حالت تاریک
استمرار سرقت کابل مخابرات صدای مردم را درآورد؛

مسئولان مخابرات در کرمانشاه چاره‌اندیشی کنند

مسئولان مخابرات در کرمانشاه چاره‌اندیشی کنند

معضل افزایش کابل مخابرات در کرمانشاه موجبات نارضایتی عمومی را فراهم کرده بر همین اساس انتظار می‌رود مسئولان امر در این رابطه چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، مدت‌ها است که افزایش موارد سرقت تجهیزات برق و مخابرات به ویژه در مرکز استان کرمانشاه افزون بر افزودن بر حجم خدمات‌رسانی دستگاه‌های مربوطه سبب نارضایتی عمومی نیز شده است.


فزونی گرفتن موارد سرقت کابل مخابرات سبب افزایش طول مدت انتظار همشهریان برای دریافت خدمات شده که در قالب این گزارش صدای مردم به گوش مسئولان امر رسانده می‌شود.

 

علی‌رغم اطلاع‌رسانی به‌موقع با سامانه ۲۰۱۱۷ هنوز اقدامی صورت نگرفته است

یکی از شهروندان کرمانشاهی در تماس با شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: از اهالی شهرک معلم خیابان دهخدا کوی نرگس هستم که متاسفانه سال گذشته برخی از خطوط تلفن این محله به سرقت رفت.


وی گفت: پس از تماس‌های مکرر با سامانه ۲۰۱۱۷ و همچنین حضور اهالی محل در مخابرات منطقه، اطلاع رسانی به موقع صورت گرفت.


این شهروند گفت: حال پس از یک سال از این داستان غمبار می‌گذرد متأسفانه از سوی مسئولین مربوطه اقدام مثبتی صورت نگرفته امیدوارم صدای من به گوش مسئولان برسد.

 

تلفن همراه جایگزین خوبی برای تلفن ثابت نیست

شهروند کرمانشاهی دیگری با بیان اینکه در مورد عملکرد شرکت مخابرات معترض هستند، اظهار داشت: الان حدود هفت ماه است که سیم تلفن ما را دزدیده‌اند بار قبل هم دزدیده بودند که بعد از مدتی دوندگی آن را دوباره نصب کردند که البته خیلی خوب نصب نشد و دوباره آن را دزدیدند.

 

وی گفت: قطعی سیم تلفن مشکلات عدیده‌ای برای ما به وجود آورده است مثلاً گاهی که والدین بیرون می‌روند بچه‌ها را در خانه تنها می‌گذارند اما چون تلفن قطع است نمی‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

 

این شهروند کرمانشاهی خاطرنشان کرد: به خاطر آسیب‌ها و خطراتی که ممکن است برای بچه‌ها پیش بیاید و همچنین آسیب‌هایی که تلفن همراه دارد جایگزین خوبی برای تلفن ثابت نیست و ما نمی‌توانیم فرزندانمان را با تلفن همراه تنها بگذاریم.

 

وی ادامه داد: سرویس adsl نیز به خاطر نبود خط تلفن ثابت عملاً مسکوت مانده هر بار که به مخابرات مراجعه می‌کنیم هزینه جدیدی برای پیگیری پرداخت می‌کنیم این در حالیست که ما مدت‌ها است که از تلفن استفاده نکردیم و پرداخت این هزینه‌ها توجیهی ندارد.

 

شرکت مخابرات فقط با پیامک به ما پاسخ می‌دهد!

شهروند دیگری در تماس با مرصاد اظهار داشت: ساکن شهرک کارمندان هستم از خردادماه تا به حال که اواخر آذر ماه است اعلام خرابی تلفن کرده‌ایم متعاقباً پیامک‌هایی با این مضمون دریافت کرده‌ایم که به دلیل سرقت کابل تلفن دسترسی شما قطع شده است و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

 

وی گفت: طی این مدت یک بار همسرم و بار دیگر پسرم به مخابرات مراجعه کردند که هر بار مبالغی از آنها طلب کردند که پس از واریز با درخواست‌های پرداخت جدید مواجه شده‌اند ما که هیچ گونه استفاده‌ای از تلفن ثابت نداشته‌ایم دلیل این هزینه‌ها را نمی‌دانیم!؟

 

این شهروند ادامه داد: بعضی خانواده‌ها نمی‌خواهند به دلایل تربیتی یا هر دلیل دیگری برای فرزندان خود تلفن همراه بگیرند.

 

وی گفت: وقتی بچه‌ها تنها در خانه هستند اگر مسئله ضروری برای آنها پیش آید چگونه می‌توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم؟ از سوی دیگر نیز adsl ما قطع شده و هزینه‌های بسیاری از جهات دیگر به ما تحمیل شده‌اند از مسئولین خواستاریم که سریعا موضوع را پیگیری کنند حتی اگر مشکل دزدیده شدن پست مخابرات باشد نباید این مسئله آنقدر به درازا بکشد و شهروندان با مشکل مواجه شوند.

 

در پی این تماس‌های مشترکان از طولانی‌‌شدن روند حل مشکل خرابی تلفن ثابت، خبرنگار این پایگاه خبری موضوع را با مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در میان گذاشت.


خرابی‌های ناشی از افزایش سرقت باعث شده روند تعمیرات طولانی شود

حمیدرضا امیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، با بیان اینکه مدت زمان نرمال برای تعمیر خرابی تلفن حدودا چهار ساعت است، اظهار داشت: متاسفانه چون تعداد خرابی‌های ناشی از سرقت زیاد است این روند طولانی شده است.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه افزود: در مواردی مشاهده شده که فردی چندین بار تلفنش سرقت شده و بارها مخابرات نسبت به تعمیر آن اقدام کرده است.

 

وی گفت: از مردم تقاضا می‌شود وضعیت شرکت مخابرات را به‌دلیل کمبود نیرو و از طرفی آمار بالای سرقت درک کنند.

 

امیری با بیان اینکه شماره ۲۰۱۱۷ به‌طور شبانه‌روز در خدمت همشهریان است که موارد خرابی تلفن را اعلام کنند، خاطرنشان کرد: گاهی افراد تماس گرفته و در خصوص خرابی خط تلفن خود اطلاع‌رسانی می‌کنند اما هنگامی که ماموران مخابرات به درب منزل مراجعه می‌کنند، فرد پاسخگو نبوده و یا در منزل حضور ندارد.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، اگرچه انتظار می‌رود مسئولان مخابرات در رسیدگی به موضوع کابل‌های مسروقه و خدمات‌رسانی به همشهریان تسریع کنند اما باید تدبیری اساسی در این رابطه اندیشیده شود.

مسئولان مخابرات در کرمانشاه چاره‌اندیشی کنند

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از