حالت تاریک
فرمانده سپاه ناحیه سنقر:

مطالبه‌گری دانشجو چرخ محرک جامعه است

مطالبه‌گری دانشجو چرخ محرک جامعه است

فرمانده سپاه ناحیه سنقر گفت: دانشجو باید مطالبه‌گر قهار و خوب باشد تا بتواند در چارچوب‌های مختلف اجتماعی مسائل را مطالبه کند، موجب بیداری جامعه شود.

شهرام یاری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: از نگاه اسلامی انسان باید به‌دنبال دانش باشد و به انسانیت خدمت کند و در این میان دانشجو باید رسالت خود را بداند و چشم و چراغ جامعه باشد و جامعه را به سرانجام برساند.

وی افزود: دانشجویان سفیر دانش، خرد و آگاهی از بستر آکادمیک به بستر جامعه هستند و وظیفه آگاهی‌بخشی در سطح جامعه را به عهده دارند.

فرمانده سپاه ناحیه سنقر آگاهی‌بخشی در سطح جامعه را از وظایف دانشجویان برشمرد و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف این قشر شناخت حقایق و جنگ با تحریف‌ها است.

وی ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، خطاب به تک تک دانشجویان با توجه به در نظر گرفتن جایگاه پر رنگشان در حفظ و تداوم و انتشار انقلاب اسلامی، عنوان کرد: «به شما دانشجوها می‌گویم سنگربان این سنگر شمایید، مواظب باشید خاک‌ریزها فرهنگی و فکری سست نباشد، خودسازی فکری و اخلاقی و انقلابی درونی دانشجویان یک فریضه است.

یاری تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جایگاه جوانان و رسالت دانشجویان به‌عنوان عنصر اصلی و روح و موتور محرک این بیانیه است.

وی با بیان اینکه دانشجویان در بعد آگاهی‌بخشی نقش مؤثر دارند، خاطرنشان کرد: دانشجویان چه در تولید علم، چه در گسترش معنویت و اخلاق در جامعه و چه در مباحث اقتصادی و کنش‌گری مؤثر هستند.

وی با اشاره به صیانت به‌عنوان اصلی‌ترین رسالت دانشجویان انقلابی، گفت: رسالت کنش‌گری در همه بخش‌های بیانیه گام دوم مطلوب و مطالبه رهبر انقلاب از قشر جوان جامعه آمده است، اصلی‌ترین مسئولیت جوان انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی‌امانت‌داری و صیانت از ارزش‌های انقلابی است.

وی ضمن اشاره به اینکه مطالبه‌گری دانشجو، چرخ محرک جامعه است تأکید کرد: دانشجو باید بیدار باشد و مسائل را در چارچوب همان گفتمان عدالت‌خواهی از مسئولان مطالبه کند، یک مطالبه‌گر قهار و خوب باشد تا بتواند در چارچوب‌های مختلف اجتماعی مسائل را مطالبه کند، موجب بیداری جامعه شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از