حالت تاریک
معاون بهره‌برداری و توسعه آبفا کرمانشاه خبر داد:

پیشرفت ۸۵درصدی پروژه‌های رفع تنش آبی کرمانشاه

پیشرفت ۸۵درصدی پروژه‌های رفع تنش آبی کرمانشاه

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه‌های رفع تنش آبی کرمانشاه خبر داد.

الله‌بخش همه‌خانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در راستای رفع تنش آبی سطح شهر کرمانشاه اظهار داشت: برای رفع مشکل تنش آبی در شهر کرمانشاه اقداماتی که تا به حال صورت گرفته است، حفاری قریب به ۳۰ حلقه چاه بوده که ۲۰ مورد آن وارد مدار بهره‌برداری شده و مابقی در دست اقدام هستند که قبل از تنش آبی تابستان به بهره‌برداری برسند. 

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه عنوان کرد: با ایجاد خط انتقال و پمپاژ جنوب غرب شهر کرمانشاه اعم از محلات منزه، خیام و میدان جمهوری، هرساله درگیر مشکلات شدید تنش آبی بودند، بحمدالله از پاییز سال گذشته مشکل حل شده و به حداقل رسیده، که این با افزایش ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه انتقال آب از سد گاوشان به مخزن میدان جمهوری بوده است.

همه‌خانی اذعان کرد: برنامه دیگری که برای جنوب شرق شهر کرمانشاه در دست اقدام بوده، ایجاد خط انتقال چاه‌های ده‌پهن به مخزن کوثر است که با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی در دست اجرا بوده و با هماهنگی‌های انجام شده در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، ان شاء‌الله تا پایان تیرماه سال جاری وارد مدار شده و مشکل آب مناطق جنوب شرق کرمانشاه حل خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در راستای رفع تنش آبی، شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه برنامه‌ای در دست اقدام دارد، ایجاد خط شهرک معلم به زینبیه است که بنا بر گزارشاتی که در جلسات ارائه می‌شود پیشرفتی بالغ بر ۸۵ درصد داشته‌ است.

همه‌خانی در پایان در رابطه با بهره‌برداری پروژه شرکت آب منطقه‌ای گفت: پروژه انتقال آب شرکت آب منطقه‌ای قبل از پیک مصرف وارد مدار خواهد شد و با این اقدام مشکل آب شهر کرمانشاه تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و در سال جاری قطعاً تابستان متفاوت‌تری نسبت به سال‌های گذشته از لحاظ تامین آب مصرفی، خواهیم داشت.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از