حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
مکتب شهید نصرالله ادامه دارد
شکست سخت دشمن جاهل؛

مکتب شهید نصرالله ادامه دارد

از آنجا که در مکتب اسلام، شهادت از جایگاه والایی برخوردار است و شهدا به الگوهایی جاودان تبدیل می‌شوند دشمنان اسلام با شهید کردن سیدالشهدای مقاومت، سبب استمرار مکتب ایشان خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان یکی از طلایه‌داران و مجاهدان فی‌ سبیل‌الله بود که ۳۲ سال از عمر خود را در مبارزه با استکبار جهانی و رژیم اشغالگر صهیونیستی و حمایت و دفاع از مظلومان لبنان و فلسطین صرف کرد و در نهایت به دست جنایتکارترین افراد جهان به خیل شهدای مظلوم فلسطین و حزب‌الله پیوست.

پیش از سید حسن نصرالله، شخصیت‌های بزرگی چون شهید سید عباس موسوی، سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس، سردار زاهدی، سردار موسوی، شهید اسماعیل هنیه و... در راه مقاومت شهید شدند و رژیم غاصب صهیونیستی از این حماقت‌ها و جنایات ابائی ندارد، اما جبهه کفر و سردمداران آن باید بدانند، هرکدام از این بزرگان مقاومت به شهادت رسیده‌اند، خون تازه‌ای به جریان مقاومت تزریق شده و سرداران بزرگ دیگری پرچم حق‌خواهی را بر دوش گرفته و راه شهدا را ادامه داده‌اند.

شهید مقاومت سید حسن نصرالله همچون تمام پیروان مکتب امامت و ولایت عاشق شهادت بود و در سخنان خود همواره می‌فرمود ما پیرو مکتبی هستیم که پیامبران، امامان و رهبران آن به شهادت رسیده‌اند؛ لذا پیروان قرآن کریم باید بدانند که سید مقاومت یک شخص نبود، بلکه یک راه و یک مکتب است و مسیر او همچنان ادامه خواهد داشت و با این اتفاق هزاران سید حسن نصرالله در سراسر عالم به پا می‌خیزند و راه این شهید بزرگ را ادامه می‌دهند.

 

شهادت سید حسن نصرالله، تبدیل به لکه ننگینی در کارنامه مدعیان حقوق بشر شد

سیروس مرادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در واقع غم بزرگی بر دل همه مسلمانان، مؤمنان و مجاهدان بر جای گذاشت، این جنایت تروریستی قطعاً با چراغ سبز ایالات متحد آمریکا صورت گرفت و تاکنون سکوت مجامع بین‌المللی را به دنبال داشته است.

معاون دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه عنوان کرد: این مسئله لکه سیاه و ننگین دیگری را در کارنامه مدعیان حقوق بشر به اثبات رساند اما نکته‌ای قابل توجهی که در راستای شهادت سید حسن نصرالله در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام شاهد آن هستیم، این است که موجی از اندوه و انزجار در گوشه کشور خودمان، منطقه خاورمیانه و کشورهای جهان شکل گرفت و مردم با حضور در اجتماعات بزرگ در اقصی نقاط این کره خاکی خشم و انزجار خود را علیه رژیم‌ جنایتکار صهیونیستی و هم‌پیمانان غربی‌اش بیان می‌کنند.

مرادی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در پیامی که به مناسبت شهادت این فرزند مکتب سیدالشهدا بیان کردند، تعابیر بسیار دقیقی در توصیف این شهید سعید به‌کار بردند، در واقع عظمت وجودی شهید سید حسن نصرالله را برای همه جهانیان روشن کردند و ایشان فرمودند با شهادت سید حسن نصرالله جسم ایشان از بین رفت اما مکتب سید مقاومت هرگز پایان نخواهد یافت و ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: در واقع پایان جسم مادی و زندگی دنیوی سید حسن نصرالله آغاز یک راه جدید در حوزه مقاومت و دفاع خواهد بود؛ لذا تعابیری مثل مجاهد جلیل‌القدر، پرچم‌دار مقاومت در منطقه، عالم با فضیلت دینی، رهبر مدبر سیاسی و شخصیت باعظمت سید مقاومت، تعابیر درست و به حقی بودند که مقام معظم رهبری در وصف شهید نصرالله بیان کردند.

معاون دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه با بیان اینکه شهادت سید حسن نصرالله یک ضربه بزرگ بر پیکر جبهه مقاومت است، اذعان کرد: این ضایعه هر چند برای جبهه مقاومت یک ضایعه بسیار بزرگ بود، اما قطعاً الطاف، آیات و نشانه‌های بزرگ الهی در آن نهفته است.

