سپاه در پیامی خطاب به معلمان گفتند: اگر ما حافظان مرزهای کشور هستیم، شما معلمان حافظ افکار دانش‌آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: در سال گذشته چند برنامه اصلی با رویکرد تربیتی در استان کرمانشاه به اجرا درآمد و اجرای سند تحول بنیادین توسط وزارت آموزش و پرورش در اولویت نخست قرار دارد و از اول مهرماه ۲۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی و خاص بر اساس الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین برنامه‌های خود را انجام می‌دهند.

محمدی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های سراسری خوبی که توسط وزارت آموزش و پرورش به اجرا درآمد اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بود که علاوه بر موضوع معیشت فرهنگیان بحث ارتقای کیفیت و منزلت معلم مورد توجه قرار گرفت که اعتراضات آنها نیز بررسی شد.

وی با اشاره به بازگشت مرجعیت نظام آموزشی به معلم و مدرسه بیان کرد: اعمال تاثیر ۵۰ درصدی معدل امتحانات نهایی برای کنکور یکی از اقدامات موثر است که در گذشته مرجعیت را از معلم گرفته و به مافیای کنکور داده بود اما اکنون با تاثیر مستقیم معدل امتحانات نهایی وضعیت بهبود یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: با تاثیر معدل امتحانات نهایی و تلاش دانش‌آموزان استان کرمانشاه در آزمون سراسری سال گذشته دو نفر رتبه تک رقمی، ۲۷ نفر رتبه زیر ۱۰۰ و ۲۸۰ نفر رتبه زیر هزار کسب کردند.

محمدی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان کرمانشاه گفت: ۶۰ مکان ورزشی با هدف نهادینه کردن ساحت زیستی سند تحول بنیادین و اجرای عدالت آموزشی تأسیس و در اختیار همه دانش‌آموزان استان کرمانشاه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: کیفیت بخشی به نظام آموزشی و تقویت مدارس دولتی از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سال جاری است و همه وظیفه داریم در راستای توزیع مناسب امکانات و افزایش کیفیت مدارس تلاش کنیم که شورای آموزش و پرورش استان طی سال گذشته به عنوان شورای برتر آموزشی انتخاب شد که شورای تحقیقات و پروژه مهر آموزش و پرورش کرمانشاه حائز رتبه برتر شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: در طرح شهید جعفری با برگزاری اردو و رویدادهای مختلف سعی کردیم استعدادهای دانش آموزان کرمانشاهی شناخته شود و امروز مجموعه هنرستان‌های کرمانشاه دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

محمدی افزود: سقف اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان کرمانشاه زیر یک درصد بود اما در جلسه شورای برنامه‌ریزی و آموزش و پرورش استان سهم آموزش و پرورش افزایش یافت و اعتبارات از ۳۰ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از