حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
کرامت‌بخشی، هدیه اسلام به زنان
سرپرست امور بانوان استانداری کرمانشاه مطرح کرد:

کرامت‌بخشی، هدیه اسلام به زنان

سرپرست امور بانوان استانداری کرمانشاه گفت: در مکتب اسلام کرامت‌بخشی نسبت به زنان با مکاتب دیگر بشری قابل قیاس نیست؛ از سرمایه وجودی زنان در ساخت جامعه باید بیشتر استفاده کرد و به آن‌ها به‌عنوان کسانی که فرهنگ‌ساز هستند، توجه بیشتری شود.

زهرا جانجانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ «مرصاد»؛ ضمن تأکید بر ضرورت شناخت دقیق جایگاه زن در اسلام، اظهار داشت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم تا نگاه کرامت‌بخش و ارزشمند اسلام به زن و دختر را در مبانی دینی خود بشناسیم؛ اگر جوانان ما با مطالعه و تحقیق آگاهانه، به عمق این نگاه الهی پی ببرند، شاید دیگر نیازی به جستجوی جایگزینی برای اسلام احساس نکنند؛ برخلاف برداشت‌های نادرست برخی جریان‌ها، اسلام به زن به عنوان یک انسان آزاد و دارای کرامت نگاه می‌کند و حقوق ویژه‌ای برای او قائل است. 

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه عنوان کرد: در روایات آمده است که دختران باقیات الصالحات بوده و پسران مبشرین هستند یا دختران را رحمت خطاب کرده و پسران را نعمت، که از نعمت‌ها سئوال پرسیده می‌شود ولی از رحمت سئوالی پرسیده نمی‌شود؛ در فراز زیبایی امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرماید: «الْمَرْأَةَ رَیْحَانَةٌ وَ لَیْسَتْ بِقَهْرَمَانَة؛ زنان مانند ریحانه هستند و با آن‌ها نباید مثل کارگر برخورد کرد»؛ در مکاتب غربی از زن با عبارت‌های کارگران رامِ با کار زیاد و دستمزد پایین یاد می‌کنند. 

وی تصریح کرد: نگاه دین مبین اسلام به زن با تفکر غرب متفاوت است؛ در مکتب اسلام کرامت‌بخشی نسبت به زنان با مکاتب دیگر بشری قابل قیاس نیست؛ از سرمایه وجودی زنان در ساخت جامعه باید بیشتر استفاده کرد و به آن‌ها به‌عنوان کسانی که فرهنگ‌ساز هستند، توجه بیشتری شود. 

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه افزود: حجاب در اصل کرامت‌بخشی و ارزش‌گذاری به زن است، اگر بخواهیم که جامعه سالم باشد باید به پسران «غیرت» و به دختران «حیا و عفت» را یاد دهیم که در این‌صورت قطعاً مشکلات جامعه ما کاهش می‌یابد. 

جانجانی ادامه داد: در بسیاری از کشورها مخصوصاً در کشورهای غربی، آسیب‌هایی که در پی بی‌بندوباری وعدم رعایت پوشش مناسب مشاهده شده و گریبان‌گیر خانواده‌ها شده است اکنون این کشورها به رعایت حجاب سوق پیدا کرده‌اند و به دنبال وضع قوانین سخت‌گیرانه برای پوشش هستند. 

وی در پایان گفت: امروزه نیازمند گسترش و ترویج پوشش‌های اسلامی مناسب در دانشگاه‌ها، مدارس و محیط ادارات هستیم؛ عموم مردم باید کمک کنند تا فضاهای عمومی جامعه به سمت «زیست عفیفانه» هدایت شود تا ان‌شاءالله خانواده‌ها و همچنین جامعه در آرامش باشند. 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از