مرادی تصریح کرد: نقطه عطفی که در شهادت سید حسن نصرالله وجود دارد این است که تحولات جدیدی توسط محور مقاومت در نبرد با رژیم اشغالگر صهیونیستی آغاز شده و حزب‌الله لبنان قوی‌تر از گذشته در این صحنه حاضر خواهد شد و انتقام خون این شهید سید که حذف رژیم منحوس از خاورمیانه است رقم خواهد خورد.

معاون دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه در پایان تأکید کرد: نابودی رژیم غاصب صهیونیستی وعده الهی است و در این راه خون هر شهید، درخت مقاومت را آبیاری خواهد کرد و منجر به قطع شدن ریشه‌های رژیم منحوس و خبیث صهیونیستی خواهد شد و این وعده الهی به زودی محقق می‌شود.

 

سید حسن نصرالله، با شهادتش تبدیل به یک چهره جهانی در تاریخ معاصر شد 

غلام‌علی یاربیگی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، به واقع مردی مجاهد، مبارز و خستگی‌ناپذیر بود که با شهادتش تبدیل به یک چهره جهانی در تاریخ معاصر شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه، عنوان کرد: همان‌طوری که مقام معظم رهبری در رابطه با شخصیت سیاسی و معنوی این شهید بزرگوار فرمودند، شهید سید حسن نصرالله شخصیتی بزرگ بود که توانست در طول ۳۲ سالی که مسئولیت حزب‌الله را بر عهده داشت با تمام وجود و توان در برابر دشمنان دژخیم از جمله آمریکا، انگلیس و به ویژه رژیم جعلی، غاصب و کودک‌کش صهیونیستی ایستادگی کند و همیشه حامی مظلومان منطقه خاورمیانه به ویژه فلسطین باشد.

یاربیگی خاطرنشان کرد: شهید نصرالله با تمام وجود از مردم مظلوم غزه در برابر دشمنان حیوان‌صفت، حمایت کرد و همان‌طوری که خودش نیز از قبل به جهان و مسلمانان پیام داده بود، با همه وجود و با فدا کردن جان و مال در راه امام حسین (ع) می‌ایستد که در نهایت در این مسیر نیز به شهادت رسید.

وی در ادامه افزود: شهید سید حسن نصرالله نیز همانند سردار سلیمانی با اینکه وجود نازنینش از بین ما رفت اما شهادتش بیشتر از جسمش برای بدخواهان و رژیم غاصب صهیونیستی خطرآفرین شد، لذا شهادت شهید نصرالله و وجهه اجتماعی ایشان نیز در آینده حزب‌الله و جبهه مقاومت نقش بسیار حائز اهمیت و مهمی خواهد داشت و دشمنان را از اقدام خود پشیمان خواهد کرد.

یاربیگی تصریح کرد: دشمنان به زعم خود با به شهادت رساندن سید حسن نصرالله، ضربه سنگینی به حزب‌الله و جبهه مقاومت زده‌اند که باعث می‌شود جبهه مقاومت از مسیر حق‌خواهی خود باز بماند، در حالی که باید بداند با شهادت نصرالله، هزاران نصرالله دیگر سر از گهواره برآورده و وارد میدان جنگ خواهند شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه اظهار کرد: شهید نصرالله با شهادتش تبدیل به یک الگوی جهانی و شخصیتی اثر‌گذار در میان جوانان و همه مظلومان عالم شد و یقیناً صدها گروه همچون حزب‌الله از سایر کشورها به پا می‌خیزند و در برابر بدخواهان که در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار است، خواهند ایستاد.

یاربیگی در پایان گفت: همان‌طوری که مقام معظم رهبری در بیانیه تأکید کردند، وظیفه اصلی ما این است که کاملاً از جبهه مقاومت دفاع کرده و حمایت خود را از حزب‌الله و مسیر مقاومت اعلام کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، کمک به محور مقاومت، فراخوان همه جوانان و همه دوست‌داران مقاومت برای حمایت از جبهه مقاومت از جمله اقداماتی است که ملت ایران باید انجام دهند، تا رژیم اشغالگر صهیونیستی و سردمداران جنایتکار آن بدانند با این اقدامات غیرانسانی و عبث، نه‌تنها محور مقاومت را به انزوا نمی‌کشند بلکه باعث می‌شوند که جبهه مقاومت در دید جهانیان عزیزتر و عزتمندتر شود، بنابراین همه‌ ما موظف هستیم که با جهاد تببین، از جبهه مقاومت حمایت کنیم تا این شجره طیبه روز به‌ روز قدرتمند‌ و مستحکم شود تا بتواند در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی مقاوم‌تر باشد.

 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از