حالت تاریک
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

ملت ایران طلایه‌داران فرهنگ مقاومت هستند

ملت ایران طلایه‌داران فرهنگ مقاومت هستند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: فرهنگ پایداری و مقاومت با تمسک به فرهنگ عاشورا با الگوگیری از حضرت امام حسین(ع) و مکتب عاشورا توسط ملت ایران به دنیا عرضه شد.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز پنج‌شنبه بیستم اردیبهشت‌ماه در مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز و افتتاحیه اردوهای راهیان نور کشور با اشاره به تاریخ شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بساط نظام پادشاهی موروثی با پیروزی انقلاب اسلامی برچیده شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: در کشور ما ایران همیشه در طول دوران پادشاهی حکومت از پدر به پسر می‌رسید که در رأس آنها حکومت منحوس پهلوی بود که با پای کار آمدن انقلاب اسلامی ریشه‌کن شد.

وی گفت: آخرین رژیم شاهنشاهی در کشور ما توسط انگلیسی‌ها روی کار آمد و توسط بیگانگان پر و بال داده شد و تلاش کردند که به آن هویت ببخشند اما انقلاب اسلامی تمام این معادلات را بهم زد و اساسا رژیم پادشاهی را ریشه‌کن کرد.

سردار سلیمانی ادامه داد: این یک حادثه بزرگ در تاریخ ملت ما بود و انقلاب اسلامی چون با تمسک به ارزش‌های اسلامی برپا شده بود آثار و تحولات دیگری هم به دنبال شد.

وی گفت: استقرار مردم‌سالاری اسلامی در عرصه‌ای حساس دستاورد بزرگ دیگر انقلاب خون‌بار ملت بزرگ ایران شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در طول زمان، دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی آشکار شد، تصریح کرد: تغییر هندسه قدرت در جهان از دیگر دستاوردها بود که ایران اسلامی این سرزمین راهبردی از سلطه آمریکا رها شد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مقدرات کشور به نمایندگی از آمریکا مداخله و تصمیم‌گیری می‌کردند.

وی اذعان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را از سلطه آمریکایی‌ها آزاد کرد و آنها را یک گام به عقب کشاند و اکنون آغاز فروپاشی و هژمونی آمریکا در منطقه و در جهان است.

سردار سلیمانی افزود: این همه دشمنی و این همه مخالفت و فتنه‌انگیزی از سوی آمریکا علیه نظام ایران ریشه تاریخی دارد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، تغییر مفهوم قدرت بود، خاطرنشان کرد: تکیه غربی‌ها بر قدرت مادی و نظامی بود، آن‌ها ملت‌ها را از بمب اتم می‌ترساندند، هیروشیما و ناکازاکی را بمباران اتمی کردند.

سردار سلیمانی گفت: اگر قدرتی با آمریکا مواجه شد پاسخ آن با بمب اتم خواهد بود و این روش و شیوه‌ را سال‌ها در پیش گرفته بودند که بر ملت‌ها تسلط پیدا کنند لذا انقلاب اسلامی توسط ملت ایران و پیروزی آن همه این مفهوم را تغییر داد.

وی افزود: قدرت نرم جایگزین قدرت سخت و نظامی شد، راهبرد غلبه خون بر شمشیر بر جهان معنا پیدا کرد و در حقیقت از این دوران، راهبرد فرهنگ مقاومت جوشید و شکل گرفت.

سردار سلیمانی ادامه داد: به همین دلایل بود که آمریکایی‌ها ابتدا در مقابل ایران سیاست نفوذ را بکار بردند و راهبرد نفوذ را در پیش گرفتند و سپس بر کودتاها تکیه کردند و بعد به تجزیه‌طلبی‌ها و جنگ‌های مسلحانه از سوی سازمان‌های تروریستی نظیر منافقین روی آوردند و بعد که دیدند موفق نیستند از یک تجاوز نظامی گسترده علیه ملت ایران حمایت کردند که باعث و بانی آن تجاوز بزرگ در جنگ تحمیلی شدند.

وی افزود: چندین ماه قبل از تجاوز به رژیم بعث پس از دیدار با صدام، اجازه دادند که به سرزمین ما حمله کنند در حالی‌که ملت ما به فکر جنگ نبود ملت ما پس از پیروزی به دنبال ساخت یک تمدن جدید و ایجاد مردم‌سالاری اسلامی بود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: پنج استان در کشور ایران مورد تهاجم این ارتش متجاوز بعثی بود که از سوی بلوک شرق و کشورهای اروپایی حمایت می‌شد و بخش مهمی از سرزمین‌های ما از جمله ارتفاعات بازی‌دراز اشغال شد که مردم با دستور امام راحل به میدان آمدند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) دفاع مردمی را پیشه ساخت، گفت: امام راحل فرمودند ملت بزرگ ایران چنان سیلی بر صورت صدام خواهد زد که دیگر از جای خودش بلند نشود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: صدام نماینده نظام سلطه بود که به نمایندگی از مستکبران عالم به ملت ایران حمله کرد اما وقتی اولین موفقیت‌های ملت ایران شکل گرفت، حرکت دشمن در همان ماه‌های اولیه متوقف شد.

