حالت تاریک
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد:

عضویت برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت در بنیادنخبگان

عضویت برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت در بنیادنخبگان

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه از برگزاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان خبر داد و گفت: برگزیدگان عضو بنیاد نخبگان خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، تورج زینی‌وند در نشست خبری که عصر امروز دوشنبه در سالن کنفرانس دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری با هدف اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دینی دانشجویان و توسعه فضای معنوی و قرآنی و نیز زمینه‌سازی انس و الفت آنان با قرآن کریم همه ساله برگزار می‌شود.


معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: امسال سی و هشتمین دوره این رقابت بزرگ معنوی در مراحل دانشگاهی و سراسری برگزار و برگزیدگان برای رقابت با منتخبان قرآنی سایر دانشگاه‌ها به مسابقات ملی معرفی و از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.


وی گفت: مسابقات این دوره شامل ۴۰ رشته در بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی هنری و فناوری، نهج البلاغه صحیفه سجادیه و کارآفرینی قرآن است.


زینی‌وند تصریح کرد: بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت، تحقیق، قرائت، ترتیل، حفظ پنج جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز، حفظ کل، تواشیح، همخوانی قرآن کریم و دعاخوانی است.


وی خاطرنشان کرد: بخش معارف شامل رشته‌های حفظ و مفاهیم احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، احکام نماز پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی ایرانی است.


زینی‌وند ادامه داد: بخش پژوهشی شامل رشته‌های مقاله‌نویسی، نقد کتاب، تلخیص کتاب و همچنین بخش فناوری شامل کلیپ، پادکست و تولید برنامه کاربردی تلفن همراه است.

این مسئول افزود: بخش هنری و ادبی شامل رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب معرق و منبت، فیلم کوتاه، طراحی پوستر،  شعر، داستان، نمایشنامه نویسی و فیلمنامه‌نویسی است.


وی تصریح کرد: بخش صحیفه سجادیه شامل معارف، حفظ فرازهای صحیفه سجادیه و مقاله‌نویسی است و بخش نوآفرینی قرآنی نیز شامل استارت‌آپ‌های قرآنی، ایده‌شو، ایده پردازی و نوآفرینی قرآنی است.


معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: مرحله دانشگاهی سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور توسط مدرسه قرآن و عترت دانشگاه رازی در حال برگزاری است.

 

وی درباره مدرسه قرآن و عترت دانشگاه گفت: این مدرسه در سال ۱۴۰۰ با هدف فرآیندسازی جریان‌های قرآنی، ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی تاسیس شد و از زمان تاسیس تاکنون توانسته است اقدامات شاخصی را در حوزه قرآن و عترت برگزار کند.


زینی‌وند گفت: مدرسه قرآن و عترت دانشگاه رازی در تمامی دانشکده‌ها نسبت به ثبت نام حضوری از دانشجویان علاقه‌مند اقدام می کند بدین منظور ایستگاه‌های ثبت نام در جشنواره در دانشکده‌های پرتردد برقرار و از علاقه‌مندان به صورت حضوری ثبت نام به عمل آمد.


وی با اشاره به اطلاع رسانی این رویداد بزرگ معنوی در فضای مجازی و همچنین نصب بنرهای تبلیغاتی، گفت: بخش‌های مختلف جشنواره در مرحله دانشگاهی پس از ارسال آثار در رشته‌های مختلف جشنواره مورد داوری قرار می‌گیرد و دانشجویانی که بتوانند در مرحله ملی مقام کسب کنند، عضو بنیاد نخبگان خواهند شد.

 

این مسئول گفت: دانشجویان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای اینترنتی سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به آدرس http://quran38.dmsrt.ir مراجعه کنند. 


زینی‌وند با بیان اینکه تاکنون تعداد 50 نفر از دانشجویان در این رویداد ثبت نام کرده‌اند، گفت: سال قبل پنج نفر از دانشجویان ما از مرحله داخلی به مرحله سراسری راه پیدا کردند و یک نفر هم در مرحله ملی مقام کسب کرد.


این مسئول ادامه داد: بخش آوایی جشنواره در تاریخ ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در سالن شهید علیمحمدی دانشکده علوم پایه برگزار می‌شود.

 

وی گفت: اختتامیه جشنواره سی و هشتم در تاریخ ۱۴ اسفند ماه با حضور برگزیدگان مرحله دانشگاهی چهره‌های قرآنی استانی و کشوری برگزار می‌شود.

 

دعوت از نمایندگان مجلس برای حضور در جمع دانشجویان در ایام انتخابات

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: اولین دستگاهی که پس از استانداری به موضوع انتخابات ورود کرده دانشگاه رازی است که با برنامه‌ها و طرح‌هایی که داریم سعی می‌کنیم تنور انتخابات را در استان داغ و شکوفا کنیم.

 

وی با تاکید بر استمرار مسئله تبیین گفت: مهمترین رسالت دانشگاهیان در کنار دانشجویان به عنوان گروهی که به بلوغ اجتماعی سیاسی رسیده موضوع تبیین و روشنگری آنها برای حضور حداکثری در انتخابات است.


زینی‌وند با بیان اینکه هرچند دانشگاه متولی برگزاری انتخابات نیست، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دانشگاه رازی دعوت از نمایندگان مجلس برای حضور در جمع دانشجویان در قالب پرسش و پاسخ است.


وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه رازی دعوت از افراد تایید صلاحیت شده فارغ از جناج سیاسی آنها که مطالبه دانشجویان گروه‌های صنفی و تشکل‌های دانشجویی بوده است.


زینی‌وند با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت جوانان، ادامه داد: یکی از برنامه‌های دانشگاه رازی در ایام انتخابات برگزاری جلسات مناظره خواهد بود.


وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای اساسی دانشگاه مسئولیت‌پذیری اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است، گفت: در این راستا از ظرفیت رسانه‌ها استفاده می‌شود.

 

برگزاری همایش بین‌المللی حاج قاسم در دانشگاه رازی

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به اینکه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در پیش است، یک همایش عظیم بین‌المللی با شخصیت‌های برجسته در سیزدهم دی‌ماه برگزار می‌شود.

 

آغاز اردوهای راهیان نور دانشجویی از بهمن ماه

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه رازی برگزاری اردوهای راهیان نور است که کارهای مربوط به ثبت نام دانشجویان علاقمند برای شرکت در این اردوی معنوی با کمک بسیج داشجویی بزودی انجام می‌شود.


زینی‌وند خاطرنشان کرد: هرساله اردوهای راهیان نور از اسفند ماه شروع می شد، اما امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان از بهمن ماه آغاز می‌شود.


وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی آشنایی نسل جدید با رشادت و فداکاری رزمندگان است، گفت: سال گذشته بیش از 300 نفر از دانشجویان به اردوی راهیان نور اعزام و در سالروز عملیات بازی دراز نیز بیش از 250 نفر اعزام شدند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از