حالت تاریک

منابع راه‌اندازی قرارگاه اشتغال به کرمانشاه تخصیص یابد

منابع راه‌اندازی قرارگاه اشتغال به کرمانشاه تخصیص یابد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرارگاه اشتغال در استان ایجاد نمی‌شود حداقل منابع آن به کرمانشاه اختصاص یابد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، عبدالرضا مصری شامگاه پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت تولید در استان کرمانشاه بسیار بالا است اما امکانات موجود متناسب با آن نیست بلکه تخصیص منابع به صورت بسیار محدود و قطره‌چکانی باعث شده نیروی انسانی ماهر و متخصص پس از مدتی دچار یاس شده و از گردونه تولید خارج شوند.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه مقرر شد که در این استان قرارگاه ملی اشتغال ایجاد شود ولی این موضوع محقق نشد، اگر این قرارگاه ایجاد نمی‌شود حداقل منابع آن به کرمانشاه اختصاص یابد زیرا طرح‌های بسیاری در استان کرمانشاه وجود دارد که دارای توجیه اقتصادی هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید به اشتغال صرفا برای ایجاد شغل، وضع درآمد و کاهش آسیب‌های اجتماعی نگاه کنیم بلکه هویت‌بخشی ناشی از اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

مصری با برشمردن آسیب‌های روانی ناشی از بیکاری، بر ضرورت توجه به هویت‌بخشی در ایجاد اشتغال تاکید و تصریح کرد: انتظار داریم که پرداخت منابع به‌موقع انجام شود.

وی افزود: یکی دو طرح در استان کرمانشاه سبب بی‌اعتباری سازمان تامین اجتماعی و در واقع به موزه تبدیل شده‌اند که در آن هیئت مدیره حقوق می‌گیرند اما طی ۲۰ سال فعالیت بازدهی نداشته‌اند درحالی‌که سرمایه‌گذاران آمادگی دارند که این مجموعه‌ها را اداره کنند.

مصری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره لزوم خصوصی‌سازی، گفت: این مجموعه‌ها اگر توانایی سرمایه‌گذاری دارند انجام دهند تا در این مکان‌ها کارهای مولد و سازنده انجام دهند درحالی‌که اکنون تنها این زمین‌ها را تصرف کرده‌اند.

وی افزود: هزینه برخورداری کارگران از بیمه‌های درمانی در استان کرمانشاه نسبت به استان‌های دیگر پایین است، همچنین در بخش درمانی سرمایه‌گذاری متناسب با حق بیمه انجام نمی‌شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از