حالت تاریک
کاندیدای مجلس شورای اسلامی:

نماینده مجلس حق دخالت در انتصابات را ندارد

نماینده مجلس حق دخالت در انتصابات را ندارد

کاندیدای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار نماینده قانون‌گذاری است، گفت: نماینده مجلس حق دخالت در انتصابات را ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جزو معدود حکومت‌هایی است که در ارکان مدیریتی خود نظر مردم را دخیل کرده و در آن رأی مردم در تعیین سرنوشت کشور نقش به‌سزایی دارد. 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن همواره سعی دارد نقاط مثبت و برجسته کشور را به نقاط ضعف تبدیل کند و امروز نیز که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار داریم اتحاد و اقتدار ملی ایران را مورد هجمه قرار داده است و قصد دارد مردم را ناامید و دلسرد کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی تصریح کرد: اگرچه مردم دارای گلایه‌هایی از وضعیت اقتصادی و مسئولان دارند اما همواره نشان داده‌اند پشتیبان نظام اسلامی هستند و در صحنه‌های مختلف حضور خود را نشان داده و این پشتیبانی را ثابت کرده‌اند. 

وی ادامه داد: دشمن سعی دارد با تبلیغات منفی این خبر را القا کند که مردم همراهی لازم را با نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند و حضور فعالی در انتخابات نخواهند داشت اما مشاهده می‌کنید که در انتخابات آتی تعداد کاندیدهای شرکت کننده افزایش یافته و از گروه‌های مختلف سیاسی نیز در انتخابات حضور دارند و مشارکت خوبی پیش‌بینی می‌شود. 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرصت چهارساله نمایندگی مجلس شورای اسلامی زمان مناسبی برای تصمیم‌سازی در امور کشور و فراهم کردن شرایط برای اقصی نقاط کشور است اما متاسفانه تاکنون هماهنگی و هم‌افزایی مناسبی بین مجمع نمایندگان استان وجود نداشته بلکه تنها اقدامات فردی صورت گرفته است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی گفت: در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال ۹۰ مصوباتی با اعتبارات کافی برای استان به تصویب رسید که می‌توانست گره‌گشا باشد و این مصوبات دارای برنامه زمان‌بندی و قابل اجرا بود اما متاسفانه پیگیری لازم از سوی مسئولان صورت نگرفت. 

وی ادامه داد: شاید تفکرات و برنامه‌های نمایندگان در سایر استان‌ها با یکدیگر متفاوت باشد اما برای منافع استان با یکدیگر متحد هستند پس باید مجمع نمایندگان برنامه و سیاست‌گذاری مشترکی را برای پیشبرد امور داشته باشند. 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهم‌ترین چالش‌های استان در حوزه موضوعات اجتماعی، فرهنگی و اشتغال است که می‌توان به بیکاری، اعتیاد، عدم توجه به توسعه اجتماعی، عدم شکل‌گیری صنایع مولد، مهاجرت، افزایش طلاق، ضعف در فرهنگ کار، مشکلات بخش خصوصی، عدم توسعه صنعت اشاره کرد زیرا استان کرمانشاه با ظرفیت‌ها و فرصت‌های خود دارای شرایط مناسبی برای توسعه است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی افزود: استان کرمانشاه به واسطه مرز مشترک با عراق می‌تواند شاهد سرمایه‌گذاری و حضور واحدهای تولیدی باشد زیرا با توجه به اینکه حجم صادرات کشور به عراق از طریق مرزهای استان است این کم شدن فاصله ارسال، می‌تواند کمک کننده باشد اما متاسفانه در سال‌های گذشته ارتباط با همسایگان قربانی کشورهای اروپایی شد. 

وی ادامه داد: فرهنگ کار در استان کرمانشاه نیازمند توجه است و دستگاه‌های فرهنگی باید با ظرافت خود برای حل این مشکل برنامه‌ریزی کنند و متاسفانه در استان ما اشتغال تنها معطوف به موضوع کارمندی شده است که با توجه به محدودیت استخدامی در کشور نمی‌تواند پاسخگوی افراد تحصیل‌کرده باشد و در کنار آن باید به دنبال مهارت‌آموزی باشیم. 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رویکرد اشتغال در استان کرمانشاه به صورت جدی نیازمند تغییر است و حوزه کشاورزی، صنعت، استارت‌آپ و… باید تقویت شود و نباید فضای اشتغال را محدود کنیم و نکته مهم‌تر پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی است که منجر به اشتغال نشده و باید مورد نظارت قرار بگیرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه، گفت: اشتغال و اقدامات فرهنگی می‌تواند حلال مشکلات آسیب‌های اجتماعی باشد و باید تمام دست‌اندرکاران با تمام توان و هماهنگ با یکدیگر برای حل مشکل اقدام کنند زیرا در سایر کشورهای نیز چنین موضوعاتی وجود دارد اما کنترل شده است. 

وی با اشاره به موضوع پالایشگاه آناهیتا، ادامه داد: این پروژه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب است که متاسفانه از سوی مسئولان پیگیری نشد زیرا خود رهبر انقلاب بر مصوبات قابل اجرا تاکید داشتند و دولت نیز متعهد به اجرا بود و اگر این پروژه به بهره‌برداری می‌رسید می‌توانست مشکلات اقتصادی و اشتغال استان را رفع کند پس باید این موضوع مشخص شود که پالایشگاه آناهیتا قابلیت اجرا دارد یا خیر؟ و یکی از وظایف نمایندگان در مجلس آینده بررسی همین موضوع است. 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت فرودگاه کرمانشاه نیز، گفت: فرودگاه کرمانشاه نیز قصه پر غصه دیگری است که مردم استان از نعمت آن محروم شده‌اند و هم‌اکنون تعداد پروازها به دلیل شرایط موجود کاهش یافته است و اگرچه بازسازی در حال انجام است ولی نباید خدمات‌دهی متوقف شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به شرایط راه‌آهن کرمانشاه، تصریح کرد: اجرای پروژه‌ها دارای استاندارد خاصی است که اگر از زمان خود خارج شود آسیب‌های خود را دارد و مسئولان گذشته نیز برای جبران کم‌کاری‌ها اقدام به افتتاح راه‌آهن کرمانشاه کردند درحالی که شرایط بهره‌برداری را نداشته است. 

وی با بیان اینکه کاندیدهای مجلس شورای اسلامی وعده‌هایی می‌دهند که قابل اجرا نیست، ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع وعده‌های انتخاباتی که قابلیت اجرا ندارد یا از حوزه نمایندگی مجلس شورای اسلامی خارج است، ورود کنند زیرا این وعده‌ها تاثیرات منفی برای افکار عمومی به همراه دارد و می‌تواند دیدگاه مردم نسبت به مجلس را تغییر دهد. 

کاندیدای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاندیدهای مجلس ابتدا باید مردم را تشویق به شرکت در انتخابات و انجام انتخاب اصلح کنند، تصریح کرد: کار نماینده قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون توسط دولت و قوه‌قضاییه است و کارهای اجرایی در دست دولت قرار ندارد. 

وی افزود: نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب در این دوره مجلس بر آن تاکید کردندعدم دخالت در انتصابات است که بر اساس آن اگر مسئولی نیاز به مشورت داشته باشد تنها نماینده موظف به مشاوره است نه انتصاب. 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به اینکه نمایندگان باید آشنا به قانون اساسی باشند، گفت: هر مجلسی نقاط ضعف و قوت خود را دارد اما نقطه قوت مجلس یازدهم وضع قانون مرتبط با هسته‌ای بود که مذاکرات را برای ایران هموار کرد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از