حالت تاریک
یکی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی:

ناهماهنگی مجمع نمایندگان بزرگترین چالش کرمانشاه است

ناهماهنگی مجمع نمایندگان بزرگترین چالش کرمانشاه است

یکی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی گفت: ناهماهنگی مجمع نمایندگان بزرگترین چالش کرمانشاه است که موجب عدم احقاق حق مردم استان شده است.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ جهان‌بخش امینی داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه که در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دور دوم راه‌یافته است،  امروز دوشنبه با حضور در دفتر این رسانه به سئوالات خبرنگار مرصادنیوز، پاسخ داد.

مرصادنیوز: در نگاه شما بزرگترین چالش استان کرمانشاه چیست؟

امینی: بزرگترین چالش استان کرمانشاه عدم اتحاد، همراهی و هماهنگی بین مجمع نمایندگان استان است که این مشکل در ادوار گذشته هم وجود داشته است.

همین عدم اتحاد منجر به این شده که استان توسعه همه‌جانبه پیدا نکند و تصمیم درستی برای سیاست‌های آن اتخاذ نشود لذا باید تک‌روی‌ها را کنار بگذاریم.

ضمن استفاده حداکثری از وجود مرز مشترک با عراق، باید از این ظرفیت در حیطه اشتغال در همه شهرستان‌ها استفاده حداکثری شود و مانع مهاجرت به مرکز شویم.

از دیگر چالش‌ها و مشکلات کرمانشاه، مسئله بیکاری و درآمد ناکافی خانوارها است که منجر به ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی و... شده است.

طی سه سال گذشته حدود ۵۵ درصد از ازدواج‌ها منجر به طلاق شده است که یکی از دلایل آن بیکاری بوده لذا خانواده‌ها در این امر خطیر دچار تردید شده‌اند.

 استان کرمانشاه سال‌ها درگیر جنگ تحمیلی بوده و اکنون هم با مشکل بیکاری مواجه است، البته موضوع دیگر پایین‌بودن آستانه تحمل است که افراد از نظر روحی و روانی دچار تنش شده‌اند و با کوچکترین موردی درگیری بین آنها رخ می‌دهد تا جایی که در مبحث خودکشی در کشور حائز رتبه سوم هستیم.

 سومین ناهنجاری اجتماعی، اعتیاد است طوری که تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد از بیمارستان‌های شهر بیشتر است بنابراین برای رهایی از این معضلات باید موضوع ایجاد اشتغال، درآمد ناخالص و ایجاد شرایط رفاهی برای مردم فراهم شود و این موضوع ممکن نیست مگر اینکه شورای شهر، شهردار و استاندار همگی با هم همدل باشند تا بتوانند محیط سالم و با نشاطی را در شهر فراهم کنند.

مرصادنیوز: محور برنامه‌های شما چیست؟

امینی: برنامه‌های من در چهار سرفصل اشتغال، سرمایه‌گذاری، توسعه درمان و تقویت بیمه‌ها خواهد بود.

اشتغال باید در همه امور اعم از صنعت، فرهنگ، گردشگری، اصناف، دانشگاه‌ها و.. هر کدام متناسب در حوزه کاری انجام شود؛ مثلا مشکل صنعتگران در بحث سرمایه‌گذاری قانون کسب و کار است که باید برای آنها تسهیل شود در مبحث واردات و صادرات هم همین‌طور باید مشکلات رفع شود. 

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هم که هنوز به مرحله عمل نرسیده است باید مثل منطقه آزاد قشم، خارک و... واردات و صادرات در آن انجام شود.

بحث دیگر سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز است، با توجه به اینکه پنج مرکز پتروشیمی در حال احداث است و پالایشگاه گاز سومار و گیلانغرب می‌تواند میلیاردها متر مکعب گاز را به بهره‌برداری برساند.

با توجه به انعقاد موافقت‌نامه اصولی صورت‌گرفته با چندین مینی‌پتروشیمی می‌طلبد سرمایه‌گذاران را در این زمینه دعوت به همکاری کرد.

 یکی دیگر از برنامه‌ها در حوزه توسعه درمان است، بر همین اساس بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در کمربندی غربی شهر کرمانشاه باید تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد در حالی‌که سال‌ها است که نیمه‌کاره رها شده است.

موضوع دیگر بحث بیمه‌های مختلف درمانی است، بیمه نیروهای مسلح، روستائیان و عشایر توان پرداخت هزینه‌های درمانی را ندارند، به فرموده مقام معظم رهبری باید در حوزه درمان کاری کنیم که شخص بیمار به غیر از درد بیماری نگران مشکل دیگری نباشد لذا بیمه‌ها در بحث هزینه‌ها، دارو و تجهیزات باید تقویت شود،  همان‌طور که با پیشنهاد بنده هزینه بیماران تصادفی به طور ۱۰۰ درصد رایگان شد باید برای سایر بیماری‌ها نیز شود.

مرصادنیوز: چرا تلاش‌های نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس برای مردم چندان محسوس نیست؟

امینی: به دلیل تک‌محوری، خودمحوری و بزرگ‌بینی نتوانستیم یک مجمع متحد و هماهنگ داشته باشیم لذا تا وقتی که این ناهماهنگی ساختاری بین نمایندگان وجود دارد نمی‌توانیم احقاق حق کنیم و مردم آن‌طور که باید شاهد بازتاب حضور نمایندگان نخواهند بود.

مرصادنیوز: می‌خواهید در کدام کمیسیون مجلس شورای اسلامی عضویت داشته باشید؟

امینی: به‌ دلیل تجربیات دوره‌های قبل مجلس و همچنین تخصص خود کمیسیون بهداشت و درمان و از طرفی به دلیل اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری و تأمین اعتبار در حوزه نفت و گاز استان، کمیسیون انرژی را انتخاب می‌کنم.

مرصادنیوز: در خصوص اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات بفرمایید.

امینی: حضور مردم برای تعیین سرنوشت نباید مقطعی باشد، مردم باید برای تعیین سرنوشت خودشان پای صندوق‌های رأی بیایند و هر چه آرا بالاتر باشد توان و  انرژی نماینده منتخب بیشتر خواهد بود و از طرفی مشارکت بالا باعث اقتدار است هرچه تعداد رأی‌هایی که به یک نماینده داده می‌شود، بیشتر باشد، آن نماینده احساس دین بیشتری خواهد کرد و با انگیزه بیشتر پیگیر مطالبات مردم خواهد بود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از