وی اذعان داشت: صدام در همان مصاحبه‌ها سوال خبرنگاران را پاسخ نیمه‌تمام داد و گفت بقیه پاسخ شما را در تهران پاسخ خواهم داد چرا که در مخیله صدام این بود که نظام جمهوری اسلامی ساقط خواهد شد 

چون همه قدرت‌های مستکبر عالم و همه پشتیبانی‌های فتنه‌گر را در کنار خود می‌دید که اکنون زوایای آن آشکار شده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: ملت ایران پس از مدتی آنچه را دشمن در سرزمین‌هایی که پیشروی کرده بود متوقف کرد و این روزها سالگرد عملیات غرورآفرین و یک فتح‌الفتوح در دوره دفاع مقدس است.

وی افزود: آزادی ارتفاعات بازی‌دراز توسط رزمندگان اسلام، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مردمی صورت گرفت و باز پس گرفته شد.

وی گفت: در این فاصله یک‌ساله عملیات بازی‌دراز که اردیبهشت سال ۶۰ بود تا عملیات بیت‌المقدس که سال ۶۱ بود، چهار عملیات دیگر انجام شد تمام سرزمین‌هایی که توسط این ارتش غاصب اشغال شده بود، آزاد شد و نفرات این ارتش متجاوز، یا اسیر شدند یا کشته و مجروح شدند یا اینکه صحنه‌های نبرد را ترک و فرار کردند و همه تجهیزات خود را بر جای گذاشتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: پس از آزادی خرمشهر، دنیای استکبار یک‌بار دیگر آمد و ارتش متجاوز صدام را برای دفاع از آن رژیم جنایتکار مجددا بازسازی کرد.

سردار سلیمانی افزود: فرهنگ پایداری و مقاومت با تمسک به فرهنگ عاشورا با الگوگیری از حضرت امام حسین(ع) و مکتب عاشورا توسط ملت ایران به دنیا عرضه شد.

وی ادامه داد: امروز همه کسانی که در رابطه با ساخت قدرت سخن بر زبان جاری می‌کنند و از جمله مؤسسات مطالعات راهبردی در صدر جهان بیان می‌دارند که قدرت فقط متشکل از ابزارهای مادی و نفرات نیست، بلکه شکل‌گیری و تثبیت یک قدرت مستلزم یک اصل مهم است و آن وجود روحیه مقاومت و پایداری است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: فرهنگ ایستادگی و مقاومت را ملت ایران عرضه کرد و امام خمینی(ره) فرمودند: مسأله اصلی جهان اسلام فلسطین است.

سردار سلیمانی گفت: در زمانی‌که دولت‌های عربی در مقابل رژیم صهیونیستی زانو زدند و راه سازش را پیشه ساختند انقلاب اسلامی راهبرد مقاومت را به جهان عرضه کرد ملت بزرگ ایران این راهبرد را به‌کار بست و توانست در مقابل فتنه‌های بزرگ استکبار جهانی از جمله آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به پیروزی‌هایی دست پیدا کند در حالی که اجازه نداد در هیچ صحنه‌ای نظام سلطه، کوچک‌ترین پیروزی را کسب کند.

وی گفت: کسی که دنیا را با این فرهنگ آشنا کرد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی بود که طلیعه شکل‌گیری تمدن اسلامی را رقم زد، شکل‌گیری جبهه مقاومتی که امروز در مقابل ملت ایران است به درخشش درآمده است طلیعه شکل‌گیری تمدن اسلامی در سایه‌سار ملت بزرگ انقلاب اسلامی است.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: بدون تردید این نورافشانی‌ها و انفجار نور محدود به منطقه غرب آسیا نخواهد ماند؛ امروز شاهد هستیم که در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا جوانان دانشجو، اساتید و مردمان آزاده این سرزمین‌ها در دفاع از مظلومان فلسطین و غزه به صحنه آمده‌اند و در مقابل اشغال‌گری ایستاده‌اند و آن را نفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این پرچم را انقلاب اسلامی برافراشته است و امام راحل فرمودند: این غده سرطانی باید از کره عالم محو بشود، گفت: ملت ایران این راهبرد را دنبال کرد و امروز شاهد خُردشدن استخوان‌های این رژیم جعلی و منحوس هستیم.

سردار سلیمانی اذعان داشت: امروز شاهد مقاومت بی‌نظیر و ستایش‌برانگیز مردم مظلوم غزه هستیم، مردمی که ده‌ها هزار شهید تقدیم کردند، در تنگناهای زندگی به سر می‌برند و خانه‌هایشان ویران شده، از امکانات درمانی و بهداشتی بهره‌ای ندارند اما ذره‌ای شکوِه و گلایه نکردند بلکه راه مقاومت را در پیش گرفته‌اند.

وی ابراز داشت: این مقاومت ناشی از فرهنگ دفاع مقدس در ایران اسلامی است که به دنیا عرضه شد، نه تنها مردم فلسطین بلکه همه مردم جهان در سایه این فرهنگ، دوران جدیدی را آغاز کردند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران طلیعه‌دار فرهنگ مقاومت است، گفت: هر ساله مردم زیادی در این یادمان بازی‌دراز اجتماع می‌کنند تا با آرمان‌های امام راحل، شهدا و مقام عظمای ولایت تجدید میثاق کنند تا این فرهنگ مقاومت و عاشورایی را حفظ کرده و در این مسیر حرکت کنند و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) شوند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از