حالت تاریک
کنگره شهدا و افزایش قدرت تشخیص جوانان
استاد دانشگاه آزاد اسلامی کنگاور مطرح کرد:

کنگره شهدا و افزایش قدرت تشخیص جوانان

استاد دانشگاه آزاد اسلامی کنگاور گفت: شهدا قدرت تشخیص را در ما قوی کردند، لذا ما هم با برگزاری این کنگره‌ها می‌خواهیم این راه روشن را برای نسل جوان و همه آحاد جامعه زنده نگهداریم.

صمد مؤمنی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شهدا با راهی که در پیش گرفتند توانستند فرهنگ ایثار، از خود گذشتگی و شهادت را در جامعه نهادینه کنند. 

وی افزود: برگزاری این کنگره‌ها هم به زنده نگهداشتن معنویت و فرهنگ ایثار و شهادت کمک می‌کند و ما با تجلیل از شهدا سعی داریم که این فرهنگ ارزشمند را زنده نگه داریم و در قوی‌تر شدن این فرهنگ سهیم باشیم. 

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان به خاطر دل‌های پاک و صادقی که دارند در فراگیری این فرهنگ ناب آماده‌تر هستند لذا برگزاری این کنگره‌ها نوجوان و جوانان را ترغیب می‌کند که به آشنا شدن با سیره شهدا علاقه‌مندتر شوند تا بتوانیم در آینده نسلی را داشته باشیم که همه با هم متحد باشند و روش و منش شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهند و با فرهنگ شهادت رشد کرده باشند و بتوانند به مردم صادقانه خدمت کنند. 

مؤمنی با تأکید بر اینکه هرچه بیشتر بتوانیم برای برگزاری این کنگره‌ها فعالیت کنیم قطعاً اثرگذاری آن بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که می‌توان جوانان را با شهدا آشنا کرد این است که در مدارس بتوانیم روی سیره شهدا کار کنیم و در مقاطع بالاتر و دانشگاه‌ها هم این مسیر را ادامه دهیم تا بتوانیم در نهادینه شدن این فرهنگ ناب در دل‌های جوانان مؤثر و مثمرثمر عمل کنیم. 

مدیر گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور معرفی کردن شهدا، زیارت قبور شهدا و رفتن به مکان‌هایی که شهدا در آن حضور داشتند و از خودگذشتگی کردند و شهید شدند از جمله راهکارهایی دانست که نسل جوان را درمسیر شهدا قرار می‌دهد. 

وی اذعان داشت: اردوهای راهیان نور و نیز خواندن وصایا و زندگی‌نامه‌های شهدا و بیان موقعیت‌ها و سمت‌هایی که شهدا داشته‌اند و با وجود آن باز هم از زندگی، دنیا، امکانات و جایگاه‌های دنیا گذشته‌اند و خدمت به خلق و شهادت را ترجیح داده‌اند می‌تواند جوانان را در مسیر شهدا قرار دهد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از