حالت تاریک
مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه خبر داد:

پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی تولیدات دامی عشایر کرمانشاه

پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی تولیدات دامی عشایر کرمانشاه

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه با اشاره به تحقق شعار امسال، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جدید بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بر تولیدات دامی عشایر استان افزوده شود.

 

علی‌جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: عشایر استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ تن پشم، کرک و مو تولید کرده‌اند.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در سال جدید بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بر تولیدات دامی عشایر افزوده شود، افزود: مقام معظم رهبری شعار امسال را جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کردند که با آمارهای افزایشی تولیدات دام عشایر در سال جاری گام مؤثری در راستای حرکت به سوی این امر مهم برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان امور عشایر ایران امسال در راستای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز، با در اختیار گذاشتن نهاده مدت‌دار به‌علاوه، موارد حمایتی دیگری همچون اعطای وام کمک شایانی به عشایر کرده که انشاءالله تداوم خواهد یافت.

رضایی در ادامه خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با رشد ملموس تولیدات عشایر، حرکت این اداره کل به سوی اهداف پیش‌بینی شده، به میزان قابل توجهی محقق خواهد شد و بی‌شک افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی تولیدات دامی یک دستاورد خوب برای اقتصاد استان خواهد بود. 

وی تصریح کرد: برنامه‌های حمایتی در کنار بارش‌های مناسب موجب شده تا عشایر نسبت به سالیان گذشته از لحاظ تعلیف سنتی، همچنین تأمین نهاده‌های دامی موقعیت بهتری داشته باشند به طوری که دسترسی به نهاده‌های تولید را آسان‌تر و به تبع آن کاهش قاچاق دام به کشورهای همسایه را موجب می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: عشایر استان در حال حاضر در مجموع حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام سبک در اختیار دارند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از