حالت تاریک
رئیس دادگستری استان کرمانشاه:

پزشکی قانونی بازوی پرتوان قوه قضائیه است

پزشکی قانونی بازوی پرتوان قوه قضائیه است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه پزشکی قانونی بازوی پرتوان قوه قضائیه است، گفت: سهولت رسیدگی در پرونده‌ها و کمک به علم قاضی از کارکردهای پزشکی قانونی است.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهرام کرمی صبح امروز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رؤسای پزشکی قانونی استان کرمانشاه که در سالن جلسات شهید بهشتی دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از سازمان‌هایی که در سند تحول قضایی مدنظر بوده و تاکنون پزشکی قانونی با حرکت رو به جلو در خدمت اجرای عدالت است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه پزشکی قانونی بازوی پرتوان قوه قضائیه است، افزود: سهولت رسیدگی در پرونده‌ها و کمک به علم قاضی از کارکردهای پزشکی قانونی بوده و هست و تاکنون پزشکی قانونی استان توانسته است در این راه وظیفه ذاتی خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی گفت: نظرات کارشناسی و تخصصی پزشکی قانونی در بسیاری از موارد مبنای قضاوت است و این مهم وظیفه پزشکی قانونی را افزون می‌کنند.

کرمی ادامه داد: مؤثق‌ترین و مطمئن‌ترین نظرات کارشناسان در حوزه قوه قضائیه مربوط به پزشکی قانونی بوده که تاکنون خللی نداشته و قاضی با نظر پزشک قانونی، رأی صادر می‌کند.

وی با اشاره به وجود اقوام و مذاهب مختلف در کرمانشاه، گفت: برخی از اقوام متوفی در شهرستان‌ها برای تدفین میت بسیار بی‌تابی می‌کنند و تحمل انجام کارهای پزشکی قانونی در مرکز استان را ندارند.

کرمی خاطرنشان کرد: برای تسریع در انجام کارهای پزشکی قانونی در اکثر شهرستان‌ها ساختمان پزشکی قانونی تأسیس شده و تنها شهرستان قصرشیرین فاقد ساختمان پزشکی قانونی است.

وی از تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیرکل پیشین پزشکی قانونی استان به‌ویژه در توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات تقدیر و اظهار امیدواری کرد: مدیرکل جدید پزشکی قانونی که بومی استان هستند در پیشبرد و اعتلای برنامه‌ها موفق عمل کند. 

انتظارات از پزشکی قانونی بالا رفته است

در ادامه علی شعبانی اظهار داشت: با توجه به تغییر الگوواره‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی مثل دادگستری نمی‌توانند همچون ۱۰ سال گذشته خدمات ارائه دهند لذا باید با پیشرفت علم و تکنولوژی حرکت کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه امروزه پزشکی قانونی نهاد خاص علمی و قانونی است، افزود: با پیشرفت و تغییر الگوواره‌ها امروز انتظارات و توقع از پزشکی قانونی بالا رفته است.

وی با اشاره به تغییر و تحولات در نهاد پزشکی قانونی نسبت به گذشته، گفت: امروزه «دادپزشک» با استقرار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از ارجاع غیرضروری متوفیان به سیستم قضایی و پزشکی قانونی جلوگیری می‌کند و در اسرع به وقت به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

گفتنی است در این مراسم بهتاش خانی‌آبادی به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان کرمانشاه معرفی و از خدمات سلیم خانی مدیرکل پیشین تقدیر شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از