حالت تاریک
جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم(ص):

ضرورت بالا بردن اطلاعات در جنگ شناختی

ضرورت بالا بردن اطلاعات در جنگ شناختی

جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: باید در حوزه جنگ شناختی در فضای مجازی هوشیار باشیم و اطلاعات خود را بالا ببریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سردار مسعود قنبری امروز سه‌شنبه در یادواره شهدای حقوقدان شهرستان اسلام‌آبادغرب، با بیان اینکه باید همه ما باید فرهنگ جهاد و شهادت را ترویج دهیم، اظهار داشت: شهرستان اسلام آبادغرب یکی از شهرستان‌هایی است که به‌عنوان پشتوانه جبهه‌های غرب در دوران دفاع مقدس از آن یاد می‌شود که شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده است‌.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: در هشت سال دفاع مقدس ما شاهد مشکلات، فراز و نشیب‌ها و گرفتاری‌های زیادی در مملکت بودیم البته بخشی از آنها در اوایل انقلاب که هنوز بسیاری از مشکلات داخلی حل نشده بود طبیعی به نظر می‌رسید.

وی با بیان اینکه بسیج یکی از سرمایه‌ها در مقابل استکبار جهانی است، گفت: با رهبری‌های پیامبرگونه امام خمینی(ره) بسیج؛ این شجره طیبه شکل گرفت و احیا شد تا جایی که بسیج مردمی، سپاه و ارتش توانستند بسیاری از غیرممکن‌ها را ممکن کنند.

سردار قنبری با اشاره به کمک‌های مادی و معنوی مردم به رزمندگان، تصریح کرد: مردمی که شاید در سفره شان نان نبود ولی هر آنچه که داشتند در حد وسع خود برای جبهه می‌فرستادند و بزرگترین سرمایه رزمندگان همین حمایت‌های معنوی بود که مردم ما به‌عنوان پشتیبان سبب اعتماد و صلابت رزمندگان می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ ایران اسلامی با دلاورمردی‌های مردم ایران، شجاعت‌ها، شهامت‌ها و رشادت‌ها عجین شده است و این بر هیچ کسی پوشیده نیست و حتی دشمنان این رشادت‌ها و شهامت‌ها را متوجه شده‌اند.

سردار قنبری افزود: ایثارگری‌های مردم در دوران دفاع مقدس جزو سرمایه‌ها است و دشمن می‌خواهد این سرمایه‌ها و رشادت‌ها در نسل چهارم و پنجم بدست فراموشی سپرده شود تا به اهداف دیرین خود برسد اما زهی خیال باطل.

وی گفت: امروز می‌بینیم بسیج در همه اقشار بروز و ظهور دارد و هم منشا خیر در خدمات در جمهوری اسلامی است.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) تصریح کرد: دشمنی دشمن همچنان ادامه دارد و البته ملت ما بصیر و آگاه است ملت ما می‌داند و سره از ناسره را تشخیص می‌دهد.

وی گفت: در سال گذشته شاید بزرگترین عملیات رسانه‌ای دنیا بر ایران تحمیل شد اما ملت ما پیروز ایستاد چون مردم پایه و اساس جمهوری اسلامی ایران است و اجازه نمی‌دهند هر کسی به‌دنبال امیال و منافع خودش باشد و مردم را به بازی و مضحکه بگیرد.

سردار قنبری افزود: با وجود مشکلاتی همچون تورم و گرانی اما وقتی بحث دفاع از نظام پیش می‌آید مردم مشکلات خود را در خانه‌ها جا می‌گذارند که این یکی از ارزش‌های بی‌بدیل مردم فهیم و ولایت‌مدار است چرا که مردم ما ضدانقلاب نیستند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس اگر با سربلندی تمام شد به‌دلیل وجود مردم فهیم، آگاه، بصیر و شجاع بود، گفت: دفاع مقدس در استان کرمانشاه با استان‌های دیگر متفاوت بود ما هشت سال دفاع مقدس داشتیم اما در کرمانشاه 10 سال درگیر دفاع بودیم.

سردار قنبری با تاکید بر اینکه باید بتوانیم فرهنگ جهاد و شهادت را به نسل جوان تزریق کنیم، خاطرنشان کرد: در شأن ملت ما نیست که افرادی از خارج برای آنها نسخه بپیچند لذا باید در حوزه جنگ شناختی در فضای مجازی هوشیار باشیم و اطلاعات خود را بالا ببریم و در این زمینه مسئولان هم باید برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین گفت: در همه حوزه‌ها از جمله دفاع مقدس باید تبیین صورت گیرد؛ برخی جوانان می‌گویند شما جنگ‌طلب بودید درحالی‌که این حرف دشمن است، ما دنبال جنگ نبودیم در واقع چرا می‌گویند «دفاع مقدس» چون جنگ بر ما تحمیل شد و ما از ناموس و وطن دفاع کردیم.

سردار قنبری با تاکید بر اینکه این جوانان آینده‌سازان مملکت هستند و باید اعتقادات آنها مستحکم باشد، گفت: همه ما در مقابل جامعه مسئول هستیم.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه بالاترین مرگ شهادت است، گفت: خانواده‌های معزز شهدا، چشم‌ و چراغ ملت هستند، که با ایستادگی و مقاومت خود، از ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع کردند و در شرایط کنونی و با توجه به هجمه‌های مختلف دشمنان نقش بسیار مهمی دارند،  لذا راه شهدا، راه سعادت جامعه است و امروز همه ما باید تلاش کنیم که در مسیر و راه شهدا گام برداریم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از