حالت تاریک

بازار یلدای کرمانشاه در تصرف بازرسان

بازار یلدای کرمانشاه در تصرف بازرسان

با توجه به فرارسیدن شب یلدا نظارت ویژه بر بازار در دستور کار بازرسان دستگاه‌های نظارتی قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، بر اساس یک رسم باستانی آیین شب یلدا در اقصی نقاط کشور از جمله کرمانشاه گرامی داشته می‌شود و طی آن تقاضای مردم برای خرید برخی از اقلام افزایش می‌یابد‌.

 

در مواردی افزایش تقاضای خرید موجبات سوء استفاده عده‌ای از فروشندگان را فراهم می‌کند برهمین اساس رصد بازار یلدا و نظارت ویژه بازرسان به‌عنوان اهرمی کنترلی مورد توجه است.

 

افزایش نظارت‌ها بر بازار یلدا 

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» با بیان اینکه نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها در کرمانشاه در حال انجام است، اظهار داشت: به‌طور ویژه تشدید نظارت بر بازار شب یلدا از بیستم آذرماه با تعداد هشت اکیپ شروع شده است.

 

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه افزود: همواره عده‌ای سودجو درصدد برهم زدن نظم بازار از طریق افزایش خودسرانه قیمت‌ها هستند ولی بازرسان اجازه چنین عملی را به آنها نخواهند داد.

 

وی با اشاره به افزایش نظارت‌ها بر بازار یلدا گفت: در هشت منطقه شهرداری، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌همراه با دو گشت مشترک بازرسی بر بازار نظارت می‌کنند.

 

پهلوانی یکی از اهداف افرایش نظارت بر بازار شب یلدا را کنترل قیمت انواع میوه، آجیل و شیرینی بیان و خاطرنشان کرد: این نظارت‌ها تا پایان شب یلدا ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه برنامه بازرسان از از صبح تا غروب ادامه خواهد داشت، گفت: نظارت ویژه بر میوه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، آجیل‌فروشان، قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها و مراکز عرضه مایحتاج مردم، انجام می‌شود.

 

پهلوانی یادآوری کرد: به‌منظور تسریع در رسیدگی به تخلفات بازار شب یلدا و سایر تخلفات اقتصادی، مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند تا این گونه موارد با اولویت رسیدگی شود.

 

شیرینی‌های یلدایی از مراکز مجاز خریداری شود

محمدرضا ناصری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، درباره قیمت شیرینی در آستانه شب یلدا، اظهار داشت: امسال قیمت شیرینی در کرمانشاه افزایش ۲۰درصدی داشته است.

 

رئیس اتحادیه کافه قنادان کرمانشاه افزود: مواد اولیه و اقلام مصرفی تهیه شیرینی بیش از ۴۰درصد افزایش پیدا کرده است.

 

وی گفت: با توجه به گران شدن همه اقلام مورد نیاز بازار شیرینی‌پزی و شیرینی‌فروشی هم در ایام عادی چندان رونقی ندارد اما امیدواریم با استقبال مردم برای خرید شیرینی در شب یلدا، کسادی بازار جبران شود.

 

ناصری خاطر نشان کرد: حدود ۱۵۰ واحد شیرینی‌فروشی دارای پروانه کسب در شهر کرمانشاه فعالیت دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در صنف شیرینی‌فروشان تخلفات چندانی رخ نداده، گفت: مشتریان می‌توانند تخلفات را به اتحادیه مربوطه اطلاع‌رسانی کنند و در صورتی که تخلف محرز شود برخورد قانونی با متخلفین انجام می‌شود.

 

ناصری در پایان با اشاره به اینکه مردم از خرید شیرینی‌های عرضه‌شده توسط افراد دست‌فروش و دوره‌گرد بپرهیزند، خاطرنشان کرد: مردم شیرینی شب یلدا را از واحدهای مجاز دارای پروانه کسب خریداری کنند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، نظارت ویژه بر بازار از جمله بازارهای مناسبتی چون شب یلدا از مطالبات عمومی است که ضمن کمک به اقتصاد خانواده‌ها دست سودجویان را از بازار کوتاه خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از