حالت تاریک
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

نقش‌‌آفرینی بی‌بدیل سپاه پاسداران در اقتدار امروزی ایران

نقش‌‌آفرینی بی‌بدیل سپاه پاسداران در اقتدار امروزی ایران

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقش‌‌آفرینی بی‌بدیل سپاه پاسداران در اقتدار امروزی ایران، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان اصلی‌ترین نهاد انقلابی در همه میدان‌ها حضور دارد.

 

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با دوراندیشی و تدبیر امام راحل در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ تأسیس شد یکی از بزرگ‌ترین معجزات انقلاب اسلامی است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در جهان معاصر و حتی در دوره‌های پیشین حاکمیت‌های مختلف چه در ایران و چه در سطح جهان هیچ نهادی را نمی‌توان مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یافت که در ابعاد مختلف دارای مأموریت بوده و از عهده آنها نیز به خوبی برآمده باشد. 

وی گفت: هدف اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است که این حفظ و حراست گاهی در قالب ماموریت‌های نظامی تعریف می‌شود و گاهی در دیگر قالب‌ها همچون ماموریت‌های فرهنگی، سیاسی و سازندگی به منصه ظهور می‌رسد.

شفیعی ادامه داد: هر مأموریتی که به بقای نظام جمهوری اسلامی کمک می‌کند در حوزه مأموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد لذا نمی‌توان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صرفاً یک نهاد نظامی همچون ارتش تعریف کرد. 

وی بیان کرد: همچنین این نهاد را نمی‌توان در قالب نیروی انتظامی صرف تعریف کرد و گنجاند بلکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مأموریت‌های منحصر به فرد خود را دارد هرچند که عده‌ای با تلاش و تبلیغات سعی بر آن دارند تا حوزه مأموریت سپاه را تنها در عرصه نظامی تعریف کنند که این نگاهی انحرافی نسبت به رسالت این نیروی مخلص است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مأموریت و وظایف خود را بر اساس قانون اساسی انجام می‌دهد، گفت: وظایف سپاه را قانون تعیین کرده و این نهاد ارزشمند هیچ کاری را به صورت سلیقه‌ای و مخالف با قانون انجام نمی‌دهد همه مأموریت‌هایی که تا به حال از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفته جزو وظایف ذاتی آن بوده است.

شفیعی تصریح کرد: از یک سو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد نظامی است و آنجا که کیان نظام اسلامی و کشور عزیز ایران به خطر می‌افتد با سلاح در ابعاد مختلف و به اشکال مختلف از مرزهای میهن اسلامی دفاع می‌کند که در این راستا در عرصه‌هایی همچون جنگ هشت ساله مبارزه با ضد انقلاب و موشک‌باران اخیر رژیم صهیونیستی شاهد حماسه‌آفرینی‌ها و رشادت‌های نیروهای مقتدر و جان بر کف سپاه پاسداران بودیم.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: از سوی دیگر، در زمان‌هایی که مرزهای عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و فکری نظام جمهوری اسلامی در معرض خطر قرار می‌گیرند سپاه با ظرفیت‌های ویژه خود وارد میدان می‌شود و به دفاع از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی می‌پردازد. 

وی عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در مدت عمر ۴۵ ساله خود سرشار از برکات و خدمات بی‌نظیر سپاه پاسداران بوده است، امام راحل در ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چنین فرمودند که «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» این جمله زیباترین و کاربردی‌ترین تعریف از سپاه در ایفای نقش‌های این نهاد انقلابی است. 

شفیعی افزود: امام خمینی(ره) با روشن‌بینی در سال‌های اولیه انقلاب این جمله را ابراز کردند و ملت ایران ۴۵ سال است که این حقیقت را به خوبی درک کرده است سپاه پاسداران گاهی برای روشنگری مردم و مبارزه با تهاجم فرهنگی و نیز در راستای ایستادگی در برابر حملات عقیدتی دشمن به عرصه‌های فرهنگی ورود پیدا می‌کند ‌ همچنین در عرصه‌های عمرانی حضور پررنگی دارد.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و در زمینه‌های مختلف به خوبی درخشیده است، ادامه داد: اگر امروز شاهد اقتدار ایران اسلامی در سطح بین‌المللی و ناامیدی و درماندگی دشمن هستیم بخش بزرگی از آن به دلیل نقشی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از ایران عزیز ایفا می‌کند